FANDOM

Hogsmeadeczarodziejska wioska położona w Szkocji niedaleko Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jako jedyna w całej Wielkiej Brytanii zamieszkana jest całkowicie przez osoby posiadające magiczne zdolności.

Uczniowie Hogwartu mogli odwiedzać wioskę podczas weekendów. Wstęp do niej mieli tylko ci, którzy posiadali formularz pozwolenia na jej odwiedzenie, podpisany przez ich rodzica lub opiekuna.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Hengist.jpg

Wioska Hogsmeade została założona po 982 roku przez Hengista z Woodcroft. Ten średniowieczny czarodziej postawił przed swoim tworem drewnianą tabliczkę przedstawiającą nazwę wioski i jej populacje (Welcome to Hogsmeade, Population 1).

W późniejszym czasie Hengist został umieszczony na kartach dołączonych do Czekoladowych Żab, a jego portret zawisł w Hogwarcie.

XVI wiekEdytuj

Pewna gospoda w Hogsmeade (możliwe, że Gospoda pod Świńskim Łbem) była główną kwaterą powstania goblinów w 1612.

1989-1993Edytuj

1989 roku naukę w Hogwarcie rozpoczęli bracia bliźniacy Fred i George Weasleyowie. Podczas pierwszego roku nauki włamali się do gabinetu Argusa Filcha i ukradli należącą do niego Mapę Huncwotów. Pokazywała ona wszystkie tajne pomieszczenia w zamku, a także przejścia do Hogsmeade. W ciągu kolejnych lat edukacji chłopcy wypróbowali wszystkie korytarze prowadzące do wioski. Według nich najlepszym z nich było przejście prowadzące do piwnicy Miodowego Królestwa, który znajdował się w garbie jednookiej wiedźmy.

1993-1994Edytuj

Hogsmeade in harry potter 2764-480x360.jpg

W 1993 roku uczniowie rozpoczynający trzeci rok nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa mogli chodzić w weekendy do Hogsmeade. Trzeba było posiadać tylko dokument pozwalający wejść do wioski, podpisany przez rodzica lub opiekuna. Wuj Harry'ego Pottera nie złożył podpisu, więc ten nie mógł brać udziału w wycieczkach do Hogsmeade.

Wszyscy uczniowie z Gryffindoru mieli złożyć formularze przed Nocą Duchów. W dzień przed świętem odbył się pierwszy wypad do wioski. Choć Harry nie mógł wybrać się do niej z innymi uczniami, Ronald Weasley i Hermiona Granger obiecali, że przyniosą mu mnóstwo słodyczy z Miodowego Królestwa. Chwilę przed wyjściem z zamku w drzwiach frontowych stanął Filch, sprawdzając nazwiska na długiej liście i zaglądając każdemu w twarz, żeby się upewnić, że nie prześlizgnie się nikt, kto nie ma podpisanego pozwolenia.

High-st.jpg

Mimo to, pewnego dnia, Fred i George Weasleyowie oddali Harry'emu Mapę Huncwotów, ponieważ chłopak chciał się wymknąć niezauważony do wioski. Trafił tam dzięki korytarzowi prowadzącemu do piwnicy Miodowego Królestwa. Wyszedł z niej za pomocą swojej peleryny-niewidki, która umożliwiła mu oglądanie Hogsmeade bez pozwolenia. Podczas jednej z takich przechadzek po wiosce chłopak dowiedział się, że seryjny morderca, Syriusz Black jest jego ojcem chrzestnym, a w młodości kolegował się z Jamesem Potterem.

Pod koniec roku szkolnego okazało się, że Black nie zdradził Lordowi Voldemortowi rodziców Harry'ego; zrobił to animag przemieniający się w szczura, Peter Pettigrew. Wydarzenie miało miejsce we Wrzeszczącej Chacie znajdującej się na terenie Hogsmeade.

1994-1995Edytuj

W 1994 roku Harry, Ron i Hermiona spotkali się z Syriuszem Blackiem. Udali się do jednej z jaskiń, gdzie omówili dziwne wydarzenia mające miejsce w Hogwarcie. Zastanawiali się kto i jak wrzucił karteczkę z nazwiskiem Harry'ego do Czary Ognia.

W sklepie odzieżowym Gladraga Harry kupił skarpetki dla Zgredka, który pomógł mu uporać się z drugim zadaniem Turnieju Trójmagicznego.

1995-1996Edytuj

640px-Hhmeeting.jpg

Spotkanie Gwardii Dumbledore'a w Gospodzie pod Świńskim Łbem

W 1995 roku Harry, Ron i Hermiona stworzyli stowarzyszenie, które nazwali Gwardią Dumbledore'a. Wspólnie zdecydowali, że spotkania grupy odbędą się w Hogsmeade, w Gospodzie Pod Świńskim Łbem, bo tam nikt nie mógł ich nakryć (zawsze było tam mało klientów). 

Podczas walentynek Harry zaprosił Cho Chang na randkę do kawiarni pani Puddifoot, znajdującej się w wiosce.

