Harry Potter Wiki

Harry Potter i Kamień Filozoficzny (gra)

6653strony na
tej wiki
Komentarze6
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP1 cover.jpg

Harry Potter i Kamień Filozoficzny (ang. Harry Potter and the Philosopher's Stone) — gra wideo, oparta o film oraz książkę o tym samym tytule.

Gra została wydana przez Electronic Arts na większość znaczących platform: w 2001 roku powstały wersje na PC, Nintendo Game Boy Color, Nintendo Game Boy Advance i PlayStation. Wersja komputerowa została następnie skonwertowana na platformy Mac (w 2001) oraz Nintendo GameCube, PlayStation 2 i Xbox (w 2003).

Krytyka przyjęła grę z umiarkowanym entuzjazmem, zarzucano jej głównie uproszczone sterowanie i brak wyzwań dla starszej części graczy.

PostacieEdytuj

Postać sterowana przez graczaEdytuj

Postacie niezależneEdytuj

Stworzenia spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia spotykane w grzeEdytuj

  • Flipendo – Harry poznaje je na pierwszej lekcji OPCM, służy do wciskania przełączników na ścianach, przesuwania przedmiotów i atakowania różnych stworzeń; ma symbol pomarańczowej spirali.
  • Alohomora – Harry'ego uczy tego zaklęcia Hermiona przed lekcją, służy do otwierania przejść i magicznych skrzyń oraz luster; symbolem jest niebieska dziurka od klucza.
  • Wingardium Leviosa – Harry uczy się go na Zaklęciach i Urokach, służy do podnoszenia kamiennych bloków i przestawiania ich; symbolem tego czaru jest litera „W” zrobiona z piórek.
  • Incendio – Harry poznaje ten czar na Zielarstwie, służy do oszałamiania magicznych roślin; jego symbolem jest zarys liścia z bladoniebieskiego ognia.
  • Lumos – Harry uczy się go na drugiej lekcji OPCM, służy do wyczarowywania świetlistych chmurek, na których Harry może się poruszać, zaklęcie rzuca się na gargulce; ma symbol żółtego półksiężyca.
  • Avada Kedavra – klątwa używana tylko przez profesora Quirrella i Voldemorta w ostatecznej bitwie, zaklęcie nie działa w pełni poprawnie, ponieważ Quirrell i Voldemort nie byli dość silni na rzucenie prawidłowej wersji, zabiera dużą ilość energii Harry'ego; czar wygląda jak zielony ogień.
  • Verdimillious – wersja na PS1 i Game Boy Color
  • Avifors – wersja na PS1 i Game Boy Advance
  • Diffindo – wersja na GameCube, PS2 i Xbox
  • Spongify – wersja na GameCube, PS2 i Xbox
  • Vermilious — wersja na Game Boy Color
  • Locomotor Wibbly — wersja na Game Boy Color
  • Locomotor Mortis — wersja na Game Boy Color
  • Petrificus Totalus - wersja na Game Boy Color
  • Mucus Ad Nauseam — wersja na Game Boy Color

Nauka czarów w grze na różnych platformachEdytuj

  • W wersji na PC musimy myszką powtórzyć kształt pokazany przez nauczyciela w określonym czasie.
  • W wersjach na konsole PS2, Xbox oraz Nintendo Gamecube naszym zadaniem jest odnalezienie książki z zaklęciami, która jest ukryta w jakimś magicznym zadaniu.
  • W wersji na PlayStation trzeba klikać klawisz w odpowiednim momencie gdy iskierka pojawi się na znaku klawisza
  • W wersji na GBA Harry musi trzykrotnie powtórzyć ruchy różdzki wykonywane przez nauczyciela.

DubbingEdytuj

BossowieEdytuj

GaleriaEdytuj

WideoEdytuj

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
Więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej od Wikii