Wikia

Harry Potter Wiki

Godryk Gryffindor

Komentarze4
4223strony na
tej wiki
Godryk Gryffindor
Wallofportraits
Informacje biograficzne
Data urodzenia IX wiek
Data śmierci X wiek
Status krwi czysta
Tytuł(y) profesor,
założyciel
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu zielone
Kolor włosów kasztanowe
Zdolności magiczne
Różdżka nieznana
Bogin nieznany
Patronus nieznany
Animag kraken
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Nauczyciel, założyciel Hogwartu
Przynależność Hogwart
Godricgryffindorbysilvey

Młody Godryk Gryffindor

Godryk Gryffindor — jeden z czworga legendarnych założycieli Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Na początku był dobrym przyjacielem Salazara Slytherina, jednakże pokłócił się z nim o pochodzenie uczniów przyjmowanych do Hogwartu. Slytherin chciał, aby do szkoły przyjmowano wyłącznie czarodziejów czystej krwi. Godryk nie zgadzał się z nim. Gryffindor założył swój dom, do których przyjmował uczniów odważnych i mężnych. Godłem Gryffindoru był lew, a barwy to czerwień i złoto.

BiografiaEdytuj

Godryk Gryffindor urodził się w Dolinie Godryka (nazwanej potem na jego cześć). Była to mała wioska w Anglii. Nie ma żadnych faktów co do jego dzieciństwa. Opisywany był jako najlepszy pojedynkujący się tamtych czasów.

Nie wiadomo, w jakim momencie swojego życia Godryk założył wraz z innymi potężnymi czarodziejami Hogwart. Wiadomo jednak, że był to X wiek, czyli zupełnie wczesne średniowiecze. Gryffiindor cenił odwagę i męstwo. Do jego domu nie trafiał nigdy żaden tchórz. To on wpadł na pomysł z Tiarą Przydziału (tiara ta należała do samego Gryffindora) - każdy z założycieli tchnął trochę swoich cech do kapelusza, a ta po ich śmierci przydzielała do poszczególnych domów Hogwartczyków. Barwy Gryffindoru to czerwień i złoto, jego godło przedstawia lwa.

Godryk Gryffindor

Godryk Gryffindor

Godryk Gryffindor przyjaźnił się z Salazarem Slytherinem, dopóki ten nie oświadczył, że do Hogwartu nie powinny być przyjmowani mugolacy. Slytherin nie miał do nich zaufania. Jednak ten pomysł został zgodnie odrzucony przez pozostałych założycieli. W ten sposób Slytherin opuścił Hogwart 5 lat po jego zbudowaniu i słuch o nim zaginął. Przed samym opuszczeniem szkoły Salazar wybudował w niej tajemniczą komnatę (Komnatę Tajemnic) i umieścił tam Bazyliszka, nic nie mówiąc Godrykowi i reszcie.

Nie wiadomo, kiedy Gryffindor zmarł, ani w jaki sposób, ale pozostawił po sobie pamiątki.

Przedmioty należące do Godryka GryffindoraEdytuj

  • Najbardziej znanym atrybutem Godryka był jego miecz. Był przedstawiany z nim na każdej rycinie. Bardzo dużo czarodziejów nawet nie wie, że ów miecz należał kiedyś do goblinów, a Gryffindor go ukradł. Jednocześnie "kradzież" mogła wyniknąć ze specyficznego pojmowania własności przez gobliny, uznające że jakikolwiek przedmiot należy do tego kto go stworzył, nie zaś do tego, który go kupił. Miecz Gryffindora był ukryty w Tiarze Przydziału, mógł go wyciągnąć tylko prawdziwy Gryfon. Posłużył do wielu odważnych czynów: Harry Potter zabił nim Bazyliszka, zaś Neville Longbottom zdołał zabić mieczem innego węża, Nagini, która jednocześnie była horkruksem Voldemorta. Mieczem nasączonym jadem Bazyliszka pozbyto się też 2 innych horkruksów tego samego czarnoksiężnika.
    G.Gryffindor
Miecz godryka

Atrybut Gryffndora - miecz

Miecz zwykle był przechowywany w gabinecie dyrektora w Hogwarcie, dopiero w 1998 na rok opuścił to stanowisko.

  • Tiara Przydziału - niewątpliwie bez niej nie byłoby Hogwartu. Należała do samego Gryffindora i to on wpadł na pomysł, aby kapelusz ożywić i tchnąć w niego uczucia. Założyciele sprawili, że zwykłe nakrycie głowy, znało bardzo dobrze wszystkie cechy Roweny, Helgi, Salazara i oczywiście Godryka. Można z niej było wyjąć miecz Godryka Gryffindora.

Talenty i cechyEdytuj

Cromo41

Gryffindor na kartach

Godryk Gryffindor byl odważny i mężny, posiadał miecz - jego atrybut. Posiadał wiele talentów, prawdopodobnie był najpotężniejszym czarodziejem tamtych czasów. Niewątpliwie górował nad wszystkimi w pojedynkowaniu się i prawie na pewno władał potężnymi czarami (przykład: ożywił Tiarę Przydziału). Uczył w Hogwarcie wszystkich przedmiotów, ale tylko Gryfonów. Był bardzo dobry z transmutacji.

Tiara przydziału o GodrykuEdytuj

1991 - 1992Edytuj

Gryffindor

Godło Gryffindoru.

Może w Gryffindorze, Gdzie kwitnie męstwa cnota, Gdzie króluje odwaga I do wyczynów ochota.

1994 - 1995Edytuj

Śmiały Gryffindor z wrzosowisk, [.....]

Gryffindor prawość wysławia, Odwagę ceni i uczciwość,

To Gryffindor wpada na sposób: Zdejmuje swą tiarę - czyli mnie, A każda z tych czterech osób Cząstkę marzeń swych we mnie tchnie.

1995 - 1996Edytuj

Gryffindor, że ceni dzielność Bardziej niż czystą krew.

Godric gryffindor

CiekawostkiEdytuj

  • Godryk Gryffindor w lipcu 2007 roku był Wizard of the Month
  • W The Wizarding World of Harry Potter Godryk mówi, że jest dumny z tego, że Harry Potter jest w jego domu.
  • Były przypuszczenia, że Harry Potter jest spokrewniony z Gryffindorem, ale J.K Rowling powiedziała, że między tymi czarodziejami nie ma żadnego pokrewieństwa.
  • J.K Rowling żartobliwie powiedziała, że jeśli Godryk jeszcze żyje, to mieszka na dnie jeziora w Hogwarcie i jest najwięszym na świecie animagiem.
  • Jego wizerunek został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.
  • Imię Godric jest formą Anglosaską, i może mieć kilka znaczeń, wliczając w to, "he who rules with God" ("on, który rządzi z Bogiem") albo "he who rules well" ("on, który rządzi dobrze")[
Założyciele Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (Hogwartu)
Godryk Gryffindor | Salazar Slytherin | Rowena Ravenclaw | Helga Hufflepuff

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Godryk Gryffindor

  • Potomek Gryffindora-przypuszczenie

    22 wiadomości
    • Hurra! :D Pierwszy raz nauka jest po mojej stronie. :)  Myśle, że dyskusja ta powinna już być usunięta. Wyjaśniliśmy już: Szanow...
    • Zapomniałeś, że rzadna gra też na to nie wskazuje, po samym podobieństwie nie można oceniać :D  Zamykam wątek.

Więcej od Wikii

Losowa wiki