FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy eliksiru. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Felix Feliciseliksir znany także jako „Płynne Szczęście”. Mikstura sprawia, że osoba, która zażyła substancję ma wielką pomyślność, niezwykłą pewność siebie oraz podejmowanych przez siebie wyborów.

Póki działa, sprzyja osiąganiu sukcesów we wszystkich poczynaniach. Eliksir musi być stosowany z niesłychanym umiarem. Gdy zażywa się go za często, uderza do głowy, powodując groźną lekkomyślność, roztargnienie i przesadne zaufanie do samego siebie. W zbyt dużych dawkach działa jak silna trucizna. Zakazany we wszystkich zorganizowanych współzawodnictwach, na przykład quidditchu, podczas egzaminów lub wyborów. Eliksir jest bardzo trudny do uwarzenia. Jeśli zrobi się to źle, jest to bardzo katastrofalne w skutkach. Mikstura wymaga aż sześciu miesięcy na przygotowanie, zanim będzie gotowa do użycia.

Historia Edytuj

Wynalazcą eliksiru jest Zygmunt Budge w XVI wieku. Uznał to za swoje największe osiągnięcie, które nazwano ukoronowaniem jego kariery.

Horacy Slughorn twierdził, że użył mikstury tylko dwa razy w swoim życiu:

  • w wieku 24 lat,
  • w wieku 57 lat.

Oba dni zaliczył do doskonałych.

Felix

Horacy Slughorn wręcza eliksir Harry'emu

Felix Felicis pojawia się na pierwszej lekcji eliksirów prof. Slughorna w książce Harry Potter i Książę Półkrwi. Buteleczka eliksiru była nagrodą za najlepiej przygotowany Wywar Żywej Śmierci. Otrzymał ją Harry Potter.

Znane zastosowania Edytuj

Felix-felicis

Podczas warzenia eliksiru Słodkiego Snu dla Kuguchara, Horacy Slughorn postanowił użyć Felix Felicis, aby zapewnić sobie powodzenie. Zorientował się jednak, że nie posiada jednego z najważniejszych składników eliksiru. Dopiero wtedy przypomniał sobie, że resztę łodyżek tego ładnego kwiatka zużył przy Eliksirze Zapomnienia, który warzył poprzedniego dnia. Wiedział jednak, że któryś z uczniów na pewno trochę mu przyniesie.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wonderbook: Księga Eliksirów
  2. W chwili stworzenia elisksiru Budge mieszkał na swojej wyspie jedynie z owcami, musiał więc na sobie wypróbować jego działanie
  3. Harry Potter i Książę Półkrwi (gra)
  4. 4,0 4,1 4,2 Harry Potter i Książę Półkrwi (książka)
  5. Harry Potter i Książę Półkrwi (film)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Felix Felicis