FANDOM

Venomous Tentacula 1
Z ulgą szli teraz do cieplarni; na zielarstwie mieli do czynienia z o wiele groźniejszymi roślinami niż w ubiegłych latach, ale przynajmniej nikt im nie zakazywał zakląć głośno, kiedy jakaś złośliwa tentakula wystrzeliła ku nim zza pleców swoje jadowite macki.
— Opinia Harry'ego Pottera na 6 roku lekcji zielarstwa

Jadowita Tentakula (ang. Venomous Tentacula) — czerwona i jadowita roślina. Jej silnie trujące pędy poruszały się, próbując złapać ofiarę. Jad z jej kolców mógł nawet prowadzić do śmierci. W książce Harry Potter i Czara Ognia została tylko wspomniana przez Rona na lekcji zielarstwa. Jej nasiona były potrzebne Fredowi i Georgowi do wytwarzania Bombonierek Lesera. Nasiona te wydawały z siebie ciche trzaski, nawet jeśli były całkowicie nieruchome. Przeszmuglował je dla nich Mundungus Fletcher biorąc 10 galeonów. W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi Horacy Slughorn został przyłapany przez Harry'ego na kradzieży pędów tej rośliny z cieplarni, które również warte były 10 galeonów za sztukę. Podczas Bitwy o Hogwart Neville Longbottom oraz Pomona Sprout używali tej rośliny przeciwko Śmierciożercom.

Opis Edytuj

Tentakula

Typowe gatunki Jadowitych Tantakuli

Niebezpieczna roślina używana przez studentów do badań w klasach zielarstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Uczniowie mogą głośno przyrzekać, jeśli tentakula próbuje ich udusić podczas lekcji. Diffindo może być używany zarówno do ogłuszenia stworów, jak i ciężkich ramion. Jadowita Tentakula jest gigantem bez oczu z kłami, chociaż kształt ma tendencję do zmian, wraz z licznymi liśćmi otaczającymi go. Ma również wiele dużych winorośli do dodatku, które nie mają oddzielnych głowic na końcach. Okazjonalnie, poza gryzieniem, niektóre formy rośliny mogą strzelać spiczastymi, zarodkowymi kulami do celu. Jadowite tentakule żywią się chropiankami, ale wypluwają ich pancerze chropianka, jeśli je posiadają.

Znane zastosowania Edytuj

Jadowite tentakule należą do substancji niewymienialnych klasy C. Fred Weasley i George Weasley kupili nasiona tentakuli od Mundungusa Fletchera w 1995 roku do Magicznych Dowcipów Weasleyów.

Podczas Bitwy o Hogwart, Neville Longbottom i Pomona Sprout używali jadowitych tentakuli, jako broni przeciwko atakowi śmierciożerców. Neville w szczególności pilnował, aby nikt nie zbliżył się do holu wejściowego, wyrzucając do wnętrza pęki tej śmiercionośnej rośliny, która ochoczo owijała się wokół śmierciożerców.

Historia Edytuj

6 grudnia 1926 roku, poranne wydanie The New York Ghost zawierał artykuł o włamaniu do kamienicy, który został udaremniony, gdy sprawca został złapany przez jadowite tentakule.

Elphinstone Urquart i mąż Minerwy McGonagall , zostali zabici przez ugryzienie jadowitej tantakuli w 1958 roku.

Derwent Shimpling był znany z jedzenia jadowitych tantakuli i przeżył.

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji Harry Potter i Książę Półkrwi (film), Horacy Slughorn stwierdza, że liść jadowitej tantakuli jest warty dziesięć galeonów. W filmie również Slughorn zostaje złapany przez Harry'ego, który kradnie liście.
  • W Harry Potter i Kamień Filozoficzny (gra), Pomona Sprout posiada ogród pełen jadowitych tantakuli.
  • W kilku grach, jadowite tantakule żyją na niektórych częściach terenu i są przedstawione jako rośliny jedzące mężczyzn z dużymi ustami; niektóre z nich mogą gryźć w pobliżu ofiary, podczas gdy inne mogą mieć inne znaczenie próbowania strajkowania ludzi.

Występowanie Edytuj

VenomousTentaculaPottermore