FANDOM

Venomous Tentacula 1
Z ulgą szli teraz do cieplarni; na zielarstwie mieli do czynienia z o wiele groźniejszymi roślinami niż w ubiegłych latach, ale przynajmniej nikt im nie zakazywał zakląć głośno, kiedy jakaś złośliwa tentakula wystrzeliła ku nim zza pleców swoje jadowite macki.
— Opinia Harry'ego Pottera na 6 roku lekcji zielarstwa

Jadowita Tentakula (ang. Venomous Tentacula) — czerwona i jadowita roślina. Jej silnie trujące pędy poruszały się, próbując złapać ofiarę. Jad z jej kolców mógł nawet prowadzić do śmierci.

Opis Edytuj

Tentakula

Typowe gatunki Jadowitych Tentakuli

Niebezpieczna roślina używana przez studentów do badań w klasach zielarstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jej nasiona wydawały z siebie ciche trzaski, nawet jeśli były całkowicie nieruchome. Zaklęcie Diffindo mogło być używane zarówno do ogłuszenia jadowitych tentakuli, jak i przecięcia ich łodyg. Jadowita tentakula jest gigantem bez oczu z kłami, chociaż kształt ma tendencję do zmian, wraz z licznymi liśćmi otaczającymi go. Ma również wiele dużych winorośli, które nie mają oddzielnych głowic na końcach. Okazjonalnie, poza gryzieniem, niektóre formy rośliny mogą strzelać spiczastymi, zarodkowymi kulami do celu. Jadowite tentakule żywią się chropiankami, ale wypluwają ich pancerze, jeśli je posiadają.

W serii Edytuj

Za kulisami Edytuj

  • W filmowej adaptacji Księcia Półkrwi, Horacy Slughorn stwierdził, że liść jadowitej tentakuli jest warty dziesięć galeonów. W filmie także Slughorn został przyłapany przez Harry'ego, gdy kradł liście.
  • W grze Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Pomona Sprout posiadała ogród pełen jadowitych tentakuli.
  • W kilku grach, jadowite tentakule żyją na niektórych częściach terenu i są przedstawione jako rośliny jedzące mężczyzn z dużymi ustami; niektóre z nich mogły gryźć w pobliżu ofiary, podczas gdy inne mogły mieć inne znaczenie próbowania strajkowania ludzi.

Występowanie Edytuj

VenomousTentaculaPottermore