Fandom

Harry Potter Wiki

Jacob Kowalski

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij
Crystal 128 clock.png
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Isthealice
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy mugola i przyjaciela Newtona Skamandera. Zobacz też: inną osobę o imieniu Jacob.

Jacob Kowalski (ur. 1900 r. w Polsce) — amerykański niemag pochodzenia polskiego, żyjący w XX wieku[5]. Spotkał on Newtona Skamandera, kiedy ten odwiedził Nowy Jork podczas swojej podróży w poszukiwaniu i dokumentowaniu magicznych zwierząt[5]. Był gładko ogolony i mówił z tzw. brooklińskim akcentem.

Mieszkał przy ulicy 435 Rivington Street w Nowym Jorku w latach 20. XX wieku[1].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jacob urodził się w roku 1900. Walczył w pierwszej wojnie światowej[6], zanim wrócił do Stanów Zjednoczonych w 1924 roku, gdzie znalazł pracę w fabryce konserw Moreton Dale Canning Factory, ale marzył o zostaniu piekarzem. Pod koniec 1926 roku zaręczył się z Mildred[7].

1926 rok Edytuj

6 grudnia 1926 roku Jacob udał się do Steen National Bank, aby ubiegać się o kredyt w wysokości $2300[1] na piekarnię. Zobaczył na schodach Mary Lou Barebone, przewodniczącą Dobroczynnego Stowarzyszenia Nowego Salem, zgromadzającą wokół siebie tłum ludzi. Próbował ich ominąć, przypadkowo szturchając Newtona Skamandera, a następnie go przeprosił, co spowodowało zwrócenie na nich uwagi. Ostatecznie mężczyzna udał się do środka.

Jacob siedział na ławce obok Newtona i zaczął opowiadać mu o swoich planach otwarcia piekarni, by zagaić towarzysza, choć zauważył, że niezbyt to interesuje mężczyznę. Nagle Skamander nerwowo się podniósł i opuścił Jacoba, przypadkowo zostawiając srebrne jajko na ławce. Gdy Kowalski je zauważył, natychmiast podniósł by oddać zgubę, lecz w tym momencie został wezwany na spotkanie. Schował jajo do kieszonki i udał się do wskazanego miejsca.

Spotkanie nie przebiegło po myśli Jacoba, który ostatecznie nie uzyskał pożyczki od banku. Gdy wyszedł z pomieszczenia, zaczął szukać Newtona, by oddać mu zgubę. Znalazł mężczyznę w przebieralni, gdzie mężczyzna przetrzepywał dziwne i nieznane mu zwierzę. Kowalski wyjął jajo i oznajmił, że coś się z niego wylęgło. Do pomieszczenia wszedł niemag, będący jednym z pracowników banku, którego Newton momentalnie ogłuszył zaklęciem. Zszokowany Jacob przyglądał się całej sytuacji i zasypał towarzysza pytaniami, co właściwie zaszło.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki