Wikia

Harry Potter Wiki

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (film)

5476stron na
tej wiki
Komentarze23
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Tumblr inline n8d0drqRhN1rfteey

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (ang. Fantastic Beasts and Where to Find Them) — adaptacja filmowa książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć autorstwa J.K. Rowling, w postaci trylogii. 12 września 2013 roku J.K. Rowling oznajmiła na Facebooku, że podpisała umowę z wytwórnią Warner Bros. na zrealizowanie spin−offu serii o Harrym Potterze. Będą to pierwsze filmy, do których Rowling napisze scenariusz. Premiera pierwszego filmu odbędzie się 16 listopada 2016 roku. Sceny do filmu będą kręcone na terenie studia Leavensden, blisko Londynu. Premiera drugiego i trzeciego filmu zapowiedziana jest na 2018 i 2020 rok odpowiednio[1]. W rolę Newtona Scamandera wcieli się Eddie Redmayne[2].

Produkcja kręcona będzie w Nowym Jorku i Londynie.

HistoriaEdytuj

19 maja 2014 roku Warner Bros. ogłosiło, że prowadzone są rozmowy z Alfonso Cuarónem na temat wyreżyserowania Fantastycznych zwierząt. Kiedyś wyreżyserował on trzecią część serii − Harry Potter i więzień Azkabanu. Cuarón nie przyjął jednak posady. 22 maja oznajmiono, że David Yates, reżyser czterech ostatnich filmów z serii Harry Potter, prawie na pewno zajmie się reżyserią spin−offu. Niedługo potem informacja ta została oficjalnie potwierdzona.

Na początku lipca Warner Bros. ujawniło, że film będzie kręcony na terenie studia w Leavensden blisko Londynu. 

W kwietniu 2015 oznajmiono, iż głównym kandydatem do roli Newtona Scamandera jest zdobywca Oscara za film "Teoria wszystkiego", Eddie Redmayne. Niedługo potem plotki zostały oficjalnie potwierdzone. 15 czerwca 2015 fani dowiedzieli się kto odegra główną rolę kobiecą, Katherine Waterston.

FabułaEdytuj

Newton Scamander

Newton Scamander − bohater filmu

Jak podaje agencja AP, w scenariuszu, który ma być pierwszym z serii, Rowling skupi się na postaci autora Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć Newtonie Scamanderze. Historia zacznie się w Nowym Jorku, siedemdziesiąt lat przed punktem wyjścia dla Harry'ego Pottera. Na Twitterze autorka zdradziła, że większa część filmu będzie jednak miała miejsce gdzie indziej. Oprócz głównego bohatera pojawi się także postać jego późniejszej żony, Porpentyny Scamander.

Nieoficjalny plakat filmu mówi nam, że w filmie wystąpią prawdopodobnie takie magiczne stworzenia jak trójgłowy piessmok Rogogon Węgierskiwilkołak, czy gryf.

Obsada Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki