Wikia

Harry Potter Wiki

Francja

Komentarze0
4246stron na
tej wiki
Francja
Francja 2
Lokalizacja Europa
Mieszkańcy

Francja (fr. République française) — państwo położone w Europie Zachodniej nad Oceanem Atlantyckim, którego stolicą jest leżący nad rzeką Sekwaną Paryż. Republika francuska graniczy kolejno z Belgią, Luksemburgiem, Niemcami, Szwajcarią, Włochami, Monako, Andorą i Hiszpanią.

Na terenie Francji mieściła się Akademia Magii Beauxbatons – placówka koedukacyjna założona około XIII wieku przez francuskich czarodziejów.

Quidditch na ziemiach francuskichEdytuj

Informacji na temat tej popularnej w świecie czarodziejów gry dostarczył nam jeszcze w średniowieczu czarodziej nazwiskiem Malecrit, gdy wydał sztukę pt.: Biada mi, transmutowałem swoje stopy (fr. Helas, Je me suis Transfigure Les Pieds). We Francji quidditch od dawna cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie ze strony kobiet. Drużyna narodowa składała się w większości z przedstawicielek płci pięknej. Najlepszą drużyną francuską byli natomiast Pogromcy Kafla z Quiberon słynący ze skomplikowanych i widowiskowych kombinacji, jak również ze swoich szokująco różowych szat.

Tumblr m9rvljM8SI1rx5m8ro1 500

W seriiEdytuj

  • Lato 1993 roku Hermiona Granger wraz z rodzicami spędziła w mieście Dijon, w regionie Burgundia.
  • W 1996 roku Rubeus Hagrid i Olimpia Maxime mijali Francję, idąc z misją do olbrzymów.
  • Podczas pobytu uczniów z Francji, w Hogwacie podawano francuskie dania. Jednym z nich jest Bouillabaisse. Hermiona wspominała, że jadła je dwa lata temu (1993), gdy była z rodzicami w Francji.
  • Z Francji pochodził zespół quidditcha, Pogromcy Kafla z Quiberon

Znani mieszkańcyEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki