Wikia

Harry Potter Wiki

Gwardia Dumbledore'a

Komentarze0
4453strony na
tej wiki
Gwardia

Spis członków i zdjęcie grupowe

Ad

Skład Gwardii zapisany na piśmie

Najpierw weszli Neville, Dean i Lavender, za nimi Parvati i Padma Patil z Cho (...) i jedną z jej zwykle rozchichotanych przyjaciółek, potem Luna Lovegood (...), a po niej Katie Bell, Alicja Spinnet i Angelina Johnson, Colin i Denis Creeveyowie, Ernie Macmillan, Justyn Finch-Fletchley, Hanna Abbott i jakaś nieznana Harry"emu z nazwiska puchonka (...) trzech krukonów: Anthony Goldstein, Michael Corner i Terry Boot, Ginny z wysokim chudym chłopakiem (..) wreszcie Fred i George Weasleyowie ze swoim kumplem Lee Jordanem.
—Pierwszy skład Gwardii[źródło]

Gwardia Dumbledore'a — tajna organizacja, której pomysłodawczynią była Hermiona Granger, lecz prowadzona przez ucznia 5 klasy - Harry'ego Pottera. Zrzeszała ona uczniów, którzy uwierzyli w powrót Lorda Voldemorta i pragnęli poznać zaklęcia i uroki, aby się przed nim obronić, ponieważ na lekcji obrony przed czarną magią z Dolores Umbridge uczyli się tylko teorii.

Miejsce i czas spotkańEdytuj

Gd

Weasleyowie podczas spotkań GD

Images (5)
Pierwsze organizacyjne spotkanie odbyło się w gospodzie "Pod Świńskim Łbem". Mimo, iż wszyscy wyrazili chęć uczestniczenia w spotkaniach, nie każdy chciał podpisać się na zwoju pergaminu. Niektórzy przyszli na pierwsze spotkanie tylko po to, by poznać prawdę o śmierci Cedrika Diggory. Dwa dni po spotkaniu wydano Dekret Edukacyjny Numer 24:
Niniejszym rozwiązuje się wszystkie uczniowskie organizacje, stowarzyszenia, drużyny, grupy i kluby. Za organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę lub klub uważa się regularne spotkania trojga lub większej liczby uczniów. O pozwolenia na założenie nowej organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy lub klubu można się starać u Wielkiego Inkwizytora Hogwartu (Profesor Umbridge).Żadna uczniowska organizacja, stowarzyszenie, drużyna, grupa lub klub nie mogą istnieć bez wiedzy i zezwolenia Wielkiego Inkwizytora. Każdy uczeń, który samowolnie utworzy organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę czy klub lub wstąpi do jakiejś organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy czy klubu, nie posiadających zezwolenia Wielkiego Inkwizytora, zostanie wydalony ze szkoły.
—Dekret Edukacyjny nr 24

Wbrew zakazowi Umbridge Harry nie zamierzał rozwiązać organizacji. Pomysł na miejsce spotkań podsunął mu Zgredek (w filmie Neville) - Pokój Życzeń, który znajdował się na siódmym piętrze Hogwartu, naprzeciw gobelinu z Barnabaszem Bzikiem i trollami. Aby się do niego dostać należy przejść wzdłuż ściany trzy razy, intensywnie myśląc nad tym, czym pokój się ma stać lub do czego ma posłużyć. Dla GD zamieniał się w ogromną sale z poduszkami, książkami pomocnymi przy nauce oraz fałszoskopami.

Pobrane (2)

Spotkania odbywały się nieregularnie, ponieważ w tygodniu trzeba było znaleźć miejsce na treningi Quidditcha i inne zajęcia dodatkowe. Pierwsze spotkanie gwardii odbyło się 9 października. Fałszywe galeony, na które Hermiona rzuciła zaklęcie Proteusza, zamiast numeru seryjnego Goblina, który wykonał odlew, wskazywały datę i godzinę następnego spotkania. Kiedy data ulegała zmianie, rozmiar galeona zwiększał się tak, że czuli to, nosząc go w kieszeni.

Wykrycie GDEdytuj

W kwietniu, kiedy zabrali się za wywoływanie patronusa, na spotkaniu pojawił się Zgredek, cały roztrzęsiony.

Harry Potter: Co się stało, Zgredku?
Zgredek: Harry Potter... ona... ona...
Harry Potter: Kim jest "ona", Zgredku? Umbridge? Co z nią? Zgredku... czy ona nie dowiedziała się o tym... o nas... o GD? Idzie tutaj?
Zgredek: Tak, Harry Potter, tak!
— Zgredek informuje Harry'ego o wykryciu GD[źródło]

Niestety Harry'emu nie udało się uciec, został złapany przez Malfoya i Brygadę Inkwizycyjną. Umbridge natychmiast zaprowadziła go do gabinetu profesora Dumbledore'a. Tam Harry dowiedział się kto wydał grupę Umbridge. Była to kędzierzawa przyjaciółka Cho Chang, Marietta Edgecombe. Na jej twarzy z wielkich krost układało się słowo donosiciel. Mimo iż to Harry był przywódzą Gwardii Dumbledore'a, Dumbledore wziął całą winę na siebie i oszałamiając Umbridge, Minista Magii Korneliusza Knota, dwóch aurorów: Kingsleya Shacklebolta i Dawilisha oraz Percy'ego Weasleya uciekł z gabinetu. W filmie jako donosiciel pokazana jest Cho Chang (pod działeniam Veritaserum), a nie Marietta.

Dalsze losy GDEdytuj

W VII tomie nieformalnymi przywódcami GD są: Neville Longbottom, Luna Lovegood oraz Ginny Weasley. Starają się oni jak  uprzykrzyć życie śmierciożercom-nauczycielom: Amycusowi Carrow'owi oraz Alecto Carrow, a także ówczesnemu dyrektorowi Hogwartu Severusowi Snape'owi. Z czasem członkowie GD zaczęli ukrywać się w Pokoju Życzeń, gdzie nie mogli ich dopaść śmierciożercy. Jedzenie dostarczał im barman Gospody Pod Świńskim Łbem, Aberforth Dumbledore, gdyż za obrazem w Pokoju Życzeń znajdował się tunel prowadzący do baru. Po stronie baru wejście znajduje się za obrazem siostry Dumbledore'a.

W trakcie drugiej bitwy o Hogwart większość członków GD stanęła do walki.

Mistrzostwa Świata w Quidditchu 2014 Edytuj

Członkowie Gwardii Dumbledore'a przybyli na Mistrzostwa Świata w Quidditchu ze swoimi rodzinami. Zajmowali część kempingu w sekcji VIP. Cieszyli się tam wyjątkową popularnością. Wielu ich fanów długo starało się o autografy. Oczy opinii publicznej głównie skupiają się na sześciorgu członków: Harrym Potterze, jego przyjaciołach Hermione Granger i Ronaldzie Weasley'u, Ginny Potter, Lunie Lovegood oraz Neville'u Longbottomie. Przez kilka dni wszyscy ucztowali w swojej części kempingu do białego rana. Rita Skeeter dostarczyła wielu plotek na temat dorosłego życia byłych członków uczniowskiego stowarzyszenia.

Członkowie Edytuj

GryfoniEdytuj

PuchoniEdytuj

KrukoniEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Gwardie Dumbledore'a wydała Marietta Edgecombe. W filmie jest ukazane jednak, że GD wydaje Cho Chang, ale pod wpływem veritaserum.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gwardia Dumbledore'a

Więcej od Wikii

Losowa wiki