FANDOM

Izba Pamięci (ang. Trophy Room) — pomieszczenie, które przemieszcza się między trzecim[1] a szóstym piętrem[2] zamku Hogwart. W kryształowych szkatułkach przechowywano nagrody, trofea, puchary, tarcze, talerze i statuetki. W tym pomieszczeniu znajduje się również lista Prefektów Naczelnych. Znajduje się tu Nagroda Specjalna za Zasługi dla Szkoły, którą przyznano m.in. Tomowi Riddle, Harry'emu Potterowi i Ronowi Weasleyowi. Według Dracona Malfoya Izba jest zawsze otwarta, nawet nocą. Na trzecim piętrze Izba Pamięci połączona jest ze zbrojownią. Portret Brutusa Scrimgeoura wisi na jednej ze ścian, ukrywając przejście na korytarz na czwartym piętrze[3], a drugie przejście na czwarte piętro istnieje za lustrem.

Za kulisamiEdytuj

Izba Pamięci (film)

Izba Pamięci w filmach

  • W filmach Izba Pamięci została przedstawiona jako duży pokój z półkami wypełnionymi pucharami i trofeami, a na ścianach wisiały tarcze i medale. Niektórych z tych pucharów poruszały się i unosiły, a niektóre od czasu do czasu wytwarzały czerwone iskry i dym. Znajduje się tu też duży kominek. W przeciwieństwie do książek, pokój połączony jest z Wielką Salą i wydaje się pod nią. Niektóre ściany są pokryte szkłem.
  • W grach wideo Angelina Johnson została tu uwięziona przed pierwszym spotkaniem Gwardii Dumbledore'a. Izba Pamięci została zniszczona przez Brygadę Inkwizycyjną, próbując ją wrobić, Drużyna Quidditcha Gryffindoru została wycofana z treningów, jednak Harry, Ron i Hermiona przyszli jej na ratunek, zdołali ją uwolnić i posprzątać pomieszczenie.
  • Plan zbudowany dla Izby został później używany jako Pokój Życzeń, dodano tylko szklane elementy między filarami, zmieniono światła i podłogę.
  • Ten sam plan posłużył jako gabinet Horacego Slughorna w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Trzecie piętro Hogwartu

Klasy Klasa 2EKlasa 34Klasa 72Klasa 3CKlasa 3D
Korytarze Korytarz Gunhildy z GorsemoorKorytarz na trzecim piętrzeKorytarz serpentynowyKorytarz zaklęć
Inne pomieszczenia BibliotekaHol HesperiusaIzba PamięciKlatka schodowa TurretaPrzejście w garbie jednookiej wiedźmyVastus VestibuleWejście do Wieży ZegarowejZbrojownia
Portrety i inne dzieła sztuki Bazyl FronsacBrutus ScrimgeourDamara DodderidgePonurzy mnisiGoogle FlangeGunhilda z GorsemoorHelena RavenclawMerwyn ZłośliwyNicholas de Mimsy–PorpingtonPasterkaTemeritus ShanksValeria Myriadd

Szóste piętro Hogwartu

Klasy Klasa 6AKlasa 6B
Korytarze Korytarz na szóstym piętrzeKorytarz Glanmore'a Peakesa
Inne pomieszczenia Gabinet Horacego SlughornaIzba PamięciNieużywana łazienkaPokój nagród
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Damara DodderidgeEdgar StroulgerEdessa SakndenbergGlanmore PeakesSelina SapworthyTemeritus ShanksVindictus ViridianWendelina Dziwożona
Inne lokalizacje Wschodnie skrzydło