FANDOM

Ghul (ang. Ghoul) — nieszkodliwe, wyjątkowo brzydkie magiczne stworzenie, cechujące się dużymi, wystającymi zębami. Przypomina wstrętnego olbrzyma.

Jego głównym pokarmem są pająki i krety. Ghul zazwyczaj pojękuje i rzuca przedmiotami, lecz z natury jest naiwny. W ostateczności może warczeć na czarodzieja. Nie można spodziewać się żadnych niebezpiecznych dla zdrowia i życia zachowań z jego strony. Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami utworzył Brygadę Specjalną, która zajmuje się usuwaniem Ghuli z domów, które mają przejść w posiadanie mugoli. Wielu czarodziejów traktuje ghule jak zwierzątka domowe. W domach czarodziejów często są lubiane przez dzieci.

Historia Edytuj

W drugim tomie dowiadujemy się, że Ron Weasley ma ghula na strychu. W siódmym tomie używa go do swobodnego opuszczenia domu i usprawiedliwienia nieobecności w Hogwarcie. Ghul udaje zarażonego groszopryszczką Rona, a oryginał wyrusza z Harrym i Hermioną na poszukiwanie horkruksów.

Istnieje inny gatunek ghula, zwany ghulem kameleonowym.

CiekawostkiEdytuj

  • W XVII wieku samica demimoza przewożona nielegalnie z Europy do Ameryki Północnej przez Fineasa Fletchera skrzyżowała się podczas podróży morskiej z ghulem. W ten sposób powstał całkiem nowy gatunek zmiennokształtnej bestii, polującej na ludzi i potrafiącej stać się niewidzialną, nazwany Przyczajaczem.

Występowanie Edytuj

Ghoul slideshow

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki