Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (film)

6655stron na
tej wiki
Komentarze3
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
To już koniec
—Oficjalny slogan
HP7CZ2.jpg
Harry Potter i Insygnia Śmierci: część 2
Informacje o filmie
Reżyser

David Yates

Producent
Scenariusz

Steve Kloves (na podstawie powieści J. K. Rowling)

Obsada
Muzyka

Alexandre Desplat

Dystrybutor

Warner Bros

Premiera
Ocena na www.filmweb.pl

7,7/10 - bardzo dobry

Trwanie

130 min. (2h.10min.)

Budżet

250.000.000 dolarów (wspólnie z częścią pierwszą)

Poprzednik Harry Potter i Insygnia Śmierci: część 1

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (ang. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II) — film fantasy na podstawie powieści J. K. Rowling o tym samym tytule. Scenariusz napisał Steven Kloves, wyreżyserował David Yates.

ProdukcjaEdytuj

  • Film kręcono po części w Szkocji.
  • Dubler Daniela Radcliffe'a podczas kręcenia jednej ze scen, podczas wybuchu, uszkodził swoje ciało do tego stopnia, że musi poruszać się na wózku inwalidzkim.
  • Kręcenie filmu zaczęło się 15 lutego 2009 roku, a skończyło się 12 czerwca 2010 roku.
  • W wywiadzie powiedziano, że śmierć Severusa Snape'a będzie wzruszająca, podobno Alan Rickman tak wczuł się w rolę, że ta scena wyszła znakomicie.

Muzyka do filmuEdytuj

Data PremieryEdytuj

  • Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II - Lipiec 15, 2011: Od scen w Muszelce do końca Epilogu.

Efekty SpecjalneEdytuj

Różnice między książką a filmemEdytuj

  • W filmie jest ukazana scena, jak boisko quidditcha w Hogwarcie zostaje podpalone podczas Bitwy o Hogwart (dodaje dramaturgi walki i strat).
  • W książce skarbiec Bellatriks Lestrange jest chroniony dwoma zaklęciami (Gemino i Flagrante), a w filmie tylko jednym (Gemino).
  • W filmie jest ukazana scena pocałunku Harry'ego i Ginny w czasie Bitwy o Hogwart. W książce takiej sceny nie ma.
  • Miejsce pocałunku Rona i Hermiony przeniesiono do Komnaty Tajemnic.
  • W Pokoju Życzeń Draco Malfoy jest z Blaisem Zabinim, a nie z Vincentem Crabbem.
  • W Pokoju Życzeń ginie Gregory Goyle, nie Vincent Crabbe, gdyż aktor grający Vincenta Crabbe'a - Jamie Waylett - został oskarżony o nielegalne posiadanie marihuany.
  • W filmie Garrick Ollivander jest dobrze zapoznany z Insygniami Śmierci, natomiast w książce nic nie wie na ten temat.
  • W tym filmie powróciły postacie ominięte w poprzednich filmach.
  • Ostateczna walka pomiędzy Harrym i Lordem Voldemortem toczyła się niejako "na osobności", podczas gdy w książce walczą przy wszystkich. W filmie ostateczny pojedynek rozegrał się na dziedzińcu, podczas gdy w książce - w Wielkiej Sali.
  • Molly Weasley zabija Bellatriks Lestrange, zamieniając ją w skałę, po czym rozbijając na małe kawałki (nie używa klątwy Avada Kedavra).
  • Harry łamie Czarną Różdżkę i wyrzuca ją w przepaść bez uprzedniego naprawienia swojej (w książce jest napisane, że naprawia swoją jedenastocalową różdżkę z ostrokrzewu z rdzeniem z pióra pochodzącego z ogona feniksa Fawkesa, a Czarną Różdżkę chowa z powrotem do grobu Profesora Albusa Dumbledore'a).
  • W filmie Neville Longbottom mówi Harry'emu, że szaleje za Luną Lovegood, a w książce nie ma o tym słowa.
  • W filmie Malfoyowie uciekają przed śmiercią z rąk Lorda Voldemorta, a w książce zostają w Wielkiej Sali po bitwie.
  • W filmie miejscem śmierci Profesora Severusa Snape'a jest hangar dla łodzi, a nie Wrzeszcząca Chata.
  • W filmie Lord Voldemort rozpada się, w książce, gdy dowiedział się, że Harry jest panem Czarnej Różdżki, rzucił na niego klątwę Avada Kedavra, które odbiło się od zaklęcia rozbrajającego Expelliarmus rzuconego przez Harry'ego. Z powodu, iż różdżka nie słuchała Czarnego Pana, zaklęcie odbiło się i odrzucając go do tyłu uśmierciło go.
  • W filmie Lord Voldemort odczuwa ból po stracie horkruksa, a w książce nic nie odczuwa.
  • W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi Ginny schowała podręcznik Księcia Półkrwi w Pokoju Życzeń i nie było widać popiersia z diademem Roweny Ravenclaw. Dlatego też w tej części diadem szeptał językiem węży, by Harry mógł go zlokalizować, został także zniszczony kłem bazyliszka, a potem kopnięty przez Rona do płonącego Pokoju Życzeń, a nie znaleziony na popiersiu i spalony przez Szatańską Pożogę.
  • W filmie Helena Ravenclaw wie, gdzie znajduje się diadem jej matki, a o jej istnieniu mówi Harry'emu Luna Lovegood, a nie, jak w książce, Prawie Bezgłowy Nick.
  • W filmie nie włączyły się do walki skrzaty domowe, centaury, gargulce, trolle, Graup, testrale i hipogryf.
  • W książce Harry opanował w końcu swój umysł i wnikał w jaźń Lorda Voldemorta świadomie i celowo, a nawet był zachęcany do tego w ostatecznej potrzebie przez Hermionę. W filmie do końca dzieje się to poza jego wolą.
  • W książce Harry świadomie rezygnuje ze ścigania się z Lordem Voldemortem o Czarną Różdżkę, w filmie dzieje się to całkowicie poza jego wolą.
  • W filmie Ślizgoni nie zostali ewakuowani, tylko zaprowadzeni do lochów przez Argusa Filcha. Nie było też ewakuacji niepełnoletnich uczniów.
  • W filmie to Lord Voldemort zabija Ministra Magii - Piusa Thicknesse'a.
  • W filmie Katie Bell i Cho Chang ukazane są jako uczennice. W książce są już absolwentkami, gdyż jako starsze o rok od Harry'ego, ukończyły szkołę rok wcześniej (podczas akcji VI części pt. Harry Potter i Książę Półkrwi).
  • W filmie, jedenastoletni James Potter nie nosi okularów. W książce wspomniane jest, że odziedziczył po ojcu wadę wzroku.
  • Kiedy Narcyza Malfoy ma sprawdzić czy Harry Potter żyje, w książce to Lord Voldemort każe jej to zrobić, a w filmie wyglądało to jakby zrobiła to z własnej woli.

