Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter i Komnata Tajemnic (gra)

Komentarze2
4342strony na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP2 cover

Harry Potter i Komnata Tajemnic (ang. Harry Potter and the Chamber of Secrets) – gra oparta na filmie, a także książce J. K. Rowling, o tym samym tytule. Została wydana w 2002 roku, na platformy: PC, Mac, Nintendo Game Boy Color i Advance, Nintendo GameCube, PlayStation, PlayStation 2 i Xbox, przez Electronic Arts. W Europie miała swoją premierę 5 listopada 2002 roku.

Fabuła Edytuj

Gra rozpoczyna się od krótkiego intro prezentującego pierwsze kilkanaście minut filmu. Rozgrywka zaczyna się od momentu uderzenia Forda Anglii należącego do rodziny Weasley'ów w Wierzbę Bijącą. Gra nie jest podzielona na poziomy. Harry trafia na teren Hogwartu i przez całą grę się z niego nie rusza, z wyjątkiem Zakazanego Lasu. Wraz z rozwojem rozgrywki trzeba wykonywać wszystkie zadania w wyznaczonej kolejności. Zazwyczaj wykonuje się je na zamkniętych od reszty pomieszczeniach szkoły, więc nie można się wydostać, póki się zadania nie wykona.

Pomiędzy zadaniami można zwiedzać zamek, którego architektura została mocno uproszczona na potrzeby wygodnej gry dla najmłodszych. Wtedy można zbierać Fasolki wszystkich smaków Bertiego Botta, za które można kupować towar u niektórych uczniów uczestniczących w projekcie Gospodarki Fasolkowej wymyślonej przez Freda i George'a Weasleyów. Są to m.in. Brązowe Karty Czarodziejów (w wersji na konsolę Game Boy Advance są to Czekoladowe żaby), które sprawiają, że po zebraniu dziesięciu z pięćdziesięciu (w wersji na GBA pięciu żab) długość paska energii wzrasta. Inny typ, Srebrne Karty Czarodziejów znajdują się w różnych miejscach w liczbie równej czterdziestu. Gdy zbierze się wszystkie można wejść do wyzwania Złotych Kart, których jest jedenaście w jednej wielopokojowej sali. Na jedenastej karcie znajduje się sam Harry Potter. Autorzy dodali do gry możliwość rozegrania sześciu meczów Quidditcha, które zostały uproszczone do konieczności złapania znicza i spowodowania utraty przytomności u drugiego szukającego. Można także rozgrywać pojedynki czarodziejów.

W grze znajduje się dość widoczny błąd fabularny polegający na tym, że przy każdym ukończeniu gry Gryffindor wygrywa Puchar Domów, nawet, gdy ma najmniej punktów (a co dziwne, punkty zdobywa tylko Harry Potter).

Postacie Edytuj

Postać sterowana przez gracza Edytuj

Harry Potter

Postacie niezależne Edytuj

Stworzenia spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia spotykane w grzeEdytuj

Zwykłe:

  • Flipendo -  Harry poznał je w pierwszej klasie, służy do wciskania przełączników na ścianach, przesuwnia przedmiotów i atakowania różnych stworzeń; ma symbol pomarańczowej spirali.
  • Alohomora - Harry poznał je w pierwszej klasie, służy do otwierania przejść i magicznych skrzyń oraz luster; symbolem jest niebieska dziurka od klucza.
  • Lumos - Harry poznał je w pierwszej klasie, służy do wyczrowywania świetlistych chmurek na których Harry może się poruszać, zaklęcie rzuca się na gargulce; ma symbol żółtego półksiężyca.
  • Rictusempra - Harry poznaje je na pierwszej lekcji Obrony przed Czarną Magią, służy do oszołamiania magicznych stworzeń, ma symbol czerwonego grotu.
  • Skurge - Harry poznaje je na lekcji Zaklęć, służy do usuwania ektoplazmy, ma symbol fioletowej kałuży.
  • Diffindo - Harry poznaje je na lekcji Zielarstwa, służy do przecinania lin oraz atakowania magicznych roślin, ma symbol fioletowej, kanciastej spirali.
  • Spongify - Harry poznaje je na drugiej lekcji Obrony przed Czarną Magią, służy do aktywowania elastycznych platform Spongify, ma symbol zielonej sprężyny.
  • Avifors (tylko na PS2,XBOX,GCN i GBA)
  • Incendio (tylko na PS2,XBOX,GCN i GBA)
  • Petrificus Totalus (tylko na PS1)
  • Wingardium Leviosa (tylko na GBA)

Pojedynki:

  • Rictusempra - służy do atakowania przeciwnika, ma symbol czerwonego grotu.
  • Expelliarmus - służy do odbijania zaklęć przeciwnika, ma symbol zielonej butelki.
  • Mimblewimble - służy do chwilowego uniemożliwienia przeciwnikowi rzucania czarów, ma symbol niebieskiej litery S.

Niezależne:

  • Locomotor Mortis (tylko na PS2,XBOX I GCN)
  • Obliviate
  • Nauka czarów
  • Pc-wciskanie strzałek
  • Znalezienie księgi czarów
Harry Potter and the Chamber of Secrets Game PC Trailer03:31

Harry Potter and the Chamber of Secrets Game PC Trailer

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
Więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej od Wikii

Losowa wiki