FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy przedmiotu szkolnego. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Cuthbert Binns

Historia magii (ang. History of Magic) — jeden z przedmiotów nauczanych w Hogwarcie. Ten przedmiot zajmował się studiowaniem magicznej historii. Był to jeden z przedmiotów, na których praktycznie nie jest potrzebne używanie magii. Nauka historii trwała od pierwszego do piątego roku, z możliwością kontynuowania nauki na poziomie Owutemów na szóstym i siódmym roku.

Tego przedmiotu w Hogwarcie przez wiele lat przed śmiercią, a także po śmierci jako duch nauczał Cuthbert Binns.

Informacje o przedmiocie i nauczaniu Edytuj

Na lekcjach historii magii zwykle była poruszana historia czarodziejów i czarodziejskiego świata. Ten przedmiot był podobny do nauki historii w mugolskim świecie, w obu przypadkach duży nacisk kładzie się na pamiętanie nazw, dat i wydarzeń.

Historii magii w czasach nauki Harry'ego nauczał profesor Binns. Według legend krążących po Hogwarcie, profesor Binns nie zauważył, że nie żyje, po prostu wstał z fotela i zostawił ciało za sobą.

Na lekcjach profesor Binns recytował swoim uczniom wykłady. Uczniowie nie byli zainteresowani przedmiotu, a niektórzy nawet przysypiali. Jednak nie przeszkadzało to profesorowi, który dalej prowadził lekcje mimo braku zainteresowania.

Gdy Hermiona postanowiła zapytać o Komnatę Tajemnic profesora, okazało się, że nie pamięta on jej nazwiska, ponieważ zwrócił się do niej „panno Grant”. Stwierdził on również, że Komnata Tajemnic jest tylko legendą, a on zajmuje się nauczaniem faktów.

Lokalizacja i termin zajęć Edytuj

Sale szkolne Edytuj

Historia magii odbywała się w klasie 72 na trzecim piętrze oraz w klasie 4F na pierwszym.

Termin lekcji Edytuj

Rok Dzień tygodnia Lekcja
Pierwszy Czwartek druga
Drugi czwarta
Piątek druga
Trzeci Środa poranna
Czwarty Czwartek
Piątek
Piąty Poniedziałek pierwsza/druga
Szósty nieznane nieznane
Siódmy

Podręczniki Edytuj

Jedynym znanym podręcznikiem była Historia magii autorstwa Bathildy Bagshot.

Poruszane tematy Edytuj

Pierwszy rok Edytuj

Drugi rok Edytuj

Trzeci rok Edytuj

Czwarty rok Edytuj

Piąty rok Edytuj

  • Wojny olbrzymów

Znane osoby, które zdały SUMy z tego przedmiotuEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Z powodu bycia duchem Binns może do końca świata kontynuować nauczanie tego historii, o ile oczywiście nie zostanie zwolniony albo sam nie zrezygnuje z posady.
  • W serii nie pojawił się żaden uczeń, który kontynuował naukę historii magii po SUMach. Z tego powodu nie wiadomo, jaki był program nauczania w szóstej i siódmej klasie.
  • Nie wiadomo także, czy historia magii była potrzebna do podjęcia pracy w jakimkolwiek zawodzie.

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magiąEliksiryTransmutacjaHistoria magiiWróżbiarstwoZielarstwoRunyNumerologiaMugoloznawstwoOpieka nad magicznymi stworzeniamiZaklęcia i urokiAstronomiaLatanieKsylomancja