Wikia

Harry Potter Wiki

Mykew Gregorowicz

Przekierowano z Gregorowicz

6774strony na
tej wiki
Komentarze0

Mykew[1] Gregorowicz (ang. Mykew Gregorovitch; zm. 2 września 1997 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi; słynny niemiecki wytwórca różdżek, który sprzedawał je w Europie, a także w centrum handlowym Carkitt Market w Londynie, gdzie był konkurencją dla sklepu Ollivanderów.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie Edytuj

Głóg zachowuje się dziwnie sprzecznie w swoich właściwościach, gdy jest używany jako różdżka, a paradoksalnie inaczej, gdy postrzegamy go jak drzewo, które po zakwitnięciu ma właściwości lecznicze. Jego liście i kwiaty leczą, ale ścięte gałęzie mają zapach śmierci.
—Jeden z artykułów Gregorowicza na temat różdżki z głogu

Prawie nic nie wiadomo o dzieciństwie Gregorowicza, ale prawdopodobnie urodził się w Europie i żył tam aż do śmierci. W trakcie swojej kariery jako twórcy różdżek, Mykew stał się znawcą w tej dziedzinie i był dostawcą różdżek dla cenionych czarownic i czarodziejów w krajach europejskich.

Mykew w trakcie swojej kariery spotkał równie cenionego twórcę różdżek, Garricka Ollivandera, na terenie Wielkiej Brytanii. Nie jest znana data ich spotkania. Ollivanderowi nie podobała się praca Gregorowicza, chociaż w rzeczywistości nie podobała mu się żadna praca innego wytwórcy różdżek, prawdopodobnie z powodu poczucia zagrożenia stracenia swojej pozycji społecznej (i strachu przed konkurencją).

Ollivander nie zgadzał się z Gregorowiczem w sprawie właściwości różdżek z głogu, które miały bardzo zaskakującą naturę.

Właściciel Czarnej Różdżki Edytuj

Czarna Różdżka .png

Czarna Różdżka

W pewnym momencie swojego życia, Gregorowicz wszedł w posiadanie Czarnej Różdżki, jednej z Insygniów Śmierci i zarazem najpotężniejszej różdżki jaka istniała. Zafascynowany ogromną magią, zaczął eksperymentować i próbować polepszyć swoją moc. Gregorowicz postępował niemądrze: miał nadzieję, że w ten sposób sobie pomoże, a skutkiem była plotka na temat tego, że Mykew posiada Czarną Różdżkę i zamierza stworzyć jej repliki. W rezultacie pewnej nocy doszło do tego, że ktoś włamał mu się do domu. Jak tylko Gregorowicz wyczuł obecność intruza, natychmiast pobiegł sprawdzić co się dzieje i zobaczył mężczyznę o blond włosach, który wykrada mu różdżkę, a następnie szybko go oszałamia i ucieka przez okno. Gregorowicz ostatecznie nigdy się nie dowiedział kto ukradł mu różdżkę (był to Gellert Grindelwald).

Emerytura Edytuj

Pomimo utraty Czarnej Różdżki, Gregorowicz kontynuował swoją pracę jako twórcy różdżek. Kiedy przechodził na emeryturę, jedna z jego ostatnich różdżek została sprzedana Wiktorowi Krumowi.

Śmierć Edytuj

Lord Voldemort szukał sposobu na ominięcie walki z Harrym Potterem, który miał różdżkę z pióra tego samego feniksa, przesłuchiwał i torturował Ollivandera (który był więźniem Śmierciożerców przez jakiś czas) do celów informacyjnych. Ostatecznie Ollivander ujawnił, że słyszał plotki na temat tego, że Gregorowicz ma w posiadaniu Czarną Różdżkę. Zaintrygowany Voldemort postanowił prześledzić i zdobyć różdżkę, nie tylko ze względu użycia jej do pokonania Harry'ego, ale także by posiadać najpotężniejszą różdżkę w świecie. Sam Harry zobaczył tę wizję ze względu na specjalną więź, która go łączyła z Czarnym Panem, a jego najlepszy przyjaciel, Ron Weasley, zasugerował, że mogło chodzić o Gregorowicza.

Gregorowicz sklep.jpg

Sklep Gregorowicza

W ciągu najbliższych kilku miesięcy, Voldemort polował na Gregorowicza, mordując rodzinę, która mieszkała w jego dawnej rezydencji. Czarny Pan nieuchronnie starał się zatrzymać Gregorowicza, zatrzymując go przed ucieczką za pomocą zaklęcia Levicorpus i Petrificus totalus. Voldemort zażądał oddania mu różdżki, ale Gregorowicz powiedział, że skradziono mu ją wiele lat temu. Rozwścieczony i wyczerpany z powodu wielu miesięcy poświęconych na znalezienie Gregorowicza, Voldemort był pewien, że mężczyzna kłamie. Żeby potwierdzić swoją teorię, używa na nim legilimencji. Podczas przeszukiwań wspomnień Mykewa, Czarny Pan znalazł incydent, w którym widział kradzież Czarnej Różdżki. Po tej informacji Voldemort momentalnie zażądał, by Gregorowicz zdradził mu tożsamość złodzieja, ale kiedy Gregorowicz przyznał, że nigdy się tego nie dowiedział, Voldemort, uznając, że posiada już wszystkie możliwe informacje, rzuca na niego zaklęcie uśmiercające. Świadkiem śmierci Gregorowicza był Harry, ale jedynie za pomocą wizji, które miewał.

Po śmierci Edytuj

Po śmierci okazało się, że złodziejem Czarnej Różdżki był w rzeczywistości, bliski (wówczas) przyjaciel Albusa Dumbledore'a i niesławny czarnoksiężnik: młody Gellert Grindelwald, jednak Gregorowicz nigdy się o nim nie dowiedział.

Etymologia Edytuj

Gregorowicz pochodzi od Gregor, pochodzącego od greckiego, który oznacza "oglądać, należy zachować czujność". Грегорович lub Gregorović jest dość popularnym nazwiskiem słowiańskim: Gregorović, jak większość nazwisk w Serbii, Bośni, Chorwacji itp., był pierwotnie patronem, czyli "synem Gregorem".

Za kulisami Edytuj

  • Książka jest mowa o tym, że Gregorowicz ma dużą, krzaczastą brodę. Jednak w filmie jego broda jest gładka i krótka.
  • Wszystkie różdżki ze sklepu Gregorowicza pokazane w filmach, mają chropowaty, naturalny wygląd i nie mają oddzielnych uchwytów, a sam uchwyt jest wykonany jako częścią samej różdżki, w przeciwieństwie do bogato rzeźbionych różdżek wykonanych przez innych twórców, takich jak na przykład Ollivander.
  • W LEGO Harry Potter: Lata 5-7, w wizji Harry'ego z Voldemortem, szukanie Czarnej Różdżki jest pominięte, a zostało pokazane jedynie odbieranie różdżki Dumbledore'a w jego grobie. Jednak pomimo tego, Gregorowicz jest grywalną postacią we wszystkich wersjach gry.
  • Gregorowicz jest jedynym znanym mistrzem Czarnej Różdżki, który nie został zabity lub rozbrojony przez różdżkę nowego pana.

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Poprzednik
Arkus lub Liwiusz
Posiadacz Czarnej Różdżki Następca
Gellert Grindelwald

Przypisy

  1. Mykew Gregorovitch™ Picture Montage na stronie HarryPotterWallArt.com

Więcej od Wikii

Losowa wiki