Harry Potter Wiki

Harry Potter i Książę Półkrwi (gra)

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP6 cover.jpg

Harry Potter i Książę Półkrwi (ang. Harry Potter and the Half-Blood Prince) — gra komputerowa oparta na książce pod tym samym tytułem, wydana w 2009 roku. Fabuła podąża wydarzeniami opisanymi w książce, omijając niektóre jej mniej istotne fragmenty. Gra, podobnie jak jej poprzedniczka, skupia się głównie na odkrywaniu sekretów Hogwartu i wykonywaniu powierzonych misji.

Gra została wydana na komputer domowy (PC), Nintendo Wii, Xbox-a 360, PlayStation 3, PlayStation 2, PlayStation Portable (PSP) i Nintendo DS.

PostacieEdytuj

Postacie sterowane przez graczaEdytuj

Postacie niezależneEdytuj

CzaryEdytuj

W grze czary rzuca się wykonując odpowiedni ruch myszką i używając lewego lub prawego przycisku. Nie wszystkie czary dostępne są od początku gry, część z nich poznajemy podczas klubu pojedynków. Siła czarów Harry'ego zależy od zebranej ilości Godeł Hogwartu.

ZaklęciaEdytuj

Zaklęcia, czyli czary środowiskowe - stosować je można na obiektach podczas eksploracji Hogwartu:

  • Accio – zaklęcie przywołujące (używane tylko do wydobywania mini-tarcz),
  • Depulso – zaklęcie odsuwające (używane tylko do wydobywania mini-tarcz),
  • Incendio – zaklęcie podpalające,
  • Reparo – zaklęcie naprawiające uszkodzone przedmioty,
  • Wingardium Leviosa – zaklęcie lewitacji obiektów,
  • Lumos – zaklęcie zapalające światło. Załącza się automatycznie,
  • Glacius – zaklęcie zamrażające wodę (pojawia się tylko w wersji na telefony komórkowe).

UrokiEdytuj

Czary możliwe do zastosowania wyłącznie podczas pojedynków:

  • Drętwota – zaklęcie immobilizujące na chwilę przeciwnika,
  • Expelliarmus – zaklęcie rozbrajające przeciwnika,
  • Levicorpus – zaklęcie sprawiające, że przeciwnik zawisa na chwilę w powietrzu,
  • Petrificus Totalus – zaklęcie paraliżujące przeciwnika,
  • Protego – zaklęcie tarczy, odbija zaklęcie przeciwnika.

Czary niezależneEdytuj

  • Sectumsempra – zaklęcie zadające krwawiące rany. Użyte przez Harry'ego,
  • Avada Kedavra – zaklęcie uśmiercające, użyte przez Snape'a,
  • Confundus – zaklęcie mylące, użyte przez Hermionę.

Odkrywanie HogwartuEdytuj

Harry Potter i Książę Półkrwi daje graczowi możliwość eksplorowania Hogwartu tak jak w poprzedniej części.

Godła oraz mini-godłaEdytuj

W tej części gry na terenie całego Hogwartu ulokowane jest 125 godeł Hogwartu. Po zebraniu kilkunastu tarcz zazwyczaj dochodzi do odkrycia. Po zdobyciu odpowiedniej ich liczby moc gracza wzrasta, a czary stają się silniejsze; zostają też odblokowane łajnobomby i eksplodujące kociołki ulokowane na terenach Hogwartu aby wydobyć kolejne tarcze. Gracz zbiera także mini-godła, które poukrywane są wszędzie i można je przywołać przy pomocy Accio lub Depulso. 25000 minitarcz to kolejne 25 tarcz, co w sumie daje 150 tarcz.

MisjeEdytuj

Fabuła obfituje w wiele różnorodnych misji, które gracz musi wykonać.

  1. Nora - podstawy latania.
  2. Pierwsze zadania w Hogwarcie - podstawy rzucania zaklęć i mieszania eliksirów.
  3. Powrót do Nory i walka.
  4. Kolejne zadania w Hogwarcie.
  5. Wyprawa po Horkruksa.
  6. Bitwa o Hogwart.
  7. Pozostałe zadania w Hogwarcie (Dzień bez końca).

W trakcie podążania za wydarzeniami fabuły gry możemy też uczestniczyć w pobocznych misjach, które możemy także dokończyć po zakończeniu głównej części gry:

  • Odkrywanie tajemnic Hogwartu.
  • Znajdowanie:
    • godeł Hogwartu,
    • mini-godeł Hogwartu.
  • Mini-Gry:
    • Klub Latania,
    • Klub Eliksirów,
    • Kluby Pojedynków.

Mapa HuncwotówEdytuj

Mapa Huncwotów ukazana jest tylko epizodycznie w kilku misjach. W 6 części głównie GPS-em Harry'ego jest duch, Prawie Bezgłowy Nick. Co ważne, w miarę odkrywania skrótów za portretami, duch wybiera krótszą drogę, korzystając z nich.

Aktorzy dubbingowiEdytuj

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej z Fandomu