Harry Potter Wiki

Harry Potter i Czara Ognia (gra)

Komentarze5
4150stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
HP4 cover

Harry Potter i Czara Ognia (ang. Harry Potter and the Goblet of Fire) — czwarta część gry o Harrym Potterze, wydana w 2005 roku na PC i konsole Nintendo Game Boy Advance, Nintendo DS, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation Portable i Xbox, przez Electronic Arts. Podzielona jest na poziomy, które wybierane są z menu wzorowanego na myślodsiewni.

Fabuła Edytuj

Rozgrywka zaczyna się zaraz po Finale Mistrzostw Świata w Quidditchu, gdzie trzeba jak najszybciej dostać się do świstokliku. Po drodze walczymy ze stworami zwanymi błotoryjami. Jest to swoisty tutorial, w którym gracz poznaje sterowanie. Następnie akcja przenosi się do Hogwartu, gdzie Potter zostaje wybrany na czwartego zawodnika Turnieju Trójmagicznego. Następne dwa poziomy to lekcje obrony przed czarną magią, podczas której bohaterowie poznają nowe zaklęcia: Accio i Aqua Eructo.

Oto następne następujące poziomy:

  • Dachy Hogwartu - poziom w którym istnieje kilka sposobów ukończenia i zdobycia tarcz turnieju potrzebnych do odblokowania następnych poziomów. Harry z przyjaciółmi poznaje tu nowe magiczne stworzenia - erklingi.
  • Zakazany las - runda, w której bohaterowie uciekają przed rozwścieczonym Rogogonem Węgierskim, który wyrwał się spod kontroli. Napotyka się czyrakobulwy i sklątki tylnowybuchowe.
  • Smok, pierwsze zadanie Turnieju Trójmagicznego - tutaj Harry ucieka na miotle przed smokiem Rogogonem Węgierskim i zdobywa złote jajo.
  • Łazienka prefektów - etap, w którym przyjaciele dostają się do sieci szkolnej kanalizacji, aby odzyskać jajo, które tam wpadło.
  • Zielarstwo - poziom, w którym bohaterowie przedzierają się przez zarośla i stada trutniowców krwiopijców, aby zdobyć skrzeloziele.
  • Jezioro, drugie zadanie Turnieju Trójmagicznego- konkurencja polega na znalezieniu w wodzie przyjaciół i wyniesienia na powierzchnię. Po drodze trzeba walczyć z hordami druzgotków.
  • Labirynt, trzecie i ostatnie zadanie Turnieju Trójmagicznego - tutaj trzeba pomóc Cedrikowi i znaleźć Puchar Turnieju Trójmagicznego.
  • Voldemort - Ostatnia część rozgrywki to walka z Lordem Voldemortem, który do pomocy używa szkielety.

Postacie Edytuj

Postacie sterowane przez gracza Edytuj

Postacie niezależne Edytuj

Stworzenia spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia i uroki spotykane w grzeEdytuj

Zaklęcia:

Uroki:

Inne:

  • Morsmordre
  • Avada Kedavra
  • Expelliarmus
Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
Więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1

film cz.2

gra cz.1

gra cz.2

soundtrack cz.1

soundtrack cz.2

Inne książki Inne gry Inne filmy
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu Torebka królowej
Quidditch przez wieki LEGO Harry Potter: Lata 1-4  
Baśnie barda Beedle'a LEGO Harry Potter: Lata 5-7  
Prequel serii Harry Potter    

Więcej od Wikii