Fandom

Harry Potter Wiki

Gargulki

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gargulki.jpg

Gra w gargulki

Gargulki (ang. Gobstones) — gra czarodziejów przypominająca mugolskie kulki. Jedyną różnicą jest to, że w czarodziejskiej wersji kamyki opluwają gracza śmierdzącym płynem za każdym razem, gdy ten traci punkt. Gracze mają po 15 kulek; wygrywa ten, który zbierze wszystkie kulki przeciwnika. 

Gargulki są wykonane najczęściej z kamienia, jednak istnieją także gargulki wykonane z metali szlachetnych[1].

Ta „zabawa” tak dobrze się przyjęła, że dziś w Ministerstwie Magii istnieje Zarząd Klubu Gargulkowego, mieszczący się na siódmym piętrze w Departamencie Magicznych Gier i Sportów. Największą popularnością gra cieszy się w Hogwarcie, jednak znacznie przegrywa z quidditchem oraz nawet szachami czarodziejów.

Narodowy Związek Gargulkowy próbuje uczynić grę popularniejszą m.in. takimi kampaniami jak Jeszcze raz rzuć okiem na gargulki oraz rozpowszechniając plakaty.

Znani graczeEdytuj

TłumaczenieEdytuj

Ang. gobstones (czyt. gobstouns). Gob po angielsku to „plwocina”, a stones to kamienie, kamyki. Natomiast w języku polskim gargulec (inaczej: „rzygacz”) to kamienne zakończenie rynny w postaci pyska potworka, z którego w czasie deszczu tryska woda.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki