Fandom

Harry Potter Wiki

Irma Pince

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Madame Irma Pince (ur. przed 1974 r.) — czarownica nieznanego statusu kwi; bibliotekarka pracująca w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Miała wielki szacunek do książek i pilnowała, aby w jej bibliotece panował ład i porządek, a nikt nie zakłócał ciszy, nawet poprzez zwykłe kichnięcie.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Irma Pince urodziła się przed 1974 rokiem, gdzieś w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W młodości prawdopodobnie uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie była mieszkanką jednego z czterech domów.

Praca w HogwarcieEdytuj

Po zakończeniu nauki, Irma została bibliotekarką Hogwartu. Urząd sprawować zaczęła prawdopodobnie za rządów Albusa Dumbledore'a.

1991 − 1992Edytuj

Gdy Harry Potter, Ronald Weasley i Hermiona Granger zaczęli naukę w Hogwarcie pani Pince była już bibliotekarką.
Zzpince.jpg

Dzieci uznały, że Irma przeszkodzi im w poszukiwaniu informacji o Nicolasie Flamelu. Podczas pierwszego roku Harry, Ron i Hermiona często przebywali w bibliotece co ją bardzo dziwiło. Sądząc po jej charakterze prawdopodobnie podejrzewała, że coś knują.

1992 − 1993Edytuj

W 1992 roku Madame Pince dowiedziała się o ponownym otwarciu Komnaty Tajemnic. Razem z pielęgniarką, Poppy Pomfrey obserwowała napis na ścianie w tłumie uczniów. Była obecna na meczach quidditcha.

1996 − 1997Edytuj

W kolejnym roku szkolnym zdenerwowała się na Harry'ego Pottera za to, że jego książka była cała zniszczona. Chłopak wyjaśnił jej, że nie jest to książka z biblioteki, lecz Irma i tak nie zmieniła swoich poglądów na temat Harry'ego.

Prawdopodobnie była obecna na pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

WyglądEdytuj

Pince and Snape.jpg

Madame Pince była dość wysoką kobietą o surowych, brązowych oczach. Miała siwe włosy ale dośc trudno było to zauważyć, ponieważ jej głowę prawie zawsze zdobił podłużny kapelusz. Prawdopodobnie były one czarne lub brązowe. Podczas uczty w drugiej części filmu można przypuszczać, że jest ona czterdziestolatką z dużą ilością zmarszczek i bladą cerą.

OsobowośćEdytuj

Pani Pince była zgryźliwą kobietą o aparycji sępa. Pilnowała, aby w bibliotece panowała cisza i spokój, a uczniowie szanowali książki. Świadczy o tym między innymi wyproszenie Harry'ego i Ginny z biblioteki, kiedy mieli ze sobą czekoladowe jajka wielkanocne, a także jej reakcja na pomazaną książkę od eliksirów Księcia Półkrwi, którą miał przy sobie Harry. Mimo swojego charakteru widzimy w filmie jak się uśmiecha do uczniów podczas uczt w Wielkiej Sali i meczów quidditcha.

RelacjeEdytuj

Argus FilchEdytuj

1 3 2.jpg

Irma miała dobre stosunki z woźnym Hogwartu − Argusem Filchem. Niektórzy uczniowie uważali, że mają romans. Posiadali bowiem podobne charaktery. Podczas pogrzebu Dumbledore'a widziano ich razem w sali wejściowej.

CiekawostkiEdytuj

  • W role Pani Pince wciela się Sally Mortemore.
  • Była postacią drugoplanową, a nawet epizodyczną. W filmie pojawiała się tylko parę razy w tle. Jej postać w książce także nie była zbyt rozbudowana.

Występowanie Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki