FANDOM

(…) ci, którzy są posiadaczami hipogryfów, mają prawny obowiązek rzucić na swoje zwierzę zaklęcie zwodzące, aby zniekształcić obraz hipogryfa, gdyby zobaczył go mugol. Zaklęcia zwodzące należy codziennie odnawiać, ponieważ ich efekty nie utrzymają się długo.
Newton Skamander[źródło]

Hipogryf (ang. Hippogriff) — stworzenie magiczne, hybryda powstała z połączenia konia i orła.

Wygląd Edytuj

Hipogryf miał mniej więcej takie same rozmiary co koń. Posiadał głowę, przednie kończyny i skrzydła orła oraz tylne kończyny, i zad konia. Dziób hipogryfa zwykle był barwy stalowoszarej, zaś oczy – pomarańczowej. Dzięki swoim potężnym, dobrze umięśnionym skrzydłom potrafił latać z dość dużą prędkością.

Sierść i pióra stwora mogły mieć różne odcienie:

  • ciemnoszare,
  • różowawe,
  • kasztanowe,
  • kruczoczarne,
  • brązowe.

OdżywianieEdytuj

Hipogryf był drapieżnikiem i padlinożercą, żywił się małymi ssakami i gryzoniami, rzadziej rybami lub ptakami. Jednym z jego ulubionych pokarmów były fretki.

Honor hipogryfa Edytuj

Stworzenia te bardzo łatwo było urazić. Wystarczyła jedna mała wzmianka, aby ściągnąć na siebie jego gniew. Był łagodny, o ile nie okazywało mu się oznak słabości. Aby go „ułaskawić”, należało się przed nim ukłonić. Nie wolno było wtedy mrugnąc ani wykonywać gwałtownych ruchów, przynajmniej dopóki stworzenie nie nabrało do nas zaufania. Po odwzajemnieniu ukłonu, można byłodo niego podejść, pogłaskać, a nawet go dosiąść.

O skutkach złego traktowania hipogryfa na własnej skórze przekonał się Draco Malfoy, którego zaatakował rozwścieczony Hardodziob.

Hipogryf1a.jpg

Hipogryfy w Hogwarcie Edytuj

Pierwszy raz spotykamy hipogryfa w trzecim tomie przygód młodego czarodzieja. Rubeus Hagrid, świeżo upieczony nauczyciel opieki nad magicznymi stworzeniami, przyprowadził na pierwszą lekcję kilka tych stworów. Jeden z nich, Hardodziob, zranił Dracona Malfoya. W adaptacji filmowej pokazano jedynie szarego Hardodzioba, przechrzczonego później na Kłębolota.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki