Fandom

Harry Potter Wiki

Gobliny

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gobliny (ang. Goblins) — niewysokie, człekokształtne stworzenia o długich palcach i stopach oraz niebywałej inteligencji. Gobliny prowadzą Bank Gringotta, w którym czarodzieje przechowują swoje pieniądze oraz inne cenne przedmioty.

Gobliny znają się na metalurgii jak nikt inny. Z wytwarzanego przez siebie metalu potrafią zrobić niezniszczalne elementy uzbrojenia (np. hełmy[1]). Zajmują się też biciem monet, używanych przez czarodziejów. Każdy knut, sykl czy galeon posiada numer seryjny, oznaczający goblina, który go stworzył. Stworzenia te potrafią też bezbłędnie odróżnić podrobiony przedmiot od oryginalnego. Przed wiekami gobliny wykuły Miecz Gryffindora, ich pracą jest też Tiara Muriel.

Rebelie goblinówEdytuj

Goblin.jpeg

Goblin

Przez szereg wieków Gobliny często upominały się o swoje prawa. Najczęściej stosowaną przez nie metodą było wzniecanie rebelii przeciwko zbyt dużej władzy czarodziejów. Jedno z powstań miało miejsce w 1612 roku[2]. Kwatera główna rebeliantów mieściła się w gospodzie, w miejscowości Hogsmeade. Jedną z przyczyn buntu goblinów w osiemnastym wieku było wprowadzenie ustawy regulującej użycie różdżek[3]. W myśl zawartych tam przepisów, różdżka mogła być używana jedynie przez ludzi. Stosunki czarodziejów z goblinami mógł też pogorszyć fakt, że podczas tworzenia się Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów nie wpuszczono na obrady przedstawicieli goblinów.[4]

Pojęcie własnościEdytuj

Gobliny mają inne niż ludzie pojęcie własności. Zdaniem goblinów, właścicielem przedmiotu zawsze jest wytwórca, a nie kupujący. Po śmierci czarodzieja rodzina powinna zwrócić daną rzecz prawowitemu właścicielowi, w przeciwnym wypadku będzie to kradzież. Jeśli wytwórca przedmiotu umarł przed kupującym, to ich zdaniem cała społeczność goblinów może być uznana za właściciela.

Znane goblinyEdytuj

Gringott.jpg

Występowanie Edytuj

Zobacz teżEdytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki