Fandom

Harry Potter Wiki

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (film)

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Nigdzie nie jest bezpiecznie.
— Oficjalny slogan.

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (ang. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I) — film fantasy na podstawie powieści J. K. Rowling o tym samym tytule. Scenariusz napisał Steven Kloves, wyreżyserował David Yates.

CiekawostkiEdytuj

  • Film kręcono po części w Szkocji.
  • Scenę Siedmiu Potterów kręcono z udziałem dublerów.
  • Dubler Daniela Radcliffe'a podczas kręcenia jednej ze scen, podczas wybuchu, uszkodził swoje ciało do tego stopnia, że musi poruszać się na wózku inwalidzkim.
  • Kręcenie filmu zaczęło się 15 lutego 2009 roku, a skończyło się 12 czerwca 2010 roku.
  • Na potrzeby filmu wyprodukowano ponad 500 różdżek.

Muzyka do filmuEdytuj

Data PremieryEdytuj

  • Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I – Listopad 19, 2010

Efekty SpecjalneEdytuj

  • W przypadku sekwencji Siedmiu Potterów, Oliver Phelps powiedział na swoim Twitterze, że wielu efektów specjalnych i make-upu zostało wykorzystanych do upodobnienia aktorów do Daniela Radcliffe'a, używając VFX MOVA wychwytywano skanowanie twarzy z 29 kamer. Kliknij tu, by zobaczyć cały proces tworzenia tej sceny.

Różnice między filmem a książkąEdytuj

  • Film zaczyna się, gdy Rufus Scrimgeour rozmawia z pracownikami Ministerstwa.
  • W filmie jest scena, w której Harry wypuszcza Hedwigę, aby sobie polatała.
  • W filmie jest scena, w której Harry przypomina Dolores Umbridge, że nie wolno opowiadać kłamstw.
  • W filmie jest scena pościgu w Little Whinging na ziemi, a nie tylko w powietrzu.
  • W filmie jest scena, w której Śmierciożercy zatrzymują Ekspres do Hogwartu i przeszukują pociąg w celu znalezienia tria.
  • W książce, po zdobyciu medalionu Salazara Slytherina, Ron po rozczepieniu był na pół Reginaldem Cattermole'em, a na pół sobą, zaś w filmie był już sobą.
  • W filmie jest scena, w której Lord Voldemort poszukuje Harry'ego w Lesie Dziekana.
  • Ogłoszono, że Bill Weasley zostanie zaatakowany przez Fenrira Greybacka w czasie bitwy nad Little Whinging, natomiast w książce miało to miejsce w szóstym tomie.
  • W książce pocałunek Harry'ego i Ginny w Norze przerywa Ron, natomiast w filmie robi to George.
  • W książce Harry wymawia słowo Voldemort, przez co trio zostaje wykryte przez szmalcowników, natomiast w filmie słowo Tabu wymawia Ksenofilius Lovegood, przez co śmierciożercy dostają się do jego domu, a trio ucieka, ale później zostają porwani.
  • W czasie wesela Billa i Fleur, Harry jest pod swoją postacią, natomiast w książce w celu ukrycia swojej tożsamości wypił Eliksir Wielosokowy, przybrał postać rudowłosego młodzieńca i przedstawiał się jako kuzyn Barny.
  • W lesie z Gryfkiem nie było Deana Thomasa.
  • W książce Glizdogon zostaje uduszony przez swoją rękę, natomiast w filmie przed śmiercią ratuje go Zgredek ogłuszając go.
  • W książce Bellatriks używała wobec Hermiony tylko zaklęcia Cruciatus, a w filmie wyryła jej nożem na rękach napis "Szlama" (aby się nie zagoiło).
  • Scenę, w której Harry i Hermiona są pod wpływem eliksiru wielosokowego, zmieniono i w filmie są pod swoją prawdziwą postacią.
  • Zabrakło sceny z audycją Potterwarty.
  • Film kończy się gdy Lord Voldemort kradnie Czarną Różdżkę z grobu Profesora Albusa Dumbledore'a.
  • Nie została ukazana scena z Remusem Lupinem i jego oświadczeniu, iż zostanie ojcem.
  • W filmie Lord Voldemort pyta Piusa Thicknesse'a o zdanie na temat tego, co powiedział Severus Snape, więc nie jest pod wpływem Klątwy Imperius, a w książce Yaxley mówi, że udało mu się rzucić Klątwę Imperius na Piusa Thicknesse'a, co ma ułatwić im przejęcie Ministerstwa. W książce także Pius Thicknesse nie uczetni
    Harry Potter i Insygnia Śmierci cz.1 trailer PL02:23

    Harry Potter i Insygnia Śmierci cz.1 trailer PL

    czy w zebraniu.
  • W filmie występuje błąd. Gdy Harry w Ministerstwie Magii pyta Hermionę o długość działania Eliksiru Wielosokowego, ta go nie zna. Tymczasem i w książce, i w filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic Hermiona zna czas długości jego działania; jest to jedna godzina.
  • W filmie Scabior wygląda i zachowuje się jak przywódca szmalcowników, natomiast w książce to Fenrir Greyback jest ich przywódcą.
  • Kolejny błąd w filmie – George ma zabandażowaną ranę po stracie ucha, jednak w innej scenie, znów je ma.
  • W książce Gellert Grindelwald nie mówi Voldemortowi o położeniu Czarnej Różdżki i zostaje przez niego zabity. W filmie mówi mu o tym, że leży ona w grobie Albusa Dumbledore'a i nie ginie z ręki Voldemorta.

ObsadaEdytuj

TrioEdytuj

Personel HogwartuEdytuj

Uczniowie HogwartuEdytuj

Zakon FeniksaEdytuj

ŚmierciożercyEdytuj

SzmalcownicyEdytuj

Ministerstwo MagiiEdytuj

Świat MagiiEdytuj

Duchy i WidmaEdytuj

Osoby pojawiające się we wspomnieniachEdytuj

Magiczne stworzeniaEdytuj

MugoleEdytuj

BłędyEdytuj

  • Akcja filmu toczy się w 1997 roku, jednak możemy zauważyć niektóre elementy, które temu przeczą. Są to między innymi: Millennium Bridge, London Eye (oba powstały na przełomie roku 2000) oraz samochód, którym odjeżdża rodzina Dursleyów jest to Vauxhall Vectra którego zaczęto produkować od 2002 roku.

CiekawostkiEdytuj

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (film)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki