Wikia

Harry Potter Wiki

Fenrir Greyback

Komentarze9
4095stron na
tej wiki
Zabrakło mu odwagi tak jak jego ojcu, załatwmy to po mojemu
—Fenrir Greyback
Fenrir23
Fenrir Greybackwilkołak, poplecznik Voldemorta. Greyback był żądny krwi, nawet wtedy, kiedy księżyc nie był w pełni, lubił gryźć dzieci i uważał, że jego życiowym powołaniem jest stworzenie jak największej liczby wilkołaków. To on ugryzł młodego Remusa Lupina, zarażając go likantropią.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W pewnym momencie życia Fenrir Greyback został ugryziony przez wilkołaka i jednocześnie zarażony likantropią. Za cel obrał sobie zarazić wilkołactwem, jak największą liczbę osób, by stworzyć armię wilkołaków wystarczająco dużą, aby móc pokonać społeczeństwo czarodziejów. Żeby mieć pewność, że zaatakuje wybraną ofiarę, Greyback zaczajał się w ich sąsiedztwie tuż przed pełnią księżyca.

Pierwsza Wojna Edytuj

Fenrir002

Gdy w latach 60. XX wieku Lord Voldemort rósł w siły, rekrutował wszelkie mroczne stworzenia, które mogłyby pomóc mu w przejęciu władzy nad Ministerstwem Magii. Jednym z nich okazał się Greyback. Wykonywał rozkazy Czarnego Pana, otrzymując w zamian zgodę na zarażanie ofiar wilkołactwem. Voldemort zaczął wkrótce grozić swoim wrogom, że Greyback zagryzie ich dzieci, jeżeli mu się nie poddadzą.

W 1964 roku Greyback zabił dwoje mugolskich dzieci, w związku z czym został postawiony przed sądem. Nazwisko Greybacka nie znajdowało się w Rejestrze Wilkołaków, który był zaniedbywany przez pracowników ministerstwa ze względu na wzajemną niechęć. Wilkołak wykorzystał to zaniedbanie i podał się za Mugola — włóczęgę, przerażonego zarówno sprawą zabójstwa niewinnych dzieci, jak i faktem bycia przesłuchiwanym przez grupę czarodziejów. Brak różdżki i znoszone ubrania wilkołaka wystarczyły pracownikom komisji i byliby go puścili, gdyby nie Lyall Lupin — pracownik Departamentu Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami. Czarodziej rozpoznał u Greybacka pewne "wilcze cechy" i zasugerował zatrzymanie podejrzanego aż do pełni księżyca (dzień później). Członkowie komisji wyśmiali Lupina i wyprosili go z sali przesłuchań. Jeden z nich miał rzucić na Greybacka czar, by ten zapomniał o istnieniu ministerstwa, jednak wilkołak go przechytrzył. Obezwładnił obecnych i uciekł.

Wściekły na Lyalla Lupina, który podczas przesłuchania określił wilkołaki jako "bezduszne i zasługujące jedynie na śmierć", Fenrir Greyback postanowił się zemścić. Wkrótce włamał się do domu Lupina i zaatakował jego niespełna pięcioletniego synka Remusa. Zanim Lyall zdążył wypędzić wilkołaka, chłopiec był już zarażony, jednak przeżył, czego nie zakładał plan Greybacka.

Mimo wieloletniej współpracy, Fenrir Greyback nie otrzymał Mrocznego Znaku. Gdy w 1981 Lord Voldemort zniknął, wilkołak nie podjął próby jego odnalezienia. W końcu, oficjalnie nie mieli ze sobą nic wspólnego.

Druga Wojna Edytuj

Po powrocie w 1995 roku Voldemort zaczął zbierać swoje dawne siły, aby ponowić swoją wojnę z czarodziejskim światem. Greyback powrócił do boku Czarnego Pana.

W lecie 1996 roku, wkrótce po bitwie w Departamencie Tajemnic, Greyback i kilku Śmierciożerców zrobili nalot na ulicę Pokątną, gdzie porwali wytwórcę różdżek Garricka Ollivandera. Zaraz potem zniszczyli Millennium Bridge w Londynie.

Greyback dalej pełni swoją rolę u boku Śmierciożerców. Gdy Voldemort nakazał Draconowi Malfoy'owi zabić Albusa Dumbledore'a, Malfoy zagroził Borginowi, że jeśli czarodziej nie pomoże mu naprawić Szafki Zniknięć i pomóc przedostać się Śmierciożercom do Hogwartu to naśle na niego Greybacka.

W Boże Narodzenie Greyback wraz z Bellatriks Lestrange atakują i podpalają Norę. Greyback chciał zaatakować Ginny Weasley lecz w ostatniej chwili ochronił ją Harry Potter. (Scena ma miejsce w filmie!)

W kwietniu 1997 roku Greyback zaatakował pięcioletniego synka pani Montgomery, która nie odmówiła współpracy ze śmierciożercami. Chłopiec później zmarł z powodu odniesionych ran.

Bitwa o Wieżę Astronomiczną Edytuj

Greyback, wraz z kilkoma Śmierciożercami, najechał na Hogwart w dniu 30 czerwca 1997. Otoczyli Dumbledore'a na szczycie Wieża Astronomiczna. Próbował przeszkodzić Malfoyowi w zabiciu dyrektora, gdyż chciał sam to zrobićm, dopóki nie zrobił tego za nich Severus Snape. W czasie ucieczki a jednocześnie walki z członkami Zakonu Feniksa i Gwardii Dumbledore'a, Greyback zaatakował Billa Weasley'a, pozostawiając na jego twarzy blizny, podobne do tych, które miał Remus Lupin. Na szczęście dla Billa, Greyback nie przeszedł transformacji, i dlatego Bill nie został wilkołakiem ale nabył pewne wilcze cechy. Greyback również próbował ugryźć Harry'ego Pottera podczas bitwy, ale Harry rzucił na niego Petrificus totalus.

Jako Szmalcownik Edytuj

Kilka miesięcy później, po upadku Ministerstwa Magii, Greyback został przywódcą bandy Szmalcowników, i dowodził grupą po całym kraju w poszukiwaniu mugolaków, zdrajców krwi i wagarowiczów. Złapali Dirka Cresswella, Teda Tonksa, Deana Thomasa i gobliny Gryfka i Gornuka. Dean i Gryfek zostali złapani gdy pozostali trzej zostali zamordowani.

Fenrir000

Niedługo potem Greyback i jego gang Greyback złapali Harry'ego Pottera, Hermionę Granger i Rona Weasley'a po wymówieniu imienia Voldemorta, na które zostało rzucone zaklęcie ujawniające obecność osób, które je wypowiedzą. Po znalezieniu ich, Greyback i reszta zaniesli trio do Dworu Malfoyów, gdzie Draco, Lucjusz, Narcyza i Bellatriks mieszkali. Fenrir miał nadzieję, że otrzyma w nagrodę dwieście tysięcy galeonów za schwytywanie Pottera, a także chciał ugryźć Hermionę.

Jednak Bellatriks zauważyła Miecz Gryffindora wśród rzeczy porwanych i była przerażona, gdyż wierzyła, że miecz jest w jej skarbcu w Banku Gringotta. Kiedy Szmalcownicy zakazali jej go zabrać, pokonała wszystkich ku irytacji Greybacka. Plany Szmalcowników i Śmierciożerców ostatecznie zostały udaremnione przez Zgredka, który pomógł Harry'emu i reszcie uciec. Zgredek niestety w czasie deportacji został trafiony nożem przez Bellatriks i zmarł.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Fenrir001

Fenrir Greyback był obecny podczas bitwy o Hogwart, gdzie został trafiony przez Hermionę Granger zaklęciem podczas próby ataku na Lavender Brown. Uderzył w marmurową balustradę i próbował wstać na nogi, ale zanim to zrobił, został uderzony w głowę przez kryształową kulę rzuconą przez Sybillę Trelawney. Później został pokonany przez Rona Weasley'a i Neville'a Longbottoma w Wielkiej Sali.

Późniejsze życie Edytuj

Po ostatecznej śmierci Lorda Voldemorta Fenrir najprawdopodobniej trafił do Azkabanu.

Wygląd Edytuj

Fenrir

O wyglądzie Fenrira dowiadujemy się z opisu Harry'ego, który spotkał go na wieży astronomicznej podczas bitwy o Hogwart. Był to barczysty mężczyzna z wielką szopą matowych szarych włosów i zmierzwionymi bokobrodami, a także okryty czarną szatą, która wydawała się przyciasna. Jego głos przywodził na myśl ochrypłe szczekanie psa. Dłonie, które miały szarą barwę, zakończone były długimi, żółtawymi paznokciami. Zapach, jaki było od niego czuć, Harry określił jako "mieszaninę mocnych, wstrętnych zapachów: brudu, potu i krwi." Fenrir wzbudzał odrazę w swoich towarzyszach, śmierciożercach. W trakcie rozmowy z Dumbledorem na szczycie wieży astronomicznej, dowiadujemy się, że Albus nie tolerował Greybacka (to chyba jeden z tych nie licznych wyjątków, zważając na to, że Dumbledore był tolerancyjny) oraz, że Fenrir był w stanie atakować także wtedy, gdy nie było pełni księżyca. W siódmej części dowiadujemy się także, że Greyback nie miał wypalonego mrocznego znaku, a więc nie był śmierciożercą wewnętrznego kręgu lub  po prostu nie pozwolono mu dostąpić tego zaszczytu, ponieważ był wilkołakiem, a nie normalnym czarodziejem.

Etymologia Edytuj

Joanne zaczerpnęła imię Fenrir z mitologii nordyckiej. Oznaczało ono ogromnego wilka, syna Lokiego i olbrzymki Angerbody, który odgryzł rękę jednemu z pierwszych Asów, Tyrowi (odtąd zwanemu Jednorękim). Gdy nastąpi koniec świata (tzw. Ragnarok) Fenrir pożre boga Odyna i zostanie zabity przez jego syna - Widara.

CiekawostkiEdytuj

  • Aktor grający Greybacka zmarł.

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Fenrir Greyback

  • [*]

    2 wiadomości
  • Fenrir Greyback

    3 wiadomości
    • To pewnie kolejny błąd na HPW. Trzeba usunąć ten kawałek gdzie jest napisane kiedy się urodził.
    • Jeśli chodzi o to chodzenie do Hogwartu to przecież Lupin tam chodził kiedy już się przeobrazał, tylko podczas pełni chodził do Wrzeszczącej Haty

Więcej od Wikii

Losowa wiki