Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter i więzień Azkabanu (gra)

Komentarz1
4458stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP3 cover

Harry Potter i Więzień Azkabanu (ang. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) — gra wideo, wydana w 2004 roku na PC i konsole Nintendo Game Boy Advance, Nintendo GameCube, PlayStation 2 i Xbox, przez Electronic Arts. Fabuła oparta jest na niektórych książkowych wątkach, a wygląd wzorowany na filmie.

FabułaEdytuj

Harry, Ron i Hermiona zaczynają trzeci rok nauki w Hogwarcie. W tym czasie Syriusz Black uciekł z Azkabanu - więzienia czarodziejów, strzeżonego przez dementorów, które przybywają do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w celu zapewnienia uczniom dodatkowej ochrony. Są oni jednak nie do końca posłuszni i Harry musi nauczyć się przed nimi bronić. Dzięki zmieniaczowi czasu Hermiony przyjaciele mają uratować Blacka i Hardodzioba - hipogryfa skazanego na śmierć. Podczas rozgrywki główni bohaterowie uczą się zaklęć - każdy innego, co staje się ich specjalną umiejętnością.

W przeciwieństwie do poprzednich części mamy możliwość sterowania różnymi postaciami, ale tylko w niektórych miejscach. Do ukończenia gry nie jest potrzebne tylko zakończenie linii fabularnej. Trzeba także kupić w sklepiku Freda i George'a Weasleyów wszystkie hasła do tajnych pomieszczeń za portretami, ukończyć wszystkie etapy każdej minigry, oraz zebrać wszystkie tarcze podczas magicznych zadań i egzaminów. Gospodarka fasolkowa z poprzednich edycji została urozmaicona. Fasolki wszystkich smaków stały się najmniej wartym środkiem transakcji. Wymiana towarów zachodzi teraz także za pośrednictwem dyniowych pasztecików i kociołkowych piegusków. Tak jak przedtem można zbierać karty. Jest to zadanie poboczne

Po zebraniu 74 z nich, Fred i George przekazują Harry'emu specjalną kartę kolekcjonerską z jego wizerunkiem i odblokowuje się przed nim dodatkowa wizyta w pokoju nagród, nieograniczona czasem. Zbierasz tam dodatkowe pięć kart.

Postacie Edytuj

Postacie sterowane przez gracza Edytuj

  • Harry Potter: główny bohater, uczeń Gryffindoru, wróg Lorda Voldemorta. Gracz wciela się w niego przez większość gry.
  • Ron Weasley: najlepszy przyjaciel Harry'ego. Należy do Gryffindoru.
  • Hermiona Granger: najlepsza przyjaciółka Harry'ego. Należy do Gryffindoru.
  • W klubie pojedynków możesz walczyć także Deanem Thomasem, Nevillem Longbottomem, Parvati Patil, Draco Malfoyem, Gregorym Goylem, Vincentem Crabbem oraz innymi studentami Slytherinu, Ravenclawu, Hufflepuffu i Gryfindoru.

Postacie niezależne Edytuj

Stworzenia spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia spotykane w grzeEdytuj

  • Rictusempra - w wersji na PC, Harry poznał je w drugiej klasie, służy do oszołamiania magicznych stworzeń oraz kartek Potwornej Księgi Potworów, ma symbol filetowego rombu.
  • Depulso - w wersji na PC, Hermiona przypomina je przyjaciołom w Ekspresie, ma część zastosowań Flipendo z poprzednich lat, służy do wciskania przycisków oraz przesuwania przedmiotów, ma symbol czerwonego grotu, podobnie jak Rictusempra w poprzedniej grze.
  • Lumos - w wersji na PC, Harry poznał je w pierwszej klasie, służy do ujawniania tajemnych przejść i tworzenia świetlnych platform, ma symbol żółtego półksiężyca.
  • Alohomora - w wersji na PC, Harry poznał je w pierwszej klasie, sluży do otwierania zamkniętych drzwi i skrzyń, ma symbol niebieskiej dziurki od klucza.
  • Spongifus - w wersji na PC, Harry poznał je w drugiej klasie, zmieniła się końcówka inkantacji, służy do aktywowania elastycznych platform Spongifus, ma symbol zielonej sprężyny.
  • Carpe Retractum - Ron poznał je na pierwszej lekcji Obrony przed Czarną Magią, służy do przyciągania pewnych obiektów w kierunku Rona lub Rona w kierunku tych obiektów, ma symbol odwróconej, purpurowej litery V. W wersji na konsole to zaklęcie poznaje Harry.
  • Lapifors - w wersji na PC, Hermiona poznaje je na lekcji Transmutacji, służy do ożywiania statuetek królika, ma symbol falistego, zielonego okręgu.
  • Draconifors - w wersji na PC i PS2 i Xbox, Hermiona poznaje je na lekcji transmutacji, zaraz po Lapifors, analogicznie do poprzedniego czaru, służy do ożywiania statuetek smoka i sterowania nimi, ma symbol pomarańczowego płomienia.
  • Snufflifors - w wersji na PS2 i Xbox
  • Glacius - Harry poznaje je na lekcji zaklęć, służy do zamrażania wody oraz Ognistych Salamander, ma symbol błękitnego czworokąta opisanego na okręgu. W wersji na konsole, zaklęcie to poznaje Hermiona.
  • Expecto Patronum - Harry poznaje je na specjalnej lekcji z prof. Lupinem, służy do obrony przed dementorami, ma symbol dwóch białych sześciokątów, zachodzących na siebie.
  • Reparo - w wersji na PS2 i Xbox
  • Lumos Duo - w wersji na PS2 i Xbox
  • Flipendo - w wersji na PS2 i Xbox
  • Expelliarmus - w wersji na PS2 i Xbox

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
Więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej od Wikii

Losowa wiki