ObsadaEdytuj

TrioEdytuj

Personel HogwartuEdytuj

Uczniowie HogwartuEdytuj

Zakon FeniksaEdytuj

ŚmierciożercyEdytuj

SzmalcownicyEdytuj

Ministerstwo MagiiEdytuj

Świat MagiiEdytuj

Duchy i WidmaEdytuj

Osoby pojawiające się we wspomnieniachEdytuj

Magiczne stworzeniaEdytuj

MugoleEdytuj

EpilogEdytuj

Ekipa Edytuj

Wycięte roleEdytuj

JulieWalters02.jpg

Obsada

Do filmu nie powróci Jamie Waylett grający Vincenta Crabbe'a ze względu na sprawę sądową o posiadanie narkotyków, więc Gregory Goyle zginie w filmie zabijając się zaklęciem Szatańska Pożoga.

Również 4 stycznia 2009 roku, portal SnitchSeeker poinformował, że Julie Christie i Shirley Henderson nie powtórzą ról Madame Rosmerty i Jęczącej Marty.

EpilogEdytuj

Jamie Christoper (zastępca reżysera) zawsze był za tym, by epilog był finałową sceną sfilmowanej sagi, ponieważ jest to bardzo ważny moment. Bohaterowie są już dorośli, i możemy zobaczyć, co się z nimi dzieje po 19 latach. – mówi Tom Felton, odtwórca roli Dracona Malfoya – Nie graliśmy jeszcze tej sceny, ale jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Daniel i ja rozmawialiśmy o tym już wcześniej i bardzo chcemy zobaczyć jak będą wyglądać odgrywane przez nas postacie za 19 lat. Scena ta była nagrywana dwa razy - najpierw na King's Cross, lecz reżyser stwierdził, że lepiej jest ją nagrać w studiu, więc tak też zrobił. Zdjęcia z pierwszego podejścia można zobaczyć na YouTube.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Kliknij ,a zobaczysz cały film

CiekawostkiEdytuj

  • Moment, w którym Lord Voldemort przez chwilę obejmuje Dracona Malfoya nie był ujęty w scenariuszu i został zagrany spontanicznie.
  • W rolę nieznanego śmierciożercy wciela się Barry Huckfield, który wcielił się też w rolę mugolaka w poprzedniej części filmowej adaptacji Insygniów Śmierci.

BłędyEdytuj

  • Podczas gdy Harry, Ron i Hermiona byli w wodzie, po tym jak zeskoczyli ze smoka, Harry widział Helenę Ravenclaw, a parę chwil potem powiedział, że widział nie Helenę a Rowenę Ravenclaw.
Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
Więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej od Wikii

Losowa wiki