Fandom

Harry Potter Wiki

Graup

7129stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy olbrzyma. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Graup — syn olbrzymki Frydwulfy i nieznanego z imienia olbrzyma. Jego przyrodnim bratem jest Rubeus Hagrid, gajowy Hogwartu.

1995/1996 Edytuj

Graup chodzi.jpg

Graup w Zakazanym Lesie

Hagrid nie wiedział, że ma brata, gdyż matka opuściła jego ojca zaraz po narodzinach Hagrida. Rubeus poznał swojego brata, gdy po wydarzeniach opisanych w Czarze Ognia, wyruszył wraz z madame Maxime, z misją poselską do olbrzymów. Gdy misja, z powodu pojawienia się poselstwa od Voldemorta zakończyła się fiaskiem, Hagrid postanowił zabrać ze sobą brata. Graup był pomiatany przez współplemieńców. Było to spowodowane jego niskim, jak na olbrzyma wzrostem (16 stóp).

Gdy Hagrid sprowadził brata do Hogwartu, ukrył go w Zakazanym Lesie i próbował nauczyć dobrych manier i języka angielskiego. W tym czasie w zamku swoje rządy sprawowała Dolores Umbridge. Hagrid, który wrócił dopiero kilka miesięcy po rozpoczęciu roku, nie cieszył się jej sympatią. Umbridge miała obiekcje przeciwko mieszańcom (jak sama zwykła się wyrażać). Hagrid spodziewał się, że szybko straci posadę nauczyciela opieki nad magicznymi stworzeniami i zostanie usunięty z Hogwartu, jako osoba wierna Dumbledore'owi. W związku z tymi obawami, postanowił przedstawić Graupa Harry'emu i Hermionie, licząc na to, że będą kontynuować jego starania, gdy on opuści Hogwart. W czasie pierwszego spotkania, Graup zraził do siebie Harry'ego i Hermionę, wyrywając drzewa z korzeniami i próbując złapać Hermionę ręką. Graup zdołał zapamiętać tylko skróconą wersję jej imienia – Herma.

Graupek.jpg

Graup według rysunku Mary GrandPre

Podczas SUMów, w czasie trwania egzaminu z astronomii, Umbridge przy pomocy kilku aurorów, próbowała aresztować Hagrida. Zdołał on jednak uciec, gdyż zaklęcia oszałamiające odbijały się od niego. Mimo tego, że Hagrida już nie było w Hogwarcie, Harry, Ron i Hermiona, nie odwiedzali Graupa. Gdy Harry i Hermiona zostali przyłapani przez Umbridge w jej gabinecie, podczas próby skontaktowania się z Syriuszem, Hermiona okłamała ją, że chciała za pomocą sieci Fiuu powiadomić Dumbledore'a, że broń przeciw Ministerstwu została ukończona. Wiadomość ta była dokładnie tym, co Umbridge pragnęła usłyszeć. Kazała się do niej zaprowadzić. Hermiona poprowadziła Umbridge i Harry'ego wprost do Graupa. Po drodze zostali zaatakowani przez centaury. Wtedy z pomocą przyszedł im Graup, który zapamiętał ich poprzednie spotkanie i bez trudu rozprawił się z atakującymi.

1996/1997 Edytuj

Hagrid wrócił do Hogwartu w następnym roku szkolnym i kontynuował swoje próby ucywilizowania Graupa. Po śmierci Dumbledore'a, Hagrid przyprowadził brata na pogrzeb. Nie był on już tak dziki jak wcześniej, więc Hagrid zaryzykował przyprowadzenie go między ludzi.

1997/1998 Edytuj

W czasie następnego roku szkolnego, gdy w Hogwarcie nauczało dwoje śmierciożerców, a Severus Snape był dyrektorem, Hagrid i Graup ukrywali się w jaskini, nieopodal zamku. Gdy usłyszeli odgłosy bitwy, przybyli do Hogwartu tak szybko, jak tylko mogli.

Graup walczył z olbrzymami, będącymi na usługach Voldemorta. W bitwie pomagali mu centaury. Przeżył bitwę.

(...) przez okno zaglądał Graup, a ludzie wrzucali jedzenie do jego roześmianych ust.
— Harry Potter i Insygnia Śmierci, str. 763

Wygląd Edytuj

Olbrzymia szara twarz porośnięta gęstymi, poskręcanymi jak runo baranka włosami koloru paproci. Krzywe usta, brak szyi, wielkie żółte zęby, mętne oczy barwy szlamu. Olbrzymie stopy, tak długie, jak całe ciało Harry'ego. Ogólnie wygląda jak pagórek.

Odżywianie Edytuj

Rubeus Hagrid: „Sam se zdobywa żarcie, nie ma problemu. Ptaszki, koziołki takie tam...

Występowanie Edytuj

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Więcej z Fandomu

Losowa wiki