Wikia

Harry Potter Wiki

Irma Pince

Komentarze0
4095stron na
tej wiki
Irma Pince
Pince irma
Informacje biograficzne
Data urodzenia przed 1974 rokiem
Status krwi prawdopodobnie czysta
Tytuł(y) bibliotekarka, madame
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów ciemne
Pozostałe informacje
Zawód/Praca bibliotekarka w Hogwarcie
Dom Gryffindor
Przynależność Hogwart
Aktorka Sally Mortemore

Madame Irma Pince (ur. przed 1974 r.) — bibliotekarka pracująca w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Miała wielki szacunek do książek i pilnowała, aby w jej bibliotece panował ład i porządek, a nikt nie zakłócał ciszy, nawet poprzez zwykłe kichnięcie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Irma Pince urodziła się przed 1974 rokiem w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi, gdzieś w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W młodości prawdopodobnie uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie była mieszkanką jednego z czterech domów.

Praca w HogwarcieEdytuj

Po zakończeniu nauki, Irma została bibliotekarką Hogwartu. Urząd sprawować zaczęła prawdopodobnie za rządów Albusa Dumbledore'a.

1991 − 1992Edytuj

Gdy Harry Potter, Ronald Weasley i Hermiona Granger zaczęli naukę w Hogwarcie pani Pince była już bibliotekarką.

Dzieci uznały że Irma przeszkodzi im w poszukiwaniu informacji o Nicolasie Flamelu. Podczas pierwszego roku Harry, Ron i Hermiona często przebywali w bibliotece co ją bardzo dziwiło. Sądząc po jej charakterze prawdopodobnie podejrzewała że coś knują.

1992 − 1993Edytuj

W 1992 roku Madame Pince dowiedziała się o ponownym otwarciu Komnaty Tajemnic. Razem z hogwardzką pielęgniarką, Poppy Pomfrey obserwowała napis na ścianie w tłumie uczniów. Była obecna na meczach quidditcha.

1996 − 1997Edytuj

W kolejnym roku szkolnym zdenerwowała się na Harry'ego Pottera za to że jego książka była cała zniszczona. Chłopak wyjaśnił jej że nie jest to książka z biblioteki, lecz Irma i tak nie zmieniła swoich poglądów na temat Harry'ego.

Prawdopodobnie była obecna na pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

WyglądEdytuj

Pince and Snape

Madame Pince była dość wysoką kobietą o surowych, brązowych oczach. Nie wiadomo jaki konkretny kolor włosów miała bibliotekarka, ponieważ jej głowę zawsze zdobił podłużny kapelusz. Prawdopodobnie były one czarne lub brązowe. Podczas uczty w drugiej części filmu można dostrzec, że jest kobietą o około 40 lat z dużą ilością zmarszczek i bladą cerą.

OsobowośćEdytuj

Pani Pince była zgryźliwą kobietą o aparycji sępa. Pilnowała, aby w bibliotece panowała cisza i spokój, a uczniowie szanowali książki. Świadczy o tym między innymi wyproszenie Harry'ego i Ginny z biblioteki, kiedy mieli ze sobą czekoladowe jajka wielkanocne, a także jej reakcja na pomazaną książkę od eliksirów Księcia Półkrwi, którą miał przy sobie Harry. Mimo swojego charakteru widzimy w filmie jak się uśmiecha do uczniów podczas uczt w Wielkiej Sali i meczów quidditcha.

RelacjeEdytuj

Argus FilchEdytuj

1 3 2

Irma miała dobre stosunki z woźnym Hogwartu − Argusem Filchem. Niektórzy uczniowie uważali , że mają romans. Posiadali bowiem podobne charaktery. Podczas pogrzebu Dumbledore'a widziano ich razem w sali wejściowej.

CiekawostkiEdytuj

  • W role Pani Pince wciela się Sally Mortemore.
  • Była postacią drugoplanową, a nawet epizodyczną. W filmie pojawiała się tylko parę razy w tle. Jej postać w książce także nie była zbyt rozbudowana.

Więcej od Wikii

Losowa wiki