FANDOM

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
To już koniec
— Oficjalny slogan

Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga (ang. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II) — film fantasy na podstawie powieści J. K. Rowling o tym samym tytule. Scenariusz napisał Steven Kloves, wyreżyserował David Yates.

Produkcja Edytuj

  • Film kręcono po części w Szkocji.
  • Dubler Daniela Radcliffe'a podczas kręcenia jednej ze scen, podczas wybuchu, uszkodził swoje ciało do tego stopnia, że musi poruszać się na wózku inwalidzkim.
  • Kręcenie filmu zaczęło się 15 lutego 2009 roku, a skończyło się 12 czerwca 2010 roku.
  • W wywiadzie powiedziano, że śmierć Severusa Snape'a będzie wzruszająca, podobno Alan Rickman tak wczuł się w rolę, że ta scena wyszła znakomicie.

Muzyka do filmu Edytuj

Data Premiery Edytuj

  • Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II - 15 lipca 2011: Od scen w Muszelce do końca Epilogu.

Efekty Specjalne Edytuj

Różnice między książką a filmem Edytuj

  • W filmie jest ukazana scena, jak boisko quidditcha w Hogwarcie zostaje podpalone podczas Bitwy o Hogwart (dodaje dramaturgi walki i strat).
  • W książce skarbiec Bellatriks Lestrange jest chroniony dwoma zaklęciami (Gemino i Flagrante), a w filmie tylko jednym (Gemino).
  • W filmie jest ukazana scena pocałunku Harry'ego i Ginny w czasie Bitwy o Hogwart. W książce takiej sceny nie ma.
  • Miejsce pocałunku Rona i Hermiony przeniesiono do Komnaty Tajemnic.
  • Różnica między Pokojem Życzeń w filmie, a w książce jest bardzo duża. W książce Draco Malfoy jest w tym pokoju z Vincentem Crabbe'em i Gregorym Goyle'em, a w filmie zamiast Crabbe'a pojawia się Blaise Zabini zastępując Vincenta na miejscu ,,goryla" Malfoya, ponieważ aktor grający Vincenta Crabbe'a - Jamie Waylett został aresztowany i skazany na 120 godzin prac społecznych za posiadanie marihuany. Co więcej Zabini zastąpił Goyle'a na miejscu uciekiniera z Pokoju Życzeń. Z tego też powodu zamiast Vincenta w filmie zginął Gregory, jako, że Crabbe się w filmie nie pojawił.
  • W filmie Garrick Ollivander jest dobrze zapoznany z Insygniami Śmierci, natomiast w książce nic nie wie na ten temat.
  • W tym filmie powróciły postacie ominięte w poprzednich filmach.
  • Ostateczna walka pomiędzy Harrym i Lordem Voldemortem toczyła się niejako "na osobności", podczas gdy w książce walczą przy wszystkich. W filmie ostateczny pojedynek rozegrał się na dziedzińcu, podczas gdy w książce - w Wielkiej Sali.
  • Molly Weasley zabija Bellatriks Lestrange, zamieniając ją w skałę, po czym rozbijając na małe kawałki (nie używa klątwy Avada Kedavra).
  • Harry łamie Czarną Różdżkę i wyrzuca ją w przepaść bez uprzedniego naprawienia swojej (w książce jest napisane, że naprawia swoją jedenastocalową różdżkę z ostrokrzewu z rdzeniem z pióra pochodzącego z ogona feniksa Fawkesa, a Czarną Różdżkę chowa z powrotem do grobu Profesora Albusa Dumbledore'a).
  • W filmie Neville Longbottom mówi Harry'emu, że szaleje za Luną Lovegood, a w książce nie ma o tym słowa.
  • W filmie Malfoyowie uciekają przed śmiercią z rąk Lorda Voldemorta, a w książce zostają w Wielkiej Sali po bitwie.
  • W filmie miejscem śmierci Profesora Severusa Snape'a jest hangar dla łodzi, a nie Wrzeszcząca Chata.
  • W filmie Lord Voldemort rozpada się, w książce, gdy dowiedział się, że Harry jest panem Czarnej Różdżki, rzucił na niego klątwę Avada Kedavra, które odbiło się od zaklęcia rozbrajającego Expelliarmus rzuconego przez Harry'ego. Z powodu, iż różdżka nie słuchała Czarnego Pana, zaklęcie odbiło się i odrzucając go do tyłu uśmierciło go.
  • W filmie Lord Voldemort odczuwa ból po stracie horkruksa, a w książce nic nie odczuwa.
  • W filmie Harry Potter i Książę Półkrwi Ginny schowała podręcznik Księcia Półkrwi w Pokoju Życzeń i nie było widać popiersia z diademem Roweny Ravenclaw. Dlatego też w tej części diadem szeptał językiem węży, by Harry mógł go zlokalizować, został także zniszczony kłem bazyliszka, a potem kopnięty przez Rona do płonącego Pokoju Życzeń, a nie znaleziony na popiersiu i spalony przez Szatańską Pożogę.
  • W filmie Helena Ravenclaw wie, gdzie znajduje się diadem jej matki, a o jej istnieniu mówi Harry'emu Luna Lovegood, a nie, jak w książce, Prawie Bezgłowy Nick.
  • W filmie nie włączyły się do walki skrzaty domowe, centaury, gargulce, trolle, Graup, testrale i hipogryf.
  • W książce Harry opanował w końcu swój umysł i wnikał w jaźń Lorda Voldemorta świadomie i celowo, a nawet był zachęcany do tego w ostatecznej potrzebie przez Hermionę. W filmie do końca dzieje się to poza jego wolą.
  • W książce Harry świadomie rezygnuje ze ścigania się z Lordem Voldemortem o Czarną Różdżkę, w filmie dzieje się to całkowicie poza jego wolą.
  • W filmie Ślizgoni nie zostali ewakuowani, tylko zaprowadzeni do lochów przez Argusa Filcha. Nie było też ewakuacji niepełnoletnich uczniów.
  • W filmie to Lord Voldemort zabija Ministra Magii - Piusa Thicknesse'a.
  • W filmie Katie Bell i Cho Chang ukazane są jako uczennice. W książce są już absolwentkami, gdyż jako starsze o rok od Harry'ego, ukończyły szkołę rok wcześniej (podczas akcji VI części pt. Harry Potter i Książę Półkrwi).
  • W filmie, jedenastoletni James Potter nie nosi okularów. W książce wspomniane jest, że odziedziczył po ojcu wadę wzroku.
  • Kiedy Narcyza Malfoy ma sprawdzić czy Harry Potter żyje, w książce to Lord Voldemort każe jej to zrobić, a w filmie wyglądało to jakby zrobiła to z własnej woli.

Obsada Edytuj

Trio Edytuj

Personel Hogwartu Edytuj

Uczniowie Hogwartu Edytuj

Zakon Feniksa Edytuj

Śmierciożercy Edytuj

Szmalcownicy Edytuj

Ministerstwo Magi iEdytuj

Świat Magii Edytuj

Duchy i Widma Edytuj

Osoby pojawiające się we wspomnieniach Edytuj

Magiczne stworzenia Edytuj

Mugole Edytuj

Epilog Edytuj

Ekipa Edytuj

Wycięte role Edytuj

JulieWalters02.jpg

Obsada

Do filmu nie powróci Jamie Waylett grający Vincenta Crabbe'a ze względu na sprawę sądową o posiadanie narkotyków, więc Gregory Goyle zginie w filmie zabijając się zaklęciem Szatańska Pożoga.

Również 4 stycznia 2009 roku, portal SnitchSeeker poinformował, że Julie Christie i Shirley Henderson nie powtórzą ról Madame Rosmerty i Jęczącej Marty.

Epilog Edytuj

Jamie Christoper (zastępca reżysera) zawsze był za tym, by epilog był finałową sceną sfilmowanej sagi, ponieważ jest to bardzo ważny moment. Bohaterowie są już dorośli, i możemy zobaczyć, co się z nimi dzieje po 19 latach. – mówi Tom Felton, odtwórca roli Dracona Malfoya – Nie graliśmy jeszcze tej sceny, ale jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Daniel i ja rozmawialiśmy o tym już wcześniej i bardzo chcemy zobaczyć jak będą wyglądać odgrywane przez nas postacie za 19 lat. Scena ta była nagrywana dwa razy - najpierw na King's Cross, lecz reżyser stwierdził, że lepiej jest ją nagrać w studiu, więc tak też zrobił. Zdjęcia z pierwszego podejścia można zobaczyć na YouTube.

Błędy Edytuj

  • Podczas gdy Harry, Ron i Hermiona byli w wodzie, po tym jak zeskoczyli ze smoka, Harry widział Helenę Ravenclaw, a parę chwil potem powiedział, że widział nie Helenę a Rowenę Ravenclaw.

CiekawostkiEdytuj

  • Moment, w którym Lord Voldemort przez chwilę obejmuje Dracona Malfoya nie był ujęty w scenariuszu i został zagrany spontanicznie.
  • W rolę nieznanego śmierciożercy wciela się Barry Huckfield, który wcielił się też w rolę mugolaka w poprzedniej części filmowej adaptacji Insygniów Śmierci.
Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej z Fandomu

Losowa wiki