Wikia

Harry Potter Wiki

Mykew Gregorowicz

Komentarze0
4163strony na
tej wiki

Przekierowano z Gregorowicz

Mykew Gregorowicz
Gregorowicz
Informacje biograficzne
Data śmierci 2 września 1997
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów siwe
Zdolności magiczne
Różdżka Pierwsza różdżka (nieznana)

Czarna Różdżka (czasowo)

Pozostałe informacje
Zawód/Praca wytwórca różdżek
Przynależność Durmstrang
Aktor Rade Šerbedžija

Mykew[1] Gregorowicz (zm. 2 września 1997 r.) — niemiecki wytwórca różdżek. Dowiadujemy się o nim od Wiktora Kruma, który jest posiadaczem wyprodukowanej przez niego różdżki (grab i włókienko smoczego serca sztywna, grubsza niż zwykle spotykane,dziesięć i ćwierć cala) i twierdzi, jakoby różdżki Gregorowicza były lepsze od różdżek Ollivandera. Jest głównym "dostawcą" różdżek Durmstrangu.

W seriiEdytuj

O Gregorowiczu dowiadujemy się więcej w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci, kiedy wychodzi na jaw, że był on posiadaczem legendarnej Czarnej Różdżki (jednak niektórzy podchodzili do tego sceptycznie twierdząc, że sam puścił taką plotkę w obieg, aby zareklamować swoje różdżki). Voldemort poszukując Czarnej Różdżki dowiaduje się, że Gregorowicz był jej posiadaczem. Jak się okazuje, ten jednak już jej nie ma, ponieważ została wykradziona przez nieznanego Voldemortowi młodzieńca, jak się z czasem okazało, czarnoksiężnika Gellerta Grindelwalda. Ollivander nie zaprzecza, że tworzy on dobre różdżki, ale krytykuje fakt, że w różdżkach Gregorowicza brakuje odpowiedniego wykończenia.

CiekawostkiEdytuj

  • W młodości należał do Durmstrangu
Poprzednik
Arkus lub Liwiusz
Posiadacz Czarnej Różdżki Następca
Gellert Grindelwald

Przypisy

  1. Mykew Gregorovitch™ Picture Montage na stronie HarryPotterWallArt.com

Więcej od Wikii

Losowa wiki