1997-1998Edytuj

W 1998 roku Horacy Slughorn udał się do Hogsmeade i zebrał jej mieszkańców. Chciał, aby wspomogli uczniów i personel szkoły broniąc zamku przed śmierciożercami pod przywództwem Lorda Voldemorta. Po bitwie mieszkańcy leczyli rannych w Wielkiej Sali.

WyglądEdytuj

Hogsmeade 2.jpg

Prawie cała powierzchnia wioski jest zabudowana. Na każdym kroku można znaleźć różnorodne sklepy i domy. Hogsmeade pięknie wygląda w zimie, jak i latem, choć ta pierwsza pora roku nadaje jej lepszej atmosfery.

Podczas świąt Bożego Narodzenia ustawione jest tam wiele choinek i dekoracji.

Najpopularniejsze miejscaEdytuj

Tumblr m59fcjnUTD1qluvs1o1 500.jpg

Uczniowie najbardziej lubili odwiedzać Miodowe Królestwo oraz Sklep Zonka. Obiektem zainteresowań była także Sowia Poczta. Zmęczeni po obchodzie sklepów uczniowie, ale też nauczyciele odwiedzali Pub pod Trzema Miotłami, gdzie klientów obsługiwała piękna Madame Rosmerta. W tymże pubie został przeprowadzony wywiad z Harrym dotyczący odrodzenia Voldemorta. Wywiad ten został ukazany w piśmie „Żongler”. Za to w Gospodzie pod Świńskim Łbem w 1995 roku została utworzona Gwardia Dumbledore'a. W herbarciarnii u pani Puddifoot Harry miał randkę z Cho Chang.

Sklepy i miejsca występujące jedynie w grachEdytuj

Występowanie Edytuj

Hogsmeade
Założyciel: Hengist z Woodcroft
Sklepy
Artykuły piśmiennicze Scribbulusa · Baby Witch · Czarodziejskie nakrycia głowy McHavelocka · Derwisz i Banges · Dogweed i Deathcap · Eliksiry J. Pippina · Herbaciarnia u pani Puddifoot · Kawiarnia Browarów i Gulaszy · Kociołki Ceridwen · McBloom & McMuck · Miodowe Królestwo · Pedrus Pridgeon · Pod Świńskim Łbem · Potrzeby sportowe Spintwitches · Pub pod Trzema Miotłami · Rosa Lee Teabag · Sklep Muzyczny Dominica Maestro · Sklep odzieżowy Gladraga · Sklep Ollivanderów · Sklep z piórami Scrivenshafta · Sklep Zonka · Tomes and Scrolls · The Magic Neep
Inne lokalizacje
Stacja Hogsmeade · Poczta Hogsmeade · Salon fryzjerski · Merge Publications · Biuro 323 · Wrzeszcząca Chata · Artykuły sanitarne Vladimira Plota · Czarodziejska Rozgłośnia Radiowa

Miasta i wsie

Anglia Appleby-in-WestmorlandBethnal GreenBlackpoolBognorBarnsleyBury St EdmundsChipping ClodburyClaphamCokeworthCromerDartmoorDidsburyDolina GodrykaElephant and CastleEveshamFalmouthGreat HangletonGreat TollingIlfracombeIlkleyKeighleyLittle WhingingLondynLittle DroppingLittle HangletonLittle NortonManchesterNottinghamMould-on-the-WoldOttery St. CatchpolePainswickPortsmouthTutshillTopshamTinworthUpper BarntonUpper FlagleyWest HamWimbledonWimbourne
Szkocja AberdeenAchinteeArbroathArgyllshireBanchoryDufftownGlasgowHogsmeadeJohn O'GroatsMontrosePaisleyPeeblesPortreeWigtown
Walia AbergavennyBathCaerphillyCardiffHolyhead
Szwecja ArjeplogKopparbergSkövde
Irlandia Półnicna Ballycastle
Luksemburg Bigonville
Portulgalia Braga
Irlandia CorkKenmare
Stany Zjednoczone FitchburgNowy JorkNowy OrleanSalemSweetwater
Etipoia Gimbi
Polska Grodzisk
Litwa Gródek
Kanada HaileyburyMoose JawStonewall
Egipt Kair
Norwegia Karasjok
Burkina Faso Ouagadogou
Francja ParyżQuiberon
Uganda Patongo
Włochy Rzym
Tanzania Sumbawanga
Peru Tarapoto
Togo Tchamba
Japonia Toyohashi
Australia Thundelarra
Bułgaria Vrace
Nowa Zelandia Wellington

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Hogsmeade

  • Wypady do Hogsmeade

    2 wiadomości
    • Pierwszy wypad odbywał się w dzień poprzedzający Noc Duchów, a nastepne? W każdy weekend co tydzień, czy tylko w wyznaczone dni? :)
    • Tylko w wyznaczone terminy. Według mnie odbywały się za rzadko
  • czy zamieszkalibyście w hogsmade?

    19 wiadomości
    • Ja w Dolinie Godryka :)
    • EmiliaBlack napisał(a): Wercial napisał(a): Oczywiście, że tak! No to co, zbieramy ekipę i lecimy XD! Jej , lecimy na nimubasach xD ...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki