Wikia

Harry Potter Wiki

Ignotus Peverell

6769stron na
tej wiki
Komentarze0

Ignotus Peverell (12 lipca 1214 − 18 maja 1291) — czarodziej czystej krwi. Był jednym z trzech braci, o których mowa w Opowieści o trzech braciach w Baśniach Barda Beedle'a. Najmłodszy z trzech braci, Ignotus został również opisany jako najskromniejszy i najmądrzejszy z nich. Przeżył przebiegły plan Śmierci właśnie z powodu tych cech. Otrzymał ostatni przedmiot z Insygniów Śmierci, Pelerynę-Niewidkę, która była przekazywana przez kolejne pokolenia, aż do rodziny Pottera, a ostatecznie do samego Albusa Pottera, syna Harry'ego Pottera.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Ignotusa Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell dnia 12 lipca 1214 roku w wiosce, w Dolinie Godryka, w angielskim West Country. Był młodszym bratem Antiocha i Kadmusa, lecz dosyć kompetentnym w sztukach magicznych. Nie wiadomo nic o uczęszczaniu do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie ani o przydziale do jednego z domów Hogwartu.

Późniejsze życie i śmierć Edytuj

Ignotus najprawdopodobniej ożenił się w pewnym okresie swego życia, a można się tego domyślać po tym, że miał syna. Po przeżyciu siedemdziesięciu sześciu lat, umiera w dniu 18 maja 1291 w Dolinie Godryka, gdzie też się urodził. Zostawił synowi swą pelerynę-niewidkę, jedną z trzech Insygniów Śmierci. Pod koniec grudnia 1997, Harry Potter i Hermiona Granger natknęli się na grób Ignotusa Peverella, gdzie dostrzegli wygrawerowany, ledwo zauważalny znak Insygniów Śmierci.

Insygnie Śmierci Edytuj

Harry Potter
—Więc to prawda? To wszystko prawda? Bracia Peverellowie...
Albus Dumbledore
—...byli tymi trzema braćmi z bajki [...] Och, tak sądzę, że to oni. A czy spotkali Śmierć na tej opuszczonej drodze... Myślę raczej, że bracia Peverellowie byli po prostu bardzo utalentowanymi, groźnymi czarodziejami, którym udało się stworzyć trzy przedmioty obdarzone potężną magiczną mocą. Opowieść o tym, że były to Insygnia samej Śmierci, wygląda mi raczej na jedną z legend, które zwykle towarzyszą tak niezwykłym przedmiotom.

Najmłodszy brat dostał od Śmierci Pelerynę-Niewidkę, której posiadaczem obecnie jest Albus Severus Potter. Śmierć szukała Ignotusa przez wiele lat, lecz nie mogła go znaleźć. Znalazła go dopiero, gdy ten zdjął Pelerynę i wręczył ją swojemu synowi, po czym pozdrowił on Śmierć jak starego przyjaciela i odszedł z nią, jak równy z równym. Ignotus został zabity 18 maja 1292 roku. Został pochowany na tym samym cmentarzu co Lily i James Potterowie oraz Dumbledore'owie. Jego grób znaleźli Harry i Hermiona w 1997 roku, na cmentarzu w Dolinie Godryka.

Było raz trzech braci, którzy wędrowali opustoszałą, krętą drogą o zmierzchu.

Doszli w końcu do rzeki zbyt głębokiej, by przez nią przejść i zbyt groźnej, by przez nią przepłynąć. Bracia znali się jednak na czarach, więc po prostu machnęli różdżkami i wyczarowali most nad zdradziecką tonią. Byli już w połowie mostu, gdy drogę zagrodziła im zakapturzona postać.

I Śmierć przemówiła do nich. Była zła, że tym trzem nowym ofiarom udało się ją przechytrzyć, bo zwykle wędrowcy tonęli w rzece. Nie dała jednak za wygraną. Postanowiła udawać, że podziwia czarodziejskie uzdolnienia trzech braci i oznajmiła im, że każdemu należy się nagroda za przechytrzenie Śmierci.

I tak najstarszy brat, który miał wojownicze usposobienie, poprosił o różdżkę, której magiczna moc przewyższałaby moc każdej z istniejących różdżek, za pomocą której zwyciężyłby w każdym pojedynku – różdżkę godną czarodzieja, który pokonał Śmierć! I Śmierć podeszła do najstarszego drzewa rosnącego nad brzegiem rzeki, wycięła z jego gałęzi różdżkę i dała najstarszemu bratu, mówiąc: „To różdżka z czarnego bzu, zwana Czarną Różdżką. Mając ją w ręku, zwyciężysz każdego”.

Drugi w kolejności starszeństwa brat, który miał złośliwe usposobienie, postanowił jeszcze bardziej upokorzyć Śmierć i poprosił o moc wzywania umarłych spoza grobu. I Śmierć podniosła gładki kamień z brzegu rzeki, dała mu go i powiedziała, że ów kamień ma moc ściągnięcia umarłego zza grobu.

