FANDOM

(...) był on z nich trzech najskromniejszy, a także najmądrzejszy, więc nie ufał Śmierci. Poprosił o coś, co pozwoliłoby mu odejść z tego miejsca, nie będąc ściganym przez Śmierć. I Śmierć, bardzo niechętnie, wręczyła mu swoją Pelerynę-Niewidkę.
Bard Beedle[źródło]

Ignotus Peverell (ur. 12 lipca 1214 − zm. 18 maja 1291) — czarodziej czystej krwi. Był jednym z trzech braci, o których mowa w Opowieści o trzech braciach w Baśniach Barda Beedle'a. Najmłodszy z trzech braci, Ignotus został również opisany jako najskromniejszy i najmądrzejszy z nich. Przeżył przebiegły plan Śmierci właśnie z powodu tych cech. Otrzymał ostatni przedmiot z Insygniów Śmierci, Pelerynę-Niewidkę, która była przekazywana przez kolejne pokolenia, aż do rodziny Pottera, a ostatecznie do samego Albusa Pottera, syna Harry'ego Pottera.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Ignotusa Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell dnia 12 lipca 1214 roku w wiosce, w Dolinie Godryka, w angielskim West Country. Był młodszym bratem Antiocha i Kadmusa, lecz dosyć kompetentnym w sztukach magicznych. Nie wiadomo nic o uczęszczaniu do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie ani o przydziale do jednego z domów Hogwartu.

Późniejsze życie i śmierć Edytuj

Ignotus najprawdopodobniej ożenił się w pewnym okresie swego życia, a można się tego domyślać po tym, że miał syna. Po przeżyciu siedemdziesięciu sześciu lat, umarł 18 maja 1291 w Dolinie Godryka, gdzie też się urodził. Zostawił synowi swą pelerynę-niewidkę, jedną z trzech Insygniów Śmierci. Pod koniec grudnia 1997, Harry Potter i Hermiona Granger natknęli się na grób Ignotusa Peverella, gdzie dostrzegli wygrawerowany, ledwo zauważalny znak Insygniów Śmierci.

Insygnia Śmierci Edytuj

Więc to prawda? To wszystko prawda? Bracia Peverellowie...
— Harry Potter[źródło]
...byli tymi trzema braćmi z bajki (...) Och, tak sądzę, że to oni. A czy spotkali Śmierć na tej opuszczonej drodze... Myślę raczej, że bracia Peverellowie byli po prostu bardzo utalentowanymi, groźnymi czarodziejami, którym udało się stworzyć trzy przedmioty obdarzone potężną magiczną mocą. Opowieść o tym, że były to Insygnia samej Śmierci, wygląda mi raczej na jedną z legend, które zwykle towarzyszą tak niezwykłym przedmiotom.
— Albus Dumbledore[źródło]

Opowieść o trzech braciach Edytuj

Osobny artykuł: Opowieść o trzech braciach
Było raz trzech braci, którzy wędrowali opustoszałą, krętą drogą o zmierzchu. Doszli w końcu do rzeki zbyt głębokiej, by przez nią przejść i zbyt groźnej, by przez nią przepłynąć. Bracia znali się jednak na czarach, więc po prostu machnęli różdżkami i wyczarowali most nad zdradziecką tonią. Byli już w połowie mostu, gdy drogę zagrodziła im zakapturzona postać.
— Fragment opowieści o trzech braciach

Według opowieści, trzej bracia przechytrzyli Śmierć i otrzymali w zamian po jednym z przedmiotów. W ręce (jak się później okazało) Ignotusa trafiła peleryna−niewidka. Najmłodszy z braci dzięki niej dożył sędziwego wieku, a następnie odszedł ze Śmiercią jak „równy z równym”, przekazując pelerynę swojej rodzinie.

Osobowość i cechy charakteru Edytuj

Tumblr m87k8sw1Ku1qili3vo2 250

Według legendy, Ignotus był mądrym, skromnym i pokornym młodym człowiekiem, o wiele bardziej niż jego dwaj egocentryczni, aroganccy starsi bracia. Był więc o wiele bardziej przebiegły i sprytny. Ignotus preferował raczej radosne, spokojne życie, w przeciwieństwie do swoich braci. Postarał się o to, aby ostatnią rzeczą, jaką zrobił w swoim życiu, było oddanie peleryny swojemu synowi, gwarantując, że jego przyszłe potomstwo będzie mogło żyć długo, wieść szczęśliwe życie.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Transmutacja: Ignotus, wraz z braćmi, potrafił stworzyć most, a jest to bez wątpienia bardzo trudny, złożony odłam magii.
  • Magiczny wytwórca (najprawdopodobniej): Legenda głosi, że Śmierć była twórcą oraz pierwszą właścicielką peleryny-niewidki, jednak niektórzy ludzie, jak Albus Dumbledore spekulują, że Ignotus własnoręcznie stworzył płaszcz. Peleryna do dziś pozostaje jedynym Insygnium, nadal wykorzystywanym przez potomków Ignotusa do własnego użytku. Czarna Różdżka i Kamień Wskrzeszenia nigdy już nie zostały wykorzystane ponownie po 1998 roku.

Etymologia Edytuj

Ignotus (łac. īgnōtus) oznacza nieznany, dziwny lub nieświadomy, co kompletnie tu nie pasuje. J. K. Rowling mogło chodzić o całkowite przeciwieństwo tych cech.

Występowanie Edytuj

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco MalfoyLord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames Potter IAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Astoria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeF. LestrangeR. LestrangeCorvus Lestrange IHeloise LestrangeCorvus Lestrange IIMinette LestrangeM. LestrangeJosette LestrangeCorvus Lestrange IIIEglantine LestrangeCorvus Lestrange IVLaurena LestrangeClarisse LestrangeLeta LestrangeCredence BareboneRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini