Fandom

Harry Potter Wiki

Geraldine Somerville

6974strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Geraldine Margaret Agnew Somervillebrytyjska aktorka filmowa, która wcieliła się w rolę Lily Potter w serii filmów o Harrym Potterze.

Biografia Edytuj

Geraldine urodziła się 19 maja 1967 roku w County Meath, w Irlandii. Jest córką emerytowanego eksperta finansowego Sir Charlesa Quentina Agnewa Somerville'a i Lady Margaret Aprile Irene Agnew Somerville. Zadebiutowała rolą w serialu „Casualty”. Na dużym ekranie po raz pierwszy wystąpiła w filmie „Nawiedzony” razem z Aidanem Quinnem i Kate Beckinsale.

W 1994 roku zagrała główną rolę kobiecą w filmie pt. Dr Fitz, która przyniosła jej nominacje do Nagrody BAFTA.

Pojawiła się również w adaptacji słynnego dramatu pt. Romeo i Julia. Jej najlepszy okres w karierze przypadł na rok 2001, kiedy to zagrała w obsypanym nagrodami filmie pt. Gosword Park. Znana jest również z roli w Penhaligon Cracker, ponadto w 1993 r. pojawiła się na planie Herculesa Poirota, autorstwa Agaty Christie, zaś w maju 2007 zagrała na planie serialu Daphne.

Ciekawostki Edytuj

  • W serii filmów Geraldine pojawiła się już na samym początku, jako matka Harry'ego, Lily, w scenach ze zwierciadłem Ain Eingarp oraz śmierci.
  • W jej żyłach płynie królewska krew - jej przodkami byli królowie Angli, Szkocji i Francji. Jest także daleką krewną obecnej brytyjskiej rodziny królewskiej.
  • W 1989 r. ukończyła aktorstwo w Gulidhali School od Music and Drama w Londynie.

Zobacz też Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki