FANDOM

Impedimenta — zaklęcie, które jest zdolne zamrażania celów, odpychania i zasadniczo utrudniania postępu obiektowi na jakiś czas.

Opis i formuła zaklęciaEdytuj

Zaklęcie Impedimenta powoduje chwilowe, trwające ok. 10 sekund[1], i nagłe spowolnienie ofiary, przydatne szczególnie w pojedynkach. Formuła zaklęcia to Impedimenta, wymowa to impedimento.

Zaklęcie zwykle po prostu unieruchamia cel[2], może zostać również użyte, aby odrzucić cel do tyłu[3], a także może go lewitować[4].

Użycie w seriiEdytuj

Zaklęcie w serii po raz pierwszy pojawia się, w Harry Potter i Czara Ognia, podczas ćwiczeń Hermiony i Rona z Harrym, które według Hermiony i Rona, mogło pomóc Harry'emu w Turnieju Trójmagicznym. Podczas pojedynku z Voldemortem Harry tym zaklęciem, ratuje sobie życie. Zaklęcie to następnie zostaje użyte w Bitwie w Departamencie Tajemnic. Jego ofiarą pada wówczas Lucjusz Malfoy. Harrym Potterze i Księciu Półkrwi podczas Pierwszej Bitwy o Hogwart, kiedy Harry trafia tym zaklęciem w śmierciożercę atakującego Ginny.

Znani użytkownicy Edytuj

Etymologia Edytuj

Słowo Impedimento wywodzi się od łacińskiego słowa „impedimentum”, które znaczy „przeszkoda”.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki