Fandom

Harry Potter Wiki

Frank Bryce

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy mugola zabitego przez Lorda Voldemorta. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Frank Bryce (ur. 1917 − zm. 1994 r.) — mugol, ogrodnik w domu Riddle'ów w wiosce Little Hangleton. Z wojny wrócił ze sztywną nogą i niechęcią do hałasu. Zmarł w 1994 roku, zabity przez Lorda Voldemorta.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Frank urodził się w sierpniu 1917 roku, rok przed zakończeniem I wojny światowej, w wiosce Little Hangleton jako syn mugoli. Przeżył drugą wojnę światową, a po niej został ogrodnikiem w domu Riddle'ów.

Służba Edytuj

Po wojnie Frank został służącym i ogrodnikiem rodziny Lorda Voldemorta. Zamieszkał w małym domku przy posesji Riddle'ów i codziennie pracował w ogródku. Gdy właściciele domu zostali zamordowani, miejscowa ludność (m. in. człowiek o imieniu Dot) policja oskarżyła o to Franka. Z aresztu byli jednak zmuszeni go wypuścić, gdyż nie stwierdzono żadnych obrażeń ciała ofiar: nie zostali pchnięci nożem, zastrzeleni, zadławieni, uduszeni ani nie stwierdzono żadnych innych uszkodzeń ciała, więc skoro nikt ich nie zabił, choć byli martwi, to Frank musiał być niewinny. Mieszkańcy wioski uważali go jednak za mordercę i niszczyli dom Riddle'ów, w szczególności młodzież upodobała sobie stary, rozlatujący się dwór dawnych bogaczy. Frank opiekował się się nadal domem, pomimo iż zmieniał on ciągle swoich właścicieli, podobno z powodu ciążącej na nim klątwie.

Śmierć Edytuj

86058427c8 17711777 o2.jpg
Pewnej sierpniowej nocy Bryce'a obudził rwący ból w nodze, a kiedy wstał zobaczył światło na piętrze. Wstał, aby kolejny raz przegonić szukające wrażeń dzieciaki z domu, gdyż myślał, że ktoś wzniecił tam pożar. Kiedy tam wszedł usłyszał rozmowę Voldemorta z Glizdogonem. Nagini poinformowała, że Frank ich podsłuchuje. Gdy go zauważyli został zamordowany.

Wygląd Edytuj

Frank Bryce.jpg
Frank był niskim staruszkiem z twarzą pokrytą zmarszczkami. Miał krótkie siwe włosy i małe niebieskie oczy. Niemiłą pamiatką po wojnie była sztywna noga. Został zabity w berecie na głowie.

Występowanie Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki