FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy syna Rona i Hermiony. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Hugo Granger-Weasley (ur. 2008 r.) — czarodziej półkrwi, jedyny syn Ronalda Weasleya i Hermiony Granger; młodszy o dwa lata brat Rose Weasley.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Hugo pojawił się jedynie w epilogu ostatniej części, gdy w towarzystwie rodziców żegnał swoją siostrę na stacji King's Cross. W przeciwieństwie do większości dzieci, Hugo nie wykazywał większych oznak ekscytacji. Możliwe, że już tęsknił za siostrą, dlatego był przygaszony, ale bardziej prawdopodobna wersja jest taka, że Hugo obawiał się swojego pierwszego roku i wcale nie spieszyło mu się do Hogwartu. W Insygniach Śmierci w ostatnim rozdziale napisane jest też, że żywo rozmawiał z kuzynką Lily o tym do, którego domu go przydzielą. Hugo kochał grać w quidditcha na pozycji ścigającego. Często organizował z tatą mecze na swoim podwórku. Zapraszał Jamesa, Harry'ego, Rona, Rose, Albusa oraz Lorcana i Lysandera Skamanderów.

Nic nie wiadomo o jego relacjach z rodziną, lecz prawdopodobnie były dobre, biorąc pod uwagę charaktery jego rodziców i „podejście do dzieci” matki.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Hugo rozpoczął naukę w Hogwarcie dwa lata po wydarzeniach opisanych w epilogu, mając wsparcie starszej siostry, która w tym czasie szła już do trzeciej klasy. Prawdopodobnie ukończy naukę w 2026, tak samo, jak jego kuzynka Lily Luna Potter, córka Ginny Weasley.

Wygląd Edytuj

W filmie Hugo był przedstawiony jako mały chłopiec o rudych, prostych włosach, niebieskich oczach i piegowatej buzi.

Wiadomo jednak, że w kanonie odziedziczył brązowe loki swojej mamy Hermiony Granger-Weasley[1].

Za kulisami Edytuj

Ryanturner

EtymologiaEdytuj

Hugo jest znacznikiem germańskiego lub krzyżackiego znacznika Hugh, co oznacza jasny w duchu i umyśle.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Pottermore – według relacji Rity Skeeter z finału Mistrzostw Świata w Quidditchu „Rose odziedziczyła włosy ojca, zaś Hugo niesforne loki swojej matki”