FANDOM

Rok z życia

J.K. Rowling: Rok z życia (ang. J.K. Rowling: A Year in the Life) — film dokumentalny, który pokazuje pracowity rok J.K. Rowling, w którym zakończyła pracę nad ostatnią częścią serii – Harry Potter i Insygnia Śmierci. Reżyserem filmu był James Runcie.

Film zawiera wiele obszernych wywiadów z autorką oraz materiały promujące siódmą część. Fani dowiedzieli się nowych informacji o swoich ulubionych postaciach: Percy Weasley wyszedł za kobietę imieniem Audrey i mieli dwójkę dzieci: Lucy i Molly. Okazało się, że Luna Lovegood poślubiła Rolfa Skamandera i mieli bliźniaków: Lorcana i Lysandera.

Dokument wyemitowany został 30 grudnia 2007 roku w brytyjskiej stacji ITV oraz 13 lipca 2008 roku na australijskim kanale Seven Network. Trzeci raz dokument w telewizji można było obejrzeć w weekend premiery filmu Harry Potter i Książę Półkrwi 16 lipca 2009 roku, kiedy to wyemitowała go amerykańska stacja ABC Television Network.

Później J.K. Rowling: Rok z życia został dołączony do dodatków w edycji specjalnej Harry Potter i Książę Półkrwi.

Zobacz też Edytuj