FANDOM

Henry Potterczarodziej czystej krwi. Zasiadał w Wizengamocie w latach 1913–1921. Był ojcem Fleamonta Pottera, dziadkiem Jamesa Pottera i pradziadkiem Harry'ego Pottera. Dla przyjaciół i rodziny był znany jako Harry.

Biografia Edytuj

Henry urodził się gdzieś w Anglii około 1896 roku[1]. Był bezpośrednim potomkiem Hardwina i Iolanthe Potterów ze strony ojca[2]. Matka Henry'ego była członkinią rodziny Fleamont. Na łożu śmierci poprosiła Henry'ego, aby Henry zachował jej panieńskie nazwisko, które w przeciwnym razie umrze razem z nią, tak więc nazwał syna Fleamont[2].

Henry był członkiem Wizengamotu od 1913 do 1921 roku. Spowodował drobne zamieszanie, kiedy publicznie potępił Ministra Magii, Archera Evermonde'a, który zakazał społeczności czarodziejów udzielać pomocy mugolom podczas I wojny światowej. Jego jawne stanowisko w obronie mugoli w dużej mierze przyczyniło się do tego, że Potterowie nie znaleźli się w Nienaruszalnej Dwudziestce Ósemce[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Henry rozpoczął swoją kadencję w Wizengamocie w 1913 roku. W tym czasie musiał ukończyć naukę w Hogwarcie, co oznacza, że musiał mieć co najmniej siedemnaście lat, a więc urodził się nie później niż w 1896 roku.
  2. 2,0 2,1 2,2 Pottermore - "The Potter Family"