Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter i Kamień Filozoficzny (gra)

5141stron na
tej wiki
Komentarze5
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP1 cover

Harry Potter i Kamień Filozoficzny (ang. Harry Potter and the Philosopher's Stone) – gra wideo, oparta o film oraz książkę o tym samym tytule.

Gra została wydana przez Electronic Arts na większość znaczących platform: w 2001 roku powstały wersje na PC, Nintendo Game Boy Color, Nintendo Game Boy Advance i PlayStation. Wersja komputerowa została następnie skonwertowana na platformy Mac (w 2001) oraz Nintendo GameCube, PlayStation 2 i Xbox (w 2003).

Krytyka przyjęła grę z umiarkowanym entuzjazmem, zarzucano jej głównie uproszczone sterowanie i brak wyzwań dla starszej części graczy.

Postacie Edytuj

Postać sterowana przez gracza Edytuj

Postacie niezależne Edytuj

Stworzenia spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia spotykane w grzeEdytuj

  • Flipendo - Harry poznaje je na pierwszej lekcji OPCM, służy do wciskania przełączników na ścianach, przesuwnia przedmiotów i atakowania różnych stworzeń; ma symbol pomarańczowej spirali.
    • Alohomora - Harry'ego uczy tego zaklęcia Hermiona przed lekcją, służy do otwierania przejść i magicznych skrzyń oraz luster; symbolem jest niebieska dziurka od klucza.
    • Wingardium Leviosa - Harry uczy się go na Zaklęciach i Urokach, służy do podnoszenia kamiennych bloków i przestawiania ich; symbolem tego czaru jest litera ,,W" zrobiona z piórek.
    • Incendio - Harry poznaje ten czar na Zielarstwie, służy do oszałamiania magicznych roślin; jego symbolem jest zarys liścia z bladoniebieskiego ognia.
    • Lumos - Harry uczy się go na drugiej lekcji OPCM, służy do wyczrowywania świetlistych chmurek na których Harry może się poruszać, zaklęcie rzuca się na gargulce; ma symbol żółtego półksiężyca.
    • Avada Kedavra - klątwa używana tylko przez profesora Quirrella i Voldemorta w ostatecznej bitwie, zaklęcie nie działa w pełni poprawnie, ponieważ Quirrell i Voldemort nie byli dość silni na rzucenie prawidłowej wersji, zabiera dużą ilość energii Harry'ego; czar wygląda jak zielony ogień.
  • Verdimillious - wersja na PS1
  • Avifors - wersja na PS1 i Game Boy Advance
  • Diffindo - wersja na GameCube, PS2 i Xbox
  • Spongify - wersja na GameCube, PS2 i Xbox
    Maxresdefault
    J
    Indeksjk
    Hgfds
    Fdsdfg
    Imagesuy

Nauka czarów w grze na różnych platformach. Edytuj

  • W wersji na PC musimy myszką powtórzyć kształt pokazany przez nauczyciela w określonym czasie.
  • W wersjach na konsole PS2, Xbox 360, oraz Nintendo Gamecub naszym zadaniem jest odnalezienie książki z zaklęciami, która jest ukryta w jakimś magicznym zadaniu.
Df
Ghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
-Harry-Potter-and-the-Philosophers-Stone-Xbox-
917862 48340 back
Zwiastun gry01:15

Zwiastun gry

Część 102:45:23

Część 1

Część 202:45:05

Część 2

Część 303:20:01

Część 3

Więcej od Wikii

Losowa wiki