Potem Śmierć zapytała najmłodszego brata, co by chciał od niej dostać. A był on z nich trzech najskromniejszy, a także najmądrzejszy, więc nie ufał Śmierci. Poprosił o coś, co pozwoliłoby mu odejść z tego miejsca, nie będąc ściganym przez Śmierć. I Śmierć, bardzo niechętnie, wręczyła mu swoją Pelerynę-Niewidkę.

Wówczas Śmierć odstąpiła na bok i pozwoliła trzem braciom przejść przez rzekę i powędrować dalej, co też uczynili, rozprawiając o przygodzie, która im się przytrafiła, i podziwiając dary Śmierci. I zdarzyło się, że trzej bracia się rozstali, każdy poszedł własną drogą. Pierwszy brat wędrował przez tydzień lub dwa, aż doszedł do pewnej dalekiej wioski i odszukał czarodzieja, z którym się kiedyś pokłócił. Mając Czarną Różdżkę w ręku, nie mógł przegrać w pojedynku, który nastąpił. Zostawił ciało martwego przeciwnika na podłodze, a sam udał się do gospody, gdzie przechwalał się głośno mocą swojej różdżki, którą wydarł samej Śmierci i dzięki której stał się niezwyciężony.

Tej samej nocy do najstarszego brata, który leżał w łóżku odurzony winem, podkradł się inny czarodziej. Zabrał mu różdżkę i na wszelki wypadek poderżnął mu gardło. I tak Śmierć zabrała Pierwszego brata.

Tymczasem drugi brat powędrował do własnego domu, w którym mieszał samotnie. Zamknął się w izbie, wyjął Kamień, który miał moc ściągania zmarłych zza grobu i obrócił go trzykrotnie w dłoni. Ku jego zdumieniu i radości, natychmiast pojawiła się przed nim postać dziewczyny, z którą kiedyś miał nadzieję się ożenić, zanim spotkała ją przedwczesna śmierć. Była jednak smutna i zimna, oddzielona od niego jakby woalem. Choć wróciła zza grobu, nie należała prawdziwie do świata śmiertelników i bardzo cierpiała. W końcu ów drugi brat, doprowadzony do szaleństwa beznadziejną tęsknotą, zabił się, by naprawdę się z nią połączyć. I tak Śmierć zabrała drugiego brata.

Choć Śmierć szukała trzeciego brata przez wiele lat, nigdzie nie mogła go znaleźć. Dopiero kiedy był w bardzo podeszłym wieku, zdjął z siebie Pelerynę-Niewidkę i dał ją swojemu synowi. A wówczas pozdrowił Śmierć jak starego przyjaciela i poszedł za nią z ochotą, i razem, jako równi sobie, odeszli z tego świata.

Osobowość i cechy charakteru Edytuj

Tumblr m87k8sw1Ku1qili3vo2 250.gif

Według legendy, Ignotus był mądrym, skromnym i pokornym młodym człowiekiem, o wiele bardziej, niż jego dwaj egocentryczni, aroganccy starsi bracia. Był więc o wiele bardziej przebiegły i sprytny. Ignotus preferował raczej radosne, spokojne życie, w przeciwieństwie do swoich braci. Postarał się o to, aby ostatnią rzeczą jaką zrobił w swoim życiu, było oddanie peleryny swojemu synowi, gwarantując, że jego przyszłe potomstwo będzie mogło żyć długo, wieść szczęśliwe życie.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Transmutacja: Ignotus, wraz z braćmi, potrafił stworzyć most, a jest to bez wątpienia bardzo trudny, złożony odłam magii.
  • Magiczny wytwórca (najprawdopodobniej): Legenda głosi, że Śmierć była twórcą oraz pierwszą właścicielką peleryny-niewidki, jednak niektórzy ludzie, jak Albus Dumbledore spekulują, że Ignotus własnoręcznie stworzył płaszcz. Peleryna do dziś pozostaje jedynym Insygnium, nadal wykorzystywanym przez potomków Ignotusa do własnego użytku. Czarna Różdżka i Kamień Wskrzeszenia nigdy już nie zostały wykorzystane ponownie po 1998 roku.

EtymologiaEdytuj

"Ignotus" (łac. "īgnōtus") oznacza "nieznany", "dziwny" lub "nieświadomy".

WystępowanieEdytuj

Znani właściciele Insygniów Śmierci
Hallows.png

Czarna Różdżka Śmierć (wytwórca)Antioch PeverellZabójca Antiocha PeverellaEmeryk ZłyEgbert ZuchwałyGodelotHerewardBarnabas DeverillLoxiasArkus i/lub LiwiuszGregorowiczGellert GrindelwaldAlbus DumbledoreDraco Malfoy (prawowity właściciel)Lord Voldemort (tylko właściciel)Harry Potter • (pochowany)
Kamień Wskrzeszenia Śmierć (wytwórca)Kadmus PeverellCorvinus GauntMarvolo GauntMorfin GauntLord VoldemortAlbus DumbledoreHarry Potter • (zaginął)
Peleryna Niewidka Śmierć (wytwórca)Ignotus PeverellSyn Ignotusa PeverellaPeverellowieJames PotterAlbus DumbledoreHarry PotterJames Potter II

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Więcej od Wikii

Losowa wiki