FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy ucznia Slytherinu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Graham Pritchard (ur. 1983/1984 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu[2].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Graham Pritchard urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Pritchard, około 1984 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1994 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Grahama do Slytherinu.

Za kulisami Edytuj

Etymologia Edytuj

Graham jest pierwotnie szkockim nazwiskiem, które oznaczało „szary domu” lub „gospodarstwo żwiru.” Pritchard pochodzi od Richarda, germańskiego imienia oznaczającego „odważna moc” oraz było popularnym imieniem w Walii przed XV wiekiem.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. W zależności od tego, czy Graham Pritchard urodził się w pierwszej czy drugiej części roku.
  2. Harry Potter i Czara Ognia (książka) – Rozdział 12 (Turniej Trójmagiczny)