FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy mugola zabitego przez Lorda Voldemorta. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Frank Bryce (ur. Sierpień 1917 − zm. 16 sierpnia 1994 r.) — mugol, który żył w Little Hangleton, w Anglii; ogrodnik w domu Riddle'ów. Zmarł w 1994 roku, zabity przez Lorda Voldemorta.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Straszny temperament. Pamiętam, jak był jeszcze dzieckiem.
— Dot[źródło]

Frank urodził się w sierpniu 1917 roku, rok przed zakończeniem I wojny światowej, w wiosce Little Hangleton jako syn mugoli. Przeżył drugą wojnę światową, a po niej został ogrodnikiem w domu Riddle'ów.

Służba Edytuj

Po wojnie Frank został służącym i ogrodnikiem rodziny Lorda Voldemorta. Zamieszkał w małym domku przy posesji Riddle'ów i codziennie pracował w ogródku. Gdy właściciele domu zostali zamordowani, miejscowa ludność (m.in. człowiek o imieniu Dot) oraz policja oskarżyła o to Franka. Z aresztu byli jednak zmuszeni go wypuścić, gdyż nie stwierdzono żadnych obrażeń ciała ofiar: nie zostali pchnięci nożem, zastrzeleni, zadławieni, uduszeni ani nie stwierdzono żadnych innych uszkodzeń ciała, więc skoro nikt ich nie zabił, choć byli martwi, to Frank musiał być niewinny. Mieszkańcy wioski uważali go jednak za mordercę i niszczyli dom Riddle'ów, w szczególności młodzież upodobała sobie stary, rozlatujący się dwór dawnych bogaczy. Frank opiekował się nadal domem, pomimo iż zmieniał on ciągle swoich właścicieli, podobno z powodu ciążącej na nim klątwie.

Śmierć Edytuj

86058427c8 17711777 o2

Pewnej sierpniowej nocy Bryce'a obudził rwący ból w nodze, a kiedy wstał zobaczył światło na piętrze. Wstał, aby kolejny raz przegonić szukające wrażeń dzieciaki z domu, gdyż myślał, że ktoś wzniecił tam pożar. Kiedy tam wszedł, usłyszał rozmowę Voldemorta z Glizdogonem. Nagini poinformowała, że Frank ich podsłuchuje. Gdy go zauważyli został zamordowany.

Po śmierci Edytuj

Mniej więcej rok później zjawa Franka pojawiła się na skutek zjawiska Priori Incantatem, które wystąpiło podczas walki Harry'ego Pottera i Lorda Voldemorta na cmentarzu w Little Hangleton. Frank zdał sobie sprawę, że Voldemort był prawdziwym czarodziejem. Wraz z pozostałymi echami pomógł Harry'emu w ucieczce osłaniając go przed przeciwnikiem.

Wygląd Edytuj

Frank Bryce

Frank był niskim staruszkiem z twarzą pokrytą zmarszczkami. Miał krótkie siwe włosy i małe niebieskie oczy. Niemiłą pamiątką po wojnie była sztywna noga. Został zabity w berecie na głowie.

Ciekawostki Edytuj

  • Albus Dumbledore błędnie podejrzewał, że śmierć Franka została wykorzystana, aby stworzyć z Nagini horkruksa. Ostatecznie stwierdzono, że do tego zadania została wykorzystana śmierć Berty. Jednak w filmie Jorkins została pominięta (nie pojawiła się także w strumieniu ludzi, którzy powstał w wyniku Priori Incantatem), więc możliwe, że w wersji filmowej do stworzenia horkruksa została wykorzystana śmierć mugola.
  • W filmowej adaptacji Voldemort od razu zabija Franka, podczas gdy w książce najpierw zaprasza go do środka.
  • W filmie wypowiada on jedynie jedną kwestię – „Cholerne bachory!”. Ma to miejsce, gdy zauważa jasne światło w domu Riddle'ów. Poza tym, zanim zostaje trafiony przez zaklęcie Voldemorta, krzyczy ze strachu.
  • W LEGO Harry Potter: Lata 1−4 nie pojawił się Frank. Zamiast niego zginął mleczarz.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki