Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (film)

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
To już koniec
—Oficjalny slogan
HP7CZ2
Harry Potter i Insygnia Śmierci: część 2
Informacje o filmie
Reżyser

David Yates

Producent
  • David Heyman
  • David Barron
  • J. K. Rowling
Scenariusz

Steve Kloves (na podstawie powieści J. K. Rowling)

Obsada
  • Daniel Radcliffe
  • Rupert Grint
  • Emma Watson
  • Helena Bonham Carter
  • David Bradley
  • Jim Broadbent
  • Robbie Coltrane
  • Warwick Davis
  • Tom Felton
  • Ralph Fiennes
  • Michael Gambon
  • Ciarán Hinds
  • John Hurt
  • Jason Isaacs
  • Gemma Jones
  • Dave Legeno
  • Matthew Lewis
  • Kelly Macdonald
  • Miriam Margolyes
  • Helen McCrory
  • Nick Moran
  • Peter Mullan
  • Gary Oldman
  • Clemence Poesy
  • Alan Rickman
  • Maggie Smith
  • Natalia Tena
  • David Thewlis
  • Emma Thompson
  • Julie Walters
  • Mark Williams
  • Bonnie Wright
Muzyka

Alexandre Desplat

Dystrybutor

Warner Bros

Premiera

7 lipca (świat)

15 lipca (Polska)

Ocena na www.filmweb.pl

7,7/10 - bardzo dobry

Trwanie

130 min. (2h.10min.)

Budżet

250.000.000 dolarów (wspólnie z częścią pierwszą)

Poprzednik Harry Potter i Insygnia Śmierci: część 1

Produkcja Edytuj

  • Film kręcono po części w Szkocji.
  • Dubler Daniela Radcliffe'a podczas kręcenia jednej ze scen, podczas wybuchu, uszkodził swoje ciało do stopnia, w którym musi poruszać się na wózku inwalidzkim.
  • Kręcenie filmu zaczęło się 15 lutego 2009 roku, a skończyło się 12 czerwca 2010 roku.
  • W wywiadzie powiedziano, że śmierć Severusa Snape'a będzie wzruszająca, podobno Alan Rickman tak wczuł się w rolę, że ta scena wyszła znakomicie.

Muzyka do filmuEdytuj

  • Nicholas Hooper (skomponował muzykę do Zakonu Feniksa i Księcia Półkrwi) ogłosił, że nie skomponuje muzyki do ostatnich dwóch filmów o Harrym Potterze.
  • W styczniu 2010 r. Warner Bros ogłosił, iż muzykę do pierwszej części ostatniego filmu napisze Alexandre Desplat.

Data PremieryEdytuj

  • Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II - Lipiec 15, 2011: Od scen w Muszelce do końca Epilogu.

Efekty SpecjalneEdytuj

  • Producent, David Heyman, raz ujawnił w wywiadzie, że będą używać kombinacji makijażu i efektów komputerowych, aby Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Bonnie Wright i Tom Felton wyglądali starzej w momencie Epilogu.

Różnice z książkiEdytuj

  • W filmie jest ukazana scena, jak boisko quidditcha w Hogwarcie zostanie podpalone w Bitwie o Hogwart (dodaje dramaturgi walki i strat).
  • W książce skarbiec Belariks Lestrange jest chroniny dwoma zakleciami Gemino Flagrante a w filmie tylko jedno Gemino.
  • W filmie jest ukazana scena pocałunku Harry'ego i Ginny w czasie Bitwy o Hogwart.
  • Miejsce pocałunku Rona i Hermiony przeniesiono do Komnaty Tajemnic.
  • W Pokoju Życzeń Draco jest z Blaisem Zabinim, a nie z Vincentem Crabbem.
  • W Pokoju Życzeń zginie Gregory Goyle, nie Vincent Crabbe, gdyż aktor grający Crabbe'a - Jamie Waylett - został oskarżony o nielegalne posiadanie marihuany.
  • W filmie Ollivander jest dobrze zapoznany z Insygniami Śmierci, natomiast w książce nic nie wie na ten temat.
  • Do filmu powrócą postaci ominięte w poprzednich filmach.
  • Ostateczna walka pomiędzy Harry'm i Voldemortem toczyła się niejako "na osobności", podczas gdy w książce walczą przy wszystkich.
  • Pani Weasley zabija Bellatriks, zamieniając ją w skałę, po czym rozbijając na małe kawałki (nie używa "Avada Kedavra").
  • Harry łamie Czarną Różdżkę i wyrzuca ją w przepaść bez uprzedniego naprawienia swojej (w książce jest, że naprawia swoją z ogonem feniksa, a Czarną Różdżkę chowa z powrotem do grobu Dumbledora).
  • W filmie Neville mówi Harremu, że szaleje za Luną, a w książce nie ma o tym słowa.
  • W filmie Malfoyowie uciekają przed śmiercią Voldemorta, a w książce zostają w Wielkiej Sali po bitwie.
  • W filmie miejscem śmierci Severusa Snapa jest przystań, a nie Wrzeszcząca Chata.
  • W filmie Voldemort rozpada się, w książce, gdy dowiedział się, że Harry jest panem Czarnej Różdżki, rzucił w niego zaklęcie Avada Kedavra, które odbiło się od Expelliarmus rzuconego przez Harrego. Z powodu, iż różdżka nie słuchała Czarnego Pana, zaklęcie odbiło się i odrzucjąc go do tyłu uśmierciło go.
  • W filmie Voldemort odczuwa ból po stracie horkruksa, a w książce nic nie odczuwa.
  • W VI części filmu Ginny schowała podręcznik Księcia Półkrwi w Pokoju Życzeń i nie było widać popiersia z diademem. Dlatego też w tej części diadem szeptał językiem węży, by Harry mógł go zlokalizować, został także zniszczony kłem bazyliszka, a potem kopnięty przez Rona do płonącego Pokoju Życzeń, a nie znaleziony na popiersiu i spalony przez Szatańską Pożogę.
  • W filmie Helena Ravenclaw wie, gdzie znajduje się diadem jej matki, a o jej istnieniu mówi jej Luna, a nie, jak w książce, Bezgłowy Nick.
  • W filmie nie włączyły się do walki skrzaty domowe, centaury, gargulce, trolle, Graup, testrale i hipogryf.
  • W książce Harry opanował w końcu swój umysł i wnikał w jaźń Voldemorta świadomie i celowo, a nawet był zachęcany do tego w ostatecznej potrzebie przez Hermionę. W filmie do końca dzieje się to poza jego wolą.
  • W książce Harry świadomie rezygnuje ze ścigania się z Voldemortem o Czarną Różdżkę, w filmie - jw.- dzieje sie to całkowicie poza jego wolą.
  • W filmie Ślizgoni nie zostali ewakuowani, tylko zaprowadzeni do lochów ("Dumbledore nigdy by na to nie pozwolił!"). Nie było też ewakuacji niepełnoletnich.
  • W filmie to Voldemort zabija Ministra Magii - Piusa Thicknessa.
  • W filmie Katie Bell i Cho Chang ukazane są jako uczennice. W książce są już absolwentkami, gdyż jako starsze o rok od Harry'ego, ukończyły szkołę rok wcześniej (podczas akcji "Harry Potter i Książę Półkrwi").
  • W filmie, jedenastoletni James Potter nie nosi okularów. W książce wspomnianie jest, że odziedziczył po ojcu wadę wzroku.
  • Kiedy Narcyza Malfoy ma sprawdzić czy Harry Potter żyje; w książce to Voldemort jej każe, a w filmie wyglądało to jakby zrobiła to z własnej woli.

Obsada Edytuj

TrioEdytuj

Personel HogwartuEdytuj

Uczniowie HogwartuEdytuj

Zakon FeniksaEdytuj

ŚmierciożercyEdytuj

SzmalcownicyEdytuj

Ministerstwo MagiiEdytuj

Świat MagiiEdytuj

Duchy i WidmaEdytuj

Osoby pojawiające się we wspomnieniachEdytuj

Magiczne stworzeniaEdytuj

MugoleEdytuj

EpilogEdytuj

Ekipa Edytuj

  • David Yates(reżyser)
  • David Heyman(producent)
  • David Barron(producent)
  • Steve Kloves(scenariusz)
  • Alexandre Desplat(muzyka)
  • Warner Bros(dystrybutor)

Wycięte role Edytuj

JulieWalters02
Obsada
&nbsp

Do filmu nie powróci Jamie Waylett grający Vincent'a Crabbe'a ze względu na sprawę sądową o posiadanie narkotyków, więc Gregory Goyle zginie w filmie zabijając się zaklęciem Szatańska Pożoga.

Również 4 stycznia 2009, portal SnitchSeeker poinformował, że Julie Christie i Shirley Henderson nie powtórzą ról Madame Rosmerty i Jęczącej Marty.

Wycięta scenaEdytuj

  • Najważniejszą wyciętą sceną z ekranizacji Insygniów Śmierci była poniższa scena, w której Draco Malfoy obraca się przeciwko Lordowi Voldemortowi - podobnie jak wcześniej jego matka - podbiegając do Harry'ego Pottera, i rzucając mu trzymaną przez siebie różdżkę. Scena ta miała się nijak do wydarzeń opisanych wcześniej w książce, ale pokazywała zmiany jakie zaszły w Draconie. Wielu fanów miało za złe producentom za usunięcie sceny.
    Draco Malfoy saving Harry's ass and throwing him his wand(00:21)

86.63.85.148 12:15, lip 22, 2012 (UTC)

EpilogEdytuj

Jamie Christoper (zastępca reżysera) zawsze był za tym, by epilog był finałową sceną sfilmowanej sagi, ponieważ jest to bardzo ważny moment. „Bohaterowie są już dorośli, i możemy zobaczyć, co się z nimi dzieje po 19 latach – mówi Tom Felton – Nie graliśmy jeszcze tej sceny, ale jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Daniel i ja rozmawialiśmy o tym już wcześniej i bardzo chcemy zobaczyć jak będą wyglądać odgrywane przez nas postacie za 19 lat."Scena ta była nagrywana dwa razy - najpierw na King's Cross , lecz reżyser stwierdził, że lepiej jest ją nagrać w studiu , więc tak też zrobił..Zdjęcia z pierwszego podejścia można zobaczyć na YouTube.

Linki ZewnętrzneEdytuj

Kliknij ,a zobaczysz cały film

CiekawostkiEdytuj

  • Moment, w którym Voldemort przez chwilę obejmuje Dracona nie był w scenariuszu i został zagrany spontanicznie.

BłędyEdytuj

  • Podczas gdy Harry, Ron i Hermiona byli w wodzie, po tym jak zeskoczyli ze smoka, Harry widział Helenę Ravenclaw, a parę chwil potem powiedział, że widział nie Helenę a Rowenę.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (film)

  • Rok 1998

    12 wiadomości
    • Ja  miałem 3 latka :D i z tego co wiem to nic szczególnego się nie wydarzyło wtedy :)
    • No. Miałem wtedy dwa lata. Urodziłem się w maju 96, a dokładniej 24 maja.

Więcej od Wikii

Losowa wiki