FANDOM

Gemino (Zaklęcie Powielające) — zaklęcie pomnażające przedmioty.

Historia Edytuj

Zaklęcie powielające zostało odkryte przez dwie czarownice – bliźniaczki: Helixę i Synę Hyslop, które miały w zwyczaju duplikować każdy przedmiot, który znajdował się w ich posiadłości, którą razem zamieszkiwały. Po ich śmierci ich krewni zorientowali się tego zwyczaju odkrywając dwie ręcznie napisane instrukcje do rzucania zaklęcia leżące obok siebie na dwóch identycznych stolikach

Zaklęcie powielające sprawiało kłopoty od chwili jego odkrycia. Wiele sporów dotyczyło tego, czy przedmiot stworzony za jego pomocą miał taką samą wartość co oryginał. Z racji tego, że oba przedmioty na początku są dokładnie takie same, trudno to stwierdzić, ale kopia z reguły gnije i niszczy się dużo szybciej. Jedną z wad zaklęcia, która nigdy nie została wyeliminowana jest to, że nikt nie może go przerwać poza osobą, która je rzuciła. Jeżeli z jakiegoś powodu się jej nie przerwie, przedmiot będzie się powielał przez wiele godzin, a nawet dni, dopóki kopie nie zaczną się psuć.

Działanie Edytuj

Po rzuceniu na przedmiot zaklęcia zostaje on powielony i powstaje jego identyczna kopia. Wiadomo jednak że kosztowności trafione tym zaklęciem są bezwartościowe.

W serii Edytuj

Etymologia Edytuj

Z łaciny gemino oznacza podwajać, powielać.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Możliwe, że Regulus Black posłużył się tym zaklęciem do stworzenia pierwszego duplikatu medalionu, który pozostawił w Jaskini Horkruksa.
  2. Czar ten mogła rzucić również Bellatriks Lestrange, jej mąż Rudolf Lestrange lub szwagier Rabastan Lestrange, którzy mieli dostęp do należącej do rodziny krypty.