Wikia

Harry Potter Wiki

Fenrir Greyback

Komentarze2
3708stron na
tej wiki
Zabrakło mu odwagi tak jak jego ojcu, załatwmy to po mojemu
—Fenrir Greyback
Fenrir23
Fenrir Greybackwilkołak, poplecznik Voldemorta. Greyback był żądny krwi, nawet wtedy, kiedy księżyc nie był w pełni, lubił gryźć dzieci i uważał, że jego życiowym powołaniem jest stworzenie jak największej liczby wilkołaków. To on ugryzł młodego Remusa Lupina, zarażając go likantropią.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Fenrir002
Fenrir urodził się w rodzinie, która prawdopodobnie miała przodka wilkołaka. Możliwe że od 11 roku życia uczęszcał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Hogwart. Jeśli tak było to został prawie na pewno przydzielony do Slytherinu, jak inni poplecznicy Czarnego Pana.

Przyłączenie do śmierciożercówEdytuj

Po ukończeniu szkoły (nie wiadomo, czy chodził do Hogwartu) dołączył do grona śmierciożerców. Fenrir był jednym z najgroźniejszych poddanych Voldemorta. Nie dostąpił jednak zaszczytu wypalenia Mrocznego Znaku.

Między wojnamiEdytuj

[1]. Po zniknięciu swego pana Greyback uwierzył, że Voldemort zginął[2]. Gdy Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać odzyskał ciało, Greyback ponownie wstąpił w szeregi jego sługa. Draco Malfoy użył nazwiska wilkołaka jako groźby u Borgina i Burkesa, by sprzedawca naprawił szafkę, prowadzącą do Hogwartu, dobitnie informując Borgina, że Greyback jest przyjacielem ich rodziny.

1996 - 1997Edytuj

Fenrir001
Wilkołak wraz ze śmierciożercami przybył do zamku Hogwart przez naprawioną magiczną szafkę i uczestniczył w Bitwie o Hogwart. Podrapał Billa Weasleya, zmieniając nieznacznie jego charakter (Bill polubił krwiste mięso). Gdy Draco Malfoy dowiedział się o obecności wilkołaka - przeraził się, gdyż wcześniej użył jego nazwiska. Brał udział w Ataku na Londyn

1997 - 1998Edytuj

Rok później wilkołak pomógł Bellatrix Lestrange w schwytaniu Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermiony Granger, a następnie pomógł w pilnowaniu ich. Wilkołak uczestniczył też w Drugiej Bitwie o Hogwart. Został oszołomiony przez Hermionę Granger, podczas gdy próbował zabić Lavender Brown.

Późniejsze życieEdytuj

Po ostatecznej śmierci Lorda Voldemorta Fenrir najprawdopodobniej trafił do Azkabanu.

WyglądEdytuj

Fenrir

O wyglądzie Fenrira dowiadujemy się z opisu Harry'ego, który spotkał go na wieży astronomicznej podczas bitwy o Hogwart. Był to barczysty mężczyzna z wielką szopą matowych szarych włosów i zmierzwionymi bokobrodami, a także okryty czarną szatą, która wydawała się przyciasna. Jego głos przywodził na myśl ochrypłe szczekanie psa. Dłonie, które miały szarą barwę, zakończone były długimi, żółtawymi paznokciami. Zapach, jaki było od niego czuć, Harry określił jako "mieszaninę mocnych, wstrętnych zapachów: brudu, potu i krwi." Fenrir wzbudzał odrazę w swoich towarzyszach, śmierciożercach. W trakcie rozmowy z Dumbledorem na szczycie wieży astronomicznej, dowiadujemy się, że Albus nie tolerował Greybacka (to chyba jeden z tych nie licznych wyjątków, zważając na to, że Dumbledore był tolerancyjny) oraz, że Fenrir był w stanie atakować także wtedy, gdy nie było pełni księżyca. W siódmej części dowiadujemy się także, że Greyback nie miał wypalonego mrocznego znaku, a więc nie był śmierciożercą wewnętrznego kręgu lub  po prostu nie pozwolono mu dostąpić tego zaszczytu, ponieważ był wilkołakiem, a nie normalnym czarodziejem.

OfiaryEdytuj

Fenrir000
Jedną z ofiar Fenrira był Remus Lupin, który został zaatakowany, będąc jeszcze dzieckiem, po tym jak jego ojciec obraził Greybacka. Jego ofiarą padł też młodszy brat sióstr Montgomery, który w wyniku ugryzienia zmarł. Ron tłumaczył to zdarzenie tym, że czasem ofiara umiera, jeśli wilkołaka poniesie. Podczas Bitwy o Hogwart Fenrir zadrapał Billa Weasleya, jednakże w efekcie jedynie nieznacznie zmienił się jego charakter.

W ostatniej części przygód Harry'ego Pottera Greyback pomaga Bellatriks Lestrange w schwytaniu Harry'ego, Rona i Hermiony. Natomiast podczas drugiej bitwy o Hogwart Hermiona powstrzymuje Greybacka przed rzuceniem się na Lavender Brown. Po tym, jak rzuciła w niego zaklęciem, "uderzył plecami w marmurową balustradę, a kiedy próbował się podnieść, błysnęło i kryształowa kula spadła mu na głowę. Osunął się na posadzkę i przestał się poruszać."

EtymologiaEdytuj

Joanne zaczerpnęła imię Fenrir z mitologii nordyckiej. Oznaczało ono ogromnego wilka, syna Lokiego i olbrzymki Angerbody, który odgryzł rękę jednemu z pierwszych Asów, Tyrowi (odtąd zwanemu Jednorękim). Gdy nastąpi koniec świata (tzw. Ragnarok) Fenrir pożre boga Odyna i zostanie zabity przez jego syna - Widara.

Przypisy

  1. Harry Potter i Insygnia Śmierci
  2. Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział I

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Fenrir Greyback

  • Fenrir Greyback

    2 wiadomości
    • W artykule o Fenrirze pisze, że urodził się on około roku 1960, a tego roku jak wiadomo urodzili się m.in. Remus i James, w ,,Księ...
    • To pewnie kolejny błąd na HPW. Trzeba usunąć ten kawałek gdzie jest napisane kiedy się urodził.
  • Data urodzenia

    • Greyback musiał urodzić się przed 1950 rokiem, gdyż już ok. 1965 ugryzł Remusa Lupina. Lupin został ugryziony gdy miał niespełna 5 lat...

Więcej od Wikii

Losowa wiki