FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy serii filmów. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
FZiJJZ Logo PL

Fantastyczne zwierzęta — seria filmów opartych na książce Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.

Początkowo w planie były trzy filmy, ale 13 października 2016 roku J.K. Rowling zapowiedziała, że powstanie pięć filmów[1].

Tytuły Edytuj

StreszczenieEdytuj

Fabuła pierwszego filmu kreci się wokół Newtona Skamandera, magizoologa, który pojawia się w Nowym Jorku w 1926 roku. Zatrzymuje się na w mieście na krótki czas podczas swojej podróży dookoła świata, gdzie bada stworzenia do swojej książki. Newton jest właścicielem magicznej walizki. Zawiera ona wiele magicznych stworzeń, które mugol Jacob Kowalski nieumyślnie otwiera. Z walizki ucieka wiele stworzeń. Sytuacja jest na tyle poważna, że grozi ujawnieniu tajemnicy świata czarodziejów oraz relacji między magicznymi i niemagicznymi społeczeństwami w Ameryce. Znajduje się już ona w niebezpieczeństwie ze względu na New Salem Philanthropic Society. Newt z pomocą Jakuba i Popertyny Tiny Goldstein szuka stworzeń, zanim będzie za późno. Zaś Perciwal Graves szuka jego. Akcja filmu będzie rozgrywać się w ciągu dwóch dni[2].

Akcja drugiego filmu miała miejsce w Paryżu, we Francji. Rozgrywa się wokół Gellerta Grindelwalda, który został wspomniany kilka razy w pierwszym filmie. Grindelwald był najgroźniejszym czarnoksiężnikiem swojej epoki. W filmie również wystąpi Albus Dumbledore[3].

Historia filmów rozgrywa się w latach 1926-1945.

Produkcja Edytuj

12 września 2013 roku Warner Bros ogłosiło, że będą kręcić film oparty na książce Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Poinformowali także, że będzie to debiut scenopisarski J.K. Rowling[4].

18 października 2013 roku, David Heyman potwierdził, że powróci jako producent, komentując, że będzie to "niezwykle ekscytujące"[5].

24 marca 2014 roku The New York Times poinformował, że adaptacja Fantastycznych zwierząt... będzie trylogią[6]. 13 maja 2014 roku ogłoszono datę premiery – film zostanie wydany w dniu 18 listopada 2016 roku[7].

6 października 2014 roku J.K. Rowling opublikowała na Twitterze zagadkowy komunikat „Cry, foe! Run amok! Fa awry! My wand won’t tolerate this nonsense.”[8]. Potwierdziła następnego dnia, że ta wiadomość była zagadką, a rozwiązanie, choć nie bedące częścią scenariusza, było pierwszym zdaniem streszczenia historii Newta Skamandera[9]. Anagram został rozwiązany później tego samego dnia, a Rowling potwierdