FANDOM

Gnom z całą pewnością nie przypominał Świętego Mikołaja. Był mały, skórzasty, z dużą łysą głową pokrytą guzami, bardzo przypominającą kartofel.
— Opis gnoma w ogródku Weasleyów[źródło]

Gnom (ang. Gnome) — pospolity szkodnik ogrodowy, spotykany na całym obszarze północnej Europy, a także w Ameryce Północnej.

Zgodnie z Ksenofiliusem Lovegoodem, prawidłowa nazwa to Gernumbli gardensi i posiadanie przedstawicieli tych kreatur w ogrodzie jest rodzajem błogosławieństwa. Kiedy Luna została ugryziona przez gnoma, wykrzyknął, że jego ślina ma wiele niezwykłych i korzystnych właściwości, takich jak możliwość nagłego wzrostu kreatywności (w praktyce, może nawet sprawić, że ktoś będzie wyśpiewywał arie operowe lub deklamował poematy w języku wodników). 

Ciotka Muriel widząc Barny'ego, którym był Harry Potter, powiedziała:

"Jeszcze jeden Weasley? Mnożycie się jak gnomy!"

Wygląd Edytuj

Ma stopę wzrostu (ok. 30 centymetrów), nieproporcjonalnie dużą głowę podobną do ziemniaka, kościste stopy i ostre zęby. Mieszka w norach pod ziemią.

Sposób na gnomy Edytuj

Images5

Aby pozbyć się gnoma z ogrodu, należy złapać go za nogi, okręcać nim wokół siebie, aż dostanie zawrotu głowy, a następnie wyrzucić za płot, żeby nie mógł powrócić. Można też użyć wozaka, ale w ostatnich czasach wielu czarodziejów uważa tę metodę pozbywania się gnomów za zbyt brutalną, wobec czemu rzadko się ją stosuje. Gnomy nie są inteligentnymi stworzeniami. Gdy zaczyna się odgnomianie, wychodzą z dziur, by sobie popatrzeć. Lubią jeść warzywa. Gnomy są też pożyteczne, bo swoim zachowaniem odstraszają inne szkodniki. Krzywołap, kot Hermiony, lubił je gonić. W książce Harry Potter i Komnata Tajemnic, opisana jest scena jak Fred Weasley, George Weasley, Ron i Harry odgnamiają ogród.

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki