Fandom

Harry Potter Wiki

Garrick Ollivander

7129stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Garrick Ollivander (ur. 25 września 1921 roku lub wcześniej) — czarodziej półkrwi. Producent wysokiej jakości różdżek. Jeden z najlepszych w tym fachu. Dorównywał takim wytwórcom jak Mykew Gregorowicz.

Sklep i rodzinna tradycja Edytuj

Ollivanderowie zaliczali się do najlepszych wytwórców różdżek od 382 roku przed nową erą.

Sklep, gdzie można nabyć jeden z ich wyrobów, znajdował się na ulicy Pokątnej w Londynie. Sklep był mały, wąski, wyglądał dość nędznie, jednak jego zawartość okazywała się bogatsza. W rdzeniu każdej różdżki od Ollivandera znajdowała się cząstka wybranej potężnej substancji magicznej, np.: włos jednorożca, włókno ze smoczego serca lub pióro feniksa. Różdżki te były wykonywane zazwyczaj z drzew, na którym żyły nieśmiałki. Wytwarza głównie różdżki z 3 rdzenie : pióro Feniksa, włókno Smoczego serca i ogon jednorożca. Pamięta każdą sprzedaną różdżkę

1991 Edytuj

W 1991 roku Ollivander poznał Harry'ego Pottera, który przybył do jego sklepu, w celu nabycia magicznej różdżki. Staruszka zainteresował przypadek chłopca, ponieważ poszukiwania odpowiedniej zajęły bardzo długi czas. W końcu Harry kupił różdżkę z ostrokrzewu, zawierającą pióro z ogona feniksa, który użyczył już jednego. Okazało się, że to drugie miał w swojej różdżce sam Voldemort, co jeszcze bardziej zaintrygowało pana Ollivandera.

1994 Edytuj

Trzy lata później Ollivander był odpowiedzialny za przegląd różdżek uczestników Turnieju Trójmagicznego. Od razu odgadł materiały, z jakich były wytworzone poszczególne różdżki. Dowiadujemy się też, że jego zdaniem różdżki z włosem wili są kapryśne i raczej by ich nie użył do tworzenia własnych produktów, a wyrobom Gregorowicza brakuje, jak to określił, "tego czegoś".

1996 Edytuj

Harrypoyutyjuttergrfdgprincefotosyxfyuk.png

Pod koniec lata 1996 roku Ollivander został porwany przez Śmierciożerców. Voldemort potrzebował odpowiedzi na pytanie, co się stało w dzień finału Turnieju Trójmagicznego, gdy pojedynkował się z Harrym Potterem. Ollivander przechodził wiele tortur za pomocą różnych czarów jak cruciatus. Był przetrzymywany w okropnych warunkach w Dworze Malfoyów.

1997 i późniejsze życie Edytuj

Ollivander nadal był więziony i dręczony, jednak przestała mu doskwierać samotność. Razem z nim została uwięziona szesnastoletnia uczennica Hogwartu, Luna Lovegood. Stała się dla niego ogromnym wsparciem, pocieszała go i utrzymywała na duchu. Po paru miesiącach z pomocą Harry'ego, Hermiony, Luny i Zgredka wydostali się z Dworu Malfoyów. Przebywali potem w domu starszego brata Rona, w Muszelce. Później, gdy stan zdrowia Ollivandera się poprawił, został przeniesiony do domu ciotki Muriel, gdzie było więcej miejsca. Nie wiadomo, co stało się z Ollivanderem po zakończeniu wojny, jednak najpewniej powrócił on do Londynu, gdzie nadal handlował różdżkami.

Wygląd Edytuj

Ollivander.jpg

Ollivander w swoim sklepie

Ollivander był opisywany jako tajemniczy staruszek o przenikliwych, dużych, srebrnych oczach i badawczym spojrzeniu. Pamiętał każdą różdżkę sprzedaną w jego sklepie i jej właściciela.

Rodzina Edytuj

Garrick Ollivander był synem czarodzieja czystej krwi i czarownicy pochodzącej z mugolskiej rodziny, co czyniło go czarodziejem półkrwi.

Sam Ollivander poślubił kobietę o nieznanym statusie krwi i miał z nią dwójkę dzieci – syna i zmarłą przedwcześnie córkę[2].

Za kulisami Edytuj

  • Pana Ollivandera zagrał John Hurt.
  • W dosłownym tłumaczeniu z języka niemieckiego imię Garrick oznacza "siła włóczni"[3].

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. Pottermore – podstawowe informacje o Ollivanderze (http://lady-slytherin-forever.tumblr.com/post/8978736031/information-about-ollivander)
  2. "http://lady-slytherin-forever.tumblr.com/post/8978736031/information-about-ollivander"
  3. http://www.behindthename.com/name/garrick
  4. Pojawia się on w otwierającej scenie na ulicy Pokątnej, kiedy Fenrir Greyback trzyma go a Ollivander ma zakapturzoną głowę

Więcej z Fandomu

Losowa wiki