Wikia

Harry Potter Wiki

Mykew Gregorowicz

Przekierowano z Gregorowicz

6504strony na
tej wiki
Komentarze0

Mykew[1] Gregorowicz (ang. Mykew Gregorovitch; zm. 2 września 1997 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi; niemiecki wytwórca różdżek. Dowiadujemy się o nim od Wiktora Kruma, który jest posiadaczem wyprodukowanej przez niego różdżki (grab i włókienko smoczego serca, sztywna, grubsza niż zwykle spotykane, dziesięć i ćwierć cala) i twierdzi, jakoby różdżki Gregorowicza były lepsze od różdżek Ollivandera. Był głównym "dostawcą" różdżek Durmstrangu.

BiografiaEdytuj

O Gregorowiczu dowiadujemy się więcej w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci, kiedy wychodzi na jaw, że był on posiadaczem legendarnej Czarnej Różdżki (jednak niektórzy podchodzili do tego sceptycznie twierdząc, że sam puścił taką plotkę w obieg, aby zareklamować swoje różdżki). Voldemort poszukując Czarnej Różdżki dowiaduje się, że Gregorowicz był jej posiadaczem. Jak się okazuje, ten jednak już jej nie ma, ponieważ została wykradziona przez nieznanego Voldemortowi młodzieńca, jak się z czasem okazało, czarnoksiężnika Gellerta Grindelwalda. Ollivander nie zaprzecza, że tworzy on dobre różdżki, ale krytykuje fakt, że w różdżkach Gregorowicza brakuje odpowiedniego wykończenia.

CiekawostkiEdytuj

WystępowanieEdytuj

Poprzednik
Arkus lub Liwiusz
Posiadacz Czarnej Różdżki Następca
Gellert Grindelwald

Przypisy

  1. Mykew Gregorovitch™ Picture Montage na stronie HarryPotterWallArt.com

Więcej od Wikii

Losowa wiki