FANDOM

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy aurora, ojca Neville'a Longbottoma. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu.

Frank Longbottomczarodziej czystej krwi, syn Augusty Longbottom, mąż Alicji, z którą doczekał się jednego syna, Neville'a. Podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów był aurorem pracującym dla Brytyjskiego Ministerstwa Magii. Razem z żoną wstąpił do Zakonu Feniksa.

Po upadku Lorda VoldemortaBellatriks LestrangeRabastan Lestrange i Bartemiusz Crouch Jr złapali ich i torturowali zaklęciem Cruciatus. Śmierciożercy ich nie zabili, jednak poprzez tortury doprowadzili do szaleństwa. Zostali przetransportowani do Szpitala Świętego Munga. Nigdy do końca nie odzyskali pełnej świadomości. Co jakiś czas w szpitalu odwiedzali ich Augusta Longbottom i ich syn, Neville.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Frank Longbottom urodził się na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej między 1957 i 1959 rokiem lub wcześniej[1] jako syn Augusty Longbottom i czarodzieja czystej krwi o nieznanym imieniu. Jego wujkiem był mężczyzna o imieniu Algie. Czystokwistość rodziców sprawiła, że i on był czarodziejem czystej krwi. 

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Prawdopodobnie w wieku 11 lub 12 lat Frank dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, informujący, iż został przyjęty do placówki. Jeżeli tak było, to musiał kupić lub odziedziczyć różdżkę. Możliwe, że zakupił ją w sklepie Ollivanderów na Ulicy Pokątnej w Londynie. Gdy 1 września przyjechał do Hogwartu, Tiara Przydziału przydzieliła go do jednego z czterech domów. Do jakiego − nie wiadomo, ale można przypuszczać, iż znalazł się w Domu Lwa, Gryffindorze, tak jak jego syn i przypuszczalnie reszta rodziny.

Biorąc pod uwagę fakt, iż w przyszłości został aurorem, musiał mieć dobre wyniki z SUMów i OWUTEMów. Jeżeli faktycznie uczył się w Hogwarcie, to jego magiczna edukacja trwała do chwili ukończenia przez niego siedemnastu lat, czyli najpóźniej do 1978 roku.

Praca i życie rodzinneEdytuj

L'Ordre du Phénix Originale-0.jpg

Oryginalny skład Zakonu Feniksa

Na krótko po ukończeniu Hogwartu Frank postanowił zostać aurorem. Po przejściu trwającego trzy lata kursu, w końcu dołączył do grona aurorów.

Jakiś czas po zakończeniu magicznej edukacji w Hogwarcie i zdobyciu uprawnień aurora, Frank poznał czarownicę czystej krwi Alicję, która w późniejszym czasie została jego żoną. Owocem ich małżeństwa był syn, którego nazwali Neville.

Późniejsze życie Edytuj

Po upadku Voldemorta, Frank został porwany i torturowany zaklęciem Cruciatus przez Bellatriks, Rabastana i Rudolfa Lestrange oraz Bartemiusza Croucha Jr, przez co bezpowrotnie utracił zmysły oraz pamięć. Razem ze swoją żoną Alicją trafił do Szpitala Świętego Munga, a sprawcy zostali skazani na dożywocie w Azkabanie.

Frank resztę życia spędził w Szpitalu Świętego Munga. Jego syn i matka przychodzili co jakiś czas go odwiedzić np. w Boże Narodzenie 1995 roku. Właśnie wtedy Harry Potter widział go leżącego na łóżku za kotarą na tym samym oddziale co Broderyk Bode i Gilderoy Lockhart. Jego matka, Augusta, była bardzo zdziwiona faktem, że jej wnuk Neville nic nie powiedział przyjaciołom o życiu swoich rodziców-bohaterów.

Osobowość Edytuj

Frankie.png

Frank na Pottermore

Frank Longbottom był powszechnie szanowanym człowiekiem. Fakt, że wstąpił do Zakonu Feniksa, świadczy o jego odwadze i chęci zmiany świata na lepsze.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Zdolności aurorskie: Frank, podobnie jak jego żona, był szanowanym aurorem. Razem przeciwstawili się Lordowi Voldemortowi aż trzy razy, podobnie jak małżeństwo Potterów, co świadczyło o ich zdolnościach i odwadze.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Frank był na pewno oddanym mężem i kochającym ojcem. Wstąpił do Zakonu Feniksa, aby walczyć o lepszą przyszłość dla swojej rodziny.

Etymologia Edytuj

Imię Frank pochodzi z języka angielskiego i znaczy tyle co: „wolny” bądź „prawdziwy”. Frankami nazywani byli niegdyś mieszkańcy obecnych terenów Francji i Holandii. Nazwa ich plemienia pochodziła od wyrazu oznaczającego „włócznię”.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Wiadomo, że w 1980 roku był już aurorem. Musiał mieć więc wtedy ukończone dwadzieścia lat (17. + trzy lata szkolenia).
Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Aurorzy

Szefowie urzędu Harry PotterRufus ScrimgeourGawain Robards
Pracownicy Alastor MoodyNimfadora TonksFrank LongbottomAlicja LongbottomKingsley ShackleboltJohn DawlishNeville LongbottomRon WeasleyProudfootSavageWilliamson

Więcej z Fandomu

Losowa wiki