Wikia

Harry Potter Wiki

Gemino

6479stron na
tej wiki
Komentarze7

Gemino (Zaklęcie Powielające) — zaklęcie pomnażające przedmioty. Wiadomo jednak, że kosztowności trafione tym zaklęciem są bezwartościowe.

HistoriaEdytuj

Zaklęcie powielające zostało odkryte przez dwie czarownice – bliźniaczki: Helixę i Synę Hyslop, które miały w zwyczaju duplikować każdy przedmiot, który znajdował się w ich posiadłości, którą razem zamieszkiwały. Po ich śmierci ich krewni zorientowali się tego zwyczaju odkrywając dwie ręcznie napisane instrukcje do rzucania zaklęcia leżące obok siebie na dwóch identycznych stolikach

Zaklęcie powielające sprawiało kłopoty od chwili jego odkrycia. Wiele sporów dotyczyło tego, czy przedmiot stworzony za jego pomocą miał równą wartość co oryginał. Z racji tego, że oba przedmioty na początku są dokładnie takie same, trudno to stwierdzić, ale kopia z reguły gnije i niszczy się dużo szybciej. Jedną z wad zaklęcia, która nigdy nie została wyeliminowana jest to, że nikt nie może go przerwać poza osobą, która je rzuciła. Jeżeli z jakiegoś powodu się jej nie przerwie, przedmiot będzie się powielał przez wiele godzin, a nawet dni, dopóki kopie nie zaczną się psuć.

W seriiEdytuj

Zostało użyte w tomie Harry Potter i Insygnia Śmierci przez Bellatriks Lestrange, aby utrudnić wykradnięcie Czarki Helgi Hufflepuff (horkruksa) z jej skrytki w Banku Gringotta.

DziałanieEdytuj

Po rzuceniu na przedmiot zostaje on zaczarowany tak, że po dotknięciu go przez inną osobę zaczyna się rozmnażać.

EtymologiaEdytuj

  • Z łaciny gemino oznacza "podwajać", "powielać".

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki