Wikia

Harry Potter Wiki

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (film)

6075stron na
tej wiki
Komentarze37
FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA I JAK JE ZNALEŹĆ - Zwiastun PL01:42

FANTASTYCZNE ZWIERZĘTA I JAK JE ZNALEŹĆ - Zwiastun PL

Fantastic Beasts logo.jpg

Oficjalne logo filmu

Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy filmu. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (ang. Fantastic Beasts and Where to Find Them) — adaptacja filmowa książki Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć autorstwa J.K. Rowling, w postaci trylogii. 12 września 2013 roku J.K. Rowling oznajmiła na Facebooku, że podpisała umowę z wytwórnią Warner Bros. na zrealizowanie spin−offu serii o Harrym Potterze. Będą to pierwsze filmy, do których Rowling napisze scenariusz. Premiera pierwszego filmu odbędzie się 18 listopada 2016 roku[1]. Sceny do filmu będą kręcone na terenie studia Leavensden, blisko Londynu. Premiera drugiego i trzeciego filmu zapowiedziana jest na 2018 i 2020 rok odpowiednio[2]. W rolę Newtona Scamandera wcieli się Eddie Redmayne[3].

Produkcja kręcona będzie w Nowym Jorku i Londynie.

HistoriaEdytuj

19 maja 2014 roku Warner Bros. ogłosiło, że prowadzone są rozmowy z Alfonso Cuarónem na temat wyreżyserowania Fantastycznych zwierząt. Kiedyś wyreżyserował on trzecią część serii − Harry Potter i więzień Azkabanu. Cuarón nie przyjął jednak posady. 22 maja oznajmiono, że David Yates, reżyser czterech ostatnich filmów z serii Harry Potter, prawie na pewno zajmie się reżyserią spin−offu. Niedługo potem informacja ta została oficjalnie potwierdzona.

Na początku lipca Warner Bros. ujawniło, że film będzie kręcony na terenie studia w Leavensden blisko Londynu. 

W kwietniu 2015 oznajmiono, iż głównym kandydatem do roli Newtona Scamandera jest zdobywca Oscara za film "Teoria wszystkiego", Eddie Redmayne. Niedługo potem plotki zostały oficjalnie potwierdzone. 15 czerwca 2015 fani dowiedzieli się kto odegra główną rolę kobiecą, Katherine Waterston.

3 listopada 2015 otworzono oficjalną stronę internetową "Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć". Z pojawieniem się strony filmu, zostało zdradzone oficjalne logo. Dzień później magazyn Entertainment Weekend pokazał parę zdjęć z planu filmowego. 6 listopada Eddie Redmayne zdradził, jakie zwierzęta będziemy mogli zobaczyć w filmie. Wieczorem tego samego dnia, David Heyman, producent filmu, potwierdził, że w produkcji zostanie wspomniany Albus Dumbledore.

W grudniu wyszedł zwiastun pierwszej części trylogii oraz polskie logo "Fantastycznych zwierząt".

FabułaEdytuj

Newton Scamander.jpg

Newton Scamander − bohater filmu

Jak podaje agencja AP, w scenariuszu, który ma być pierwszym z serii, Rowling skupi się na postaci autora Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć Newtonie Scamanderze. Historia zacznie się w Nowym Jorku, siedemdziesiąt lat przed punktem wyjścia dla Harry'ego Pottera. Na Twitterze autorka zdradziła, że większa część filmu będzie jednak miała miejsce gdzie indziej. Oprócz głównego bohatera pojawi się także postać jego późniejszej żony, Porpentyny Scamander.

W filmie pojawią się takie magiczne stworzenia, jak: lelek wróżebniknieśmiałek (jeden będzie mieszkał w kieszeni głównego bohatera), niuchacz (pupilek Newta), popiełekpsidwakśmierciotulatryton.

Obsada Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

Reżyseria David Yates
Scenariusz Joanne Kathleen Rowling
Wyprodukowany przez David Heyman · Steven Kloves · Joanne Kathleen Rowling · Lionel Wigram
Operator Philip Riverbed
Montaż Mark Day
Aktorzy i Aktorki Abi Adeyemi · Lasco Atkins · Charlotte Beckett · Marc Benanti · Paul Bergquist · Annarie Boor · Peter Breitmayer · Douglas Byrne · Fanny Carbonnel · Adam Chamberlain · Gemma Chan · Eveline Chapman · David Charles-Cully · Nick Donald · Richard Douglas · Carmen Ejogo · Colin Farrell · Karl Farrer · Dan Fogler · Kirsty Grace · Ashley Hudson · Alex Jaep · Ian Jenkins · Solomon Taiwo Justified · Attila G. Kerekes · Denis Khoroshko · Cinta Laura Kiehl · Joelle Koissi · Dom Lister · Jennie Luke · Khristopher MacLeod · Joe Malone · Benjamin Martin · Christine Marzano · Sinead Matthews · Ezra Miller · Samantha Morton · Elizabeth Moynihan · Paul A Munday · Jenn Murray · Jason Newell · Yves O'Hara · Andrew Parker · Ron Perlman · Jane Perry · Cory Peterson · Gino Picciano · Eddie Redmayne · Jason Redshaw · Matthew Roberts · James Rumell · Anthony J Sacco · David Shelley · Dave Simon · Alison Sudol · Lilly Rose Taylor · Edie Turquet · Mitch Thornton · Jon Voight · Geeta Vij · Morgan Walters · Katherine Waterston · Anick Wiget · Faith Wood-Blagrove

Więcej od Wikii

Losowa wiki