Wikia

Harry Potter Wiki

Ignotus Peverell

6076stron na
tej wiki
Komentarze0
Ten artykuł nie posiada kompletu informacji. Jeśli możesz – rozbuduj go!

Ignotus Peverell (12 lipca 1214 − 18 maja 1291) — czarodziej czystej krwi. Był jednym z trzech braci, o których mowa w Opowieści o Trzech Braciach w Baśniach Barda Beedle'a. Najmłodszy z trzech braci, Ignotus został również opisany jako najskromniejszy i najmądrzejszy z nich, i przeżył przebiegły plan śmierci właśnie z powodu tych cech. Otrzymał ostatni przedmiot z Insygniów Śmierci, Pelerynę-Niewidkę, która była przekazywana przez kolejne pokolenia aż do rodziny Pottera, a ostatecznie do Harry'ego Pottera.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Ignotusa Peverella. Urodził się w rodzinie Peverell dnia 12 lipca 1214 w wiosce w Dolinie Godryka w angielskim West Country, był młodszym bratem Antiocha i Kadmosa. Jest kompetentny w sztukach magicznych, nie wiadomo, czy bracia Peverellowie chodzili do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, i w którym byli domu[1].

Opowieść o trzech braciachEdytuj

Pobraney457.jpg

Najmłodszy brat dostał od Śmierci Pelerynę-Niewidkę, której posiadaczem obecnie jest Harry Potter. Śmierć szukała Ignotusa przez wiele lat, lecz nie mogła go znaleźć. Znalazła go dopiero gdy ten zdjął Pelerynę i wręczył ją swojemu synowi, po czym pozdrowił on Śmierć jak starego przyjaciela i odszedł z nią, jak równy z równym. Ignotus został zabity 18 maja 1292 roku przez Śmierć. Po śmierci został pochowany w Dolinie Godryka, na tym samym cmentarzu co Lily i James Potterowie i Dumbledore'owie. Jego grób znaleźli Harry i Hermiona w 1997 roku na cmentarzu w Dolinie Godryka.

Ignotus Peverell's grave.jpg

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki