FANDOM

Goyle Senior — czarodziej czystej krwi; Śmierciożerca i ojciec Gregory'ego Goyle'a.

Biografia Edytuj

Pierwsza Wojna Czarodziejów Edytuj

Goyle został Śmierciożercą podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów. Był lojalny swojemu mistrzowi, Lordowi Voldemortowi tylko do czasu jego upadku. Goyle uniknął wyroku w Azkabanie, prawdopodobnie wypierając się Voldemorta lub przekonując sędziów, że uległ zaklęciu Imperius. Po zakończeniu wojny, Goyle i jego żona postarali się o syna. Gregory Goyle przyszedł na świat w 1980 roku. Zaczął on edukację w Hogwarcie w 1991 roku i został przydzielony do Slytherinu, tam, gdzie prawdopodobnie Goyle Sr. Tam trzymał się z Malfoyem i Crabbe'em, których pewnie znał już przed szkołą.

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

Goyle był z jednym z wielu Śmierciożerców, którzy w 1995 roku przybyli w maskach na cmentarz w Little Hangleton, na polecenie Voldemorta, który dopiero co odzyskał ciało i dawną moc. Goyle przepraszał swojego mistrza, że przez te wszystkie lata nie szukał go, a nawet wyparł się swojej przynależności do Śmierciożerców.

W roku szkolnym 1995/1996 Gregory Goyle powiedział do Susan Bones, że jego ojciec uważa jej ciotkę Amelię za zagrożenie, które trzeba będzie wyeliminować. Po bitwie w Departamencie Tajemnic, po której Ministerstwo Magii zaczęło przyjmować do wiadomości, że Voldemort powrócił, zaczęły się aresztowania. Harry wyjawił nazwiska, które słyszał na cmentarzu, więc prawdopodobnie również Goyle został osadzony w Azkabanie.

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki