FANDOM

Isobel McGonagall (zd. Ross) — szkocka czarownica nieznanego statusu krwi; żona Roberta McGonagalla, matka Roberta Jr., Malcolma oraz Minerwy McGonagallów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Isobel urodziła się w rodzinie Rossów przed 1918 rokiem. Była czarownicą czystej krwi lub półkrwi krwi, jednak miała styczność z mugolami, ponieważ dorastała blisko wielu z nich w małej miejscowości w Szkocji. Kiedy Isobel przekroczyła wiek jedenastu lat, zaczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do jakiego domu została przydzielona – mógł być to Gryffindor, do którego trafiła później jej córka. Mugolscy sąsiedzi Isobel wierzyli, że chodzi ona do luksusowej dziewczęcej szkoły z internatem w Anglii. W Hogwarcie była najlepsza z zaklęć; kończyła szkołę jako jedna z najlepszych w klasie w tej dziedzinie. Została również kapitanem domowej drużyny quidditcha.

W pewnym momencie, kiedy Isobel była nastolatką, rozpoczęła romantyczny związek z mugolem, Robertem McGonagallem, który mieszkał w tej samej wiosce. Mając na uwadze, że jej rodzice będą krzywo patrzeć na związek czarownicy z młodym, poważnym mugolem, zdecydowała się utrzymać to w tajemnicy.

Małżeństwo i rodzina Edytuj

Isobel i Robert byli w sobie szaleńczo zakochani, dlatego zdecydowali się uciec z rodzinnej wioski, kiedy mieli osiemnaście lat, czym rozgniewali swoich rodziców. Państwo Rossowie byli tak zdenerwowani, że zdecydowali się zerwać wszelkie kontakty z córką. Tymczasem Isobel i Robert pobrali się, jednak kiedy nadszedł miesiąc miodowy, Isobel nadal nie wyznała mężowi, że jest czarownicą.

Isobel i Robert zamieszkali na plebanii niedaleko Caithness, gdzie Isobel okazała się wyjątkowo utalentowana w prawidłowym rozłożeniu niewielkiej pensji pastora.

Wkrótce urodziła się pierwsza córka państwa McGonagallów, Minerwa. Isobel, która czuła się samotnie po odizolowaniu od magicznej społeczności, za wszelką cenę chciała nadać córce imię "Minerwa" po bardzo utalentowanej w dziedzinie magii babci. Dziwne imię budziło podziw u mieszkańców wioski, w której żyli, a wielebnemu Robertowi McGonagallowi trudno było wytłumaczyć taki wybór żony swoim parafianom. Robert przejmował się też licznymi wahaniami nastrojów Isobel. Znajomi jednak zapewnili go, że to częste u kobiet, które dopiero co urodziły i nie ma powodów do obaw – wkrótce będzie taka jak wcześniej.

Jednak Isobel oddalała się od męża i społeczności coraz bardziej, oddając się w całości opiece nad Minerwą. Matka powiedziała potem córce, że już od maleńkości wyczuwała w niej niewielkie, lecz nie pozostawiające wątpliwości ślady magii – zabawki postawione na górnej półce, znalazły się dziwnym trafem w łóżeczku, w którym leżało dziecko. Zanim Minerwa nauczyła się mówić, kot już wykonywał jej polecenia. Ojciec słyszał natomiast czasami jak jego dudy grają samoistnie w odległych pokojach – zjawisko to wywoływało niemowlęcy śmiech Minerwy.

Isobel była rozdarta między dumą a strachem. Wiedziała, że musi wyznać mężowi prawdę, zanim zauważy on coś niepowołanego. W końcu w odpowiedzi na natarczywe pytania Roberta, Isobel zalała się łzami i wydobyła spod łóżka zamknięte pudełko ze swoją różdżką i pokazało mu ją. Chociaż miłość Roberta do Isobel po dowiedzeniu się całej prawdy nie zmniejszyła się, był głęboko wstrząśnięty faktem, że ukrywała tę informację przed nim tak długo. Co więcej, on, szczycący się byciem prostym i uczciwym człowiekiem, ma teraz żyć z wielką tajemnicą, co było zupełnie przeciwne jego naturze. Isobel wyjaśniła, że podobnie jak swoja córeczka, była skrępowana Międzynarodowym Kodeksem Tajności i że muszą ukrywać prawdę przed ludźmi, albo zmierzą się z siłami Ministerstwa Magii. Robert lękał się również myśli, co pomyśleliby jego zasadniczy i prości parafianie, gdyby dowiedzieli się, że żona pastora jest czarownicą.

Miłość przetrwała, ale zaufanie między Isobel i Robertem zostało złamane, czemu Minerwa – sprytne i spostrzegawcze dziecko - przyglądała się smutnie. Dwoje kolejnych dzieci McGonagallów – Malcolm oraz Robert Junior również wykazywali umiejętności magiczne. Minerwa pomagała matce wytłumaczyć chłopcom, że nie mogą obnosić się z magią swobodnie. W rodzinie zapanowała dziwna atmosfera, Isobel pokładała wiele wysiłku w zasymilowanie się z miejscową ludnością mugolską, jednak brakowało jej wykorzystywania swoich wrodzonych – magicznych talentów. Isobel bardzo płakała, kiedy Minerwa w wieku jedenastu lat sama otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Był to nie tylko płacz ze względu na silne wzruszenie, ale również i zazdrość, która przepełniała matkę skazaną na przymusowe charłactwo.

Isobel widziała się jeszcze z córką na dłużej, kiedy ta ukończyła Hogwart i wróciła na plebanię. Minerwa zakochała się wtedy w Dougalu McGregorze, mugolu, jednak właśnie ze względu na przykład matki odrzuciła zaręczyny. Później, między różnymi plotkami Isobel powiedziała córce, że Dougal ożenił się z córką innego rolnika. Informacja ta – pozornie nieistotna – wywołała wstrząs u Minerwy.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Zaklęcia: Podczas nauki w Hogwarcie, Isobel była najlepsza w klasie.
  • Quidditch: Była kapitanem drużyny quidditcha, więc musiała być doskonałym lotnikiem.

Występowanie Edytuj

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający James Potter · Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen