Disambig-icon Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Harry Potter i Czara Ognia (ang. Harry Potter and the Goblet of Fire) — czwarta część gry o Harrym Potterze, wydana w 2005 roku na PC i konsole Nintendo Game Boy Advance (GBA), Nintendo DS, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation Portable i Xbox, przez Electronic Arts. Podzielona jest na poziomy, które wybierane są z menu wzorowanego na myślodsiewni.

Fabuła Edytuj

Rozgrywka zaczyna się zaraz po Finale Mistrzostw Świata w quidditchu, gdzie trzeba jak najszybciej dostać się do świstoklika. Po drodze walczymy ze stworami zwanymi błotoryjami. Jest to swoisty tutorial, w którym gracz poznaje sterowanie. Następnie akcja przenosi się do Hogwartu], gdzie Potter zostaje wybrany na czwartego zawodnika Turnieju Trójmagicznego. Następne dwa poziomy to lekcje obrony przed czarną magią, podczas której bohaterowie poznają nowe zaklęcia: Accio i Aqua Eructo.

Oto następne następujące poziomy:

  • Dachy Hogwartu – poziom, w którym istnieje kilka sposobów ukończenia i zdobycia tarcz turnieju potrzebnych do odblokowania następnych poziomów. Harry z przyjaciółmi poznaje tu nowe magiczne stworzenia – erklingi.
  • Zakazany las – runda, w której bohaterowie uciekają przed rozwścieczonym rogogonem węgierskim, który wyrwał się spod kontroli. Napotyka się czyrakobulwy i sklątki tylnowybuchowe.
  • Smok, pierwsze zadanie Turnieju Trójmagicznego – tutaj Harry ucieka na miotle przed smokiem rogogonem węgierskim i zdobywa złote jajo.
  • Łazienka prefektów – etap, w którym przyjaciele dostają się do sieci szkolnej kanalizacji, aby odzyskać jajo, które tam wpadło.
  • Zielarstwo – poziom, w którym bohaterowie przedzierają się przez zarośla i stada trutniowców krwiopijców, aby zdobyć skrzeloziele.
  • Jezioro, drugie zadanie Turnieju Trójmagicznego – konkurencja polega na znalezieniu w wodzie przyjaciół i wyniesienia na powierzchnię. Po drodze trzeba walczyć z hordami druzgotków.
  • Labirynt, trzecie i ostatnie zadanie Turnieju Trójmagicznego – tutaj trzeba pomóc Cedrikowi i znaleźć Puchar Turnieju Trójmagicznego.
  • Voldemort – Ostatnia część rozgrywki to walka z Lordem Voldemortem, który do pomocy używa szkielety.

Postacie Edytuj

Postacie sterowane przez gracza Edytuj

Postacie niezależne Edytuj

Stworzenia spotykane w grze Edytuj

Zaklęcia i uroki spotykane w grze Edytuj

Zaklęcia:

Uroki:

Inne:

Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1 gra cz.1 soundtrack cz.1
film cz.2 gra cz.2 soundtrack cz.2
Przeklęte Dziecko książka sztuka obsada sztuki
Seria filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć film scenariusz soundtrack
Zbrodnie Grindelwalda film scenariusz soundtrack
Inne książki
Inne gry

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Quidditch przez wieki
Baśnie barda Beedle'a
Prequel serii Harry Potter
Pottermore Presents
Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey
Harry Potter: Wyskakująca Księga
Harry Potter: The Character Vault
Harry Potter: The Creature Vault
Harry Potter: The Artifact Vault
Harry Potter Film Wizardry
The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them
Harry Potter. Podróż przez historię magii

Wonderbook: Księga Czarów
Wonderbook: Księga Eliksirów
Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu
LEGO Creator: Harry Potter
LEGO Creator: Harry Potter and the Chamber of Secrets
LEGO Harry Potter: Lata 1-4
LEGO Harry Potter: Lata 5-7
LEGO Dimensions
Harry Potter for Kinect
Fantastic Beasts and Where to Find Them VR Experience
Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World
Harry Potter: Gra Karciana

Inne Inne filmy

Oficjalna strona J.K. Rowling
Pottermore
Harry Potter: The Exhibition
The Making of Harry Potter
The Wizarding World of Harry Potter
LEGO Harry Potter
LEGO Fantastyczne zwierzęta

Harry Potter i ja
Torebka królowej
J.K. Rowling: Rok z życia
Magiczne słowa: Opowieść o J.K. Rowling