Wikia

Harry Potter Wiki

Gabrielle Delacour

Komentarze8
4128stron na
tej wiki
Gabrielle Delacour
G
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1987
Status krwi Ćwierć wila
Tytuł(y) druhna
Pseudonim(y) Gabriela, Gabriel
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemnoniebieskie
Kolor włosów srebrnoblond
Rodzina
Rodzina Matka Apoloni Delacour (babcia),

Apolonia Delacour (matka),
Pan Delacour (ojciec),
Fleur Delacour (siostra),
Bill Weasley (szwagier),
Victoire Weasley (siostrzenica),
Dominique Weasley (siostrzenica),
Louis Weasley (siostrzeniec),
Kuzynki

Zdolności magiczne
Bogin nieznany
Patronus nieznany
Pozostałe informacje
Zawód/Praca nieznany
Przynależność Akademia Magii Beauxbatons
Rodzina Delacour
Aktorka Angelica Mandy
Była też jakaś dziewczynka, która nie mogła mieć więcej niż osiem lat: po otaczającym jej głowę obłoku srebrnych włosów Harry poznał, że może to być tylko siostra Fleur Delacour
—Narrator[źródło]

Gabrielle Delacour (ur. ok 1987 r.) – czarodziejka czystej krwi pochodząca z francuskiej rodziny. Ćwierć wila. Gabrielle jest drugą córką Apolonii i Monsieura Delacour oraz młodszą siostrą Fleur, dzięki której ma powiązania z rodziną Weasleyów. Gabrielle, tak samo jak siostra, uczęszczała do Akademii Magii Beauxbatons.

Biografia Edytuj

Wczesne życie i rodzinaEdytuj

Gabrielle urodziła się około 1987 roku we Francji. Jej ojciec jest czarodziejem, a matka ½ wilą. Dzięki małżeństwu Fleur, stała się szwagierką Williama Weasleya. Została również ciotką dzieci Fleur: Dominique, Louisa i Victoire Weasleyów. Jej babcia i kuzynkiwillami.

Turniej TrójmagicznyEdytuj

(...)Gabrielle, trzymała matkę za rękę. Pomachała Harry'emu, a on pomachał do niej.
—Narrator

W 1994 przyjechała wraz z innymi uczennicami Baauxbatons do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Odbywał się tam Turniej Trójmagiczny, na który akademia została zaproszona. Fleur została wybrana na reprezentantkę Beauxbatons. Podczas drugiego zadania miała uwolnić Gabrielle z dna jeziora w okolicach Hogwartu (była tym, czego Fleur było najbardziej brak), strzeżoną przez trytonów. Fleur została jednak zaatakowana przez druzgotki, przez co nie mogła do niej dotrzeć. Harry Potter uwolnił ją, wbrew zaleceniom trytonów, by ją zostawił. Jednak wydostał się z nią i z Ronaldem Weasley'em na powierzchnię, za co Fleur była wdzięczna zarówno Harry'emu, jak i Ronowi. Gabrielle, sądząc po jej późniejszym zachowaniu, zakochuje się w Harry'm. Później pojawiła się na Balu Bożonarodzeniowym, gdzie prawdopodobnie tańczyła z Seamusem Finniganem. Podczas trzeciego zadania kibicowała siostrze, która zakończyła turniej z ostatnim miejscem. Po zakończeniu turnieju razem z Fleur całują w policzek Rona.

Ślub Fleur i BillaEdytuj

GabrielleSlub

Gabrielle podczas ślubu

Gabrielle została wybrana na druhnę panny młodej podczas ślubu starszej siostry i Williama Weasleya w Norze podczas lata w 1997 roku. Kiedy Delacourowie przyjechali kilka dni przed balem, Gabrielle „obrzuciła Harry'ego powłóczystym spojrzeniem, trzepocząc rzęsami”, co nie spodobało się Ginervie Weasley, która pomimo rozstania z Harrym darzyła go uczuciem i wciąż była o niego nieco zazdrosna. Przed zaślubinami Gabrielle spała razem z Fleur w wolnym pokoju Percy'ego. Podczas uroczystości ona i druhna Billa, Ginny miały na sobie sukienki koloru białego złota.

Relacje Edytuj

Z Fleur DelacourEdytuj

Gabrielle-and-Fleur-gabrielle-delacour-28007319-266-399

"Madame Maxime próbowała powstrzymać Fleur, która wyglądała, jakby dostała ataku histerii, i wyrywała się jej jak szalona, najwyraźniej chcąc wrócić do wody.
-Gabrielle! Gabrielle! Szi ona żyje? Szi nie ranioni?
(...) Fleur wyrwała się madame Maxime i ściskała swoją siostrę.
-To byli druzgotki... zaatakowali mi... och, Gabrielle..."

Gabrielle była dla Fleur swego rodzaju „wielkim skarbem”, dlatego to właśnie ona została wzięta na zakładniczkę dla siostry podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Jednak jak wiemy Fleur nie dała rady tego zrobić, wtedy była wystraszona, wręcz przerażona o siostrę. Przed trzecim zadaniem turnieju przyjeżdża wraz z matką, by kibicować siostrze. Fleur była dla Gabrielle swego rodzaju idolką, przed ślubem Fleur „nie odstępowała siostry na krok stale szczebiocząc po francusku”. Była również druhną na jej ślubie. Siostry miały ze sobą bardzo dobry kontakt, darzyły się wzajemnie wielką miłością.

Z Harry'm PotteremEdytuj

Gabrielle poznała Harry'ego w roku 1995, podczas || zadania Turnieju Trójmagicznego. Potter wyciągnął ją wtedy z jeziora. Od tego momentu dziewczynka była w nim prawdopodobnie zakochana, o czym świadczyły jej urocze uśmiechy i powłóczyste spojrzenia posyłane w kierunku Harry'ego (ku niezadowoleniu Ginny Weasley) przed ślubem Billa i jej siostry, Fleur.

Wygląd i zachowanieEdytuj

Ona ciągle mówi o 'Arry Potter. Tak się ucieszy, kiedy go znowu zobaczy.
Fleur Weasley[źródło]
G
Gabrielle
abriele została opisana jako "miniaturowa" Fleur. Jako, że w jej żyłach płynęła krew wili, musiała być bardzo śliczna. Miała srebrno blond włosy i prawdopodobnie ciemnoniebieskie oczy podchodzące pod zieleń. Jej uśmiech został opisany jako olśniewający. Pan Delacour wspomina również, że Gabrielle ma bardzo gładką buzię. Dziewczynka jest przedstawiona jako osoba przywiązana do matki i siostry.

EtymologiaEdytuj

Gabrielle jest francuskim kobiecym imieniem. Pochodzi od hebrajskiego imienia Gabriel. W Biblii ukazany był Anioł Gabriel - wybitny sługa Boży. Polskim odpowiednikiem imienia Gabrielle jest Gabriela.

Za kurtynąEdytuj

Gabrielleball

Gabrielle na balu

  • Filmowa Gabrielle Delacour została przedstawiona jako uczennica Beauxbatons, choć według książki miała zaledwie osiem lat. Swiadczy o tym fakt że pojawiła się w szkolnym mundurku podczas zadania trzeciego
  • Dziewczynka nie potrafiła pływać.
  • Wcielająca się w postać Gabrielle Angelica Mandy zagrała ośmiolatkę, mając lat trzynaście.

Więcej od Wikii

Losowa wiki