Wikia

Harry Potter Wiki

Helena Ravenclaw

Komentarze0
4056stron na
tej wiki
Helena Ravenclaw
Helena Ravenclaw
Informacje biograficzne
Data śmierci XI wiek
Tytuł(y) duch, Dama
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Rowena Ravenclaw (matka)
Pozostałe informacje
Przynależność Ravenclaw

Rodzina Ravenclaw

Aktorka Nina Young (1-2)
Kelly Macdonald (7)
Miała na sobie długą do ziemi pelerynę, a włosy sięgały jej do pasa. Harry uznał, że musiała być piękna, ale była też wyniosła i dumna.
—Narrator o Helenie

Helena Ravenclaw — córka Roweny Ravenclaw, po śmierci znana jako Szara Dama – duch−rezydent Ravenclawu.

BiografiaEdytuj

Helena zazdroszcząc matce rozumu i szacunku jakim ją darzono, Helena ukradła należący do niej diadem obdarzony magicznymi właściwościami. Wraz ze swoją zdobyczą uciekła do zacisznych lasów Hondurasu, by tam ją ukryć.

Jakiś czas później matka Heleny zapadła na śmiertelną chorobę. Pomimo zdrady córki, pragnęła ujrzeć ją po raz ostatni. Posłała więc Barona aby ją odnalazł. Wiedziała, że z powodu miłości jaką darzył Helenę, nie wróci, dopóki tego nie dokona. Dotarł do lasu, w którym się ukrywała, a kiedy odmówiła powrotu do domu, wpadł w szał i dźgnął ją nożem.

Po śmierci Helena Ravenclaw stała się duchem i zamieszkała w Hogwarcie, gdzie nie ujawniła swojej prawdziwej tożsamości i była nazywana Szarą Damą.

Barona, który odebrał jej życie, ogarnęła fala wyrzutów sumienia w chwilę po dokonaniu straszliwego czynu. Popełnił samobójstwo używając tego samego noża, a po śmierci także i on stał się zjawą - skutą łańcuchami w ramach pokuty. Także i on został rezydentem Hogwartu, nosząc tam imię Krwawy Baron.

CiekawostkiEdytuj

Kelly as Grey Lady

Kelly Macdonald jako Szara Dama.

  • Postać Heleny pojawia się jedynie w pierwszym, drugim i ostatnim filmie.
  • Filmowa Helena jest przyjaciółką Luny Lovegood, o tejże przyjaźni nie ma wzmianki w książce.
  • Szara Dama w pierwszych adaptacjach filmowych, nosi przy sobie książkę, którą musiała mieć przy sobie w chwili śmierci.
  • Sukienka Heleny w siódmym filmie jest inna niż, w poprzednich tomach, co jest dość dziwne, bo duchy nie mogą zmieniać swoich ubrań.

Więcej od Wikii

Losowa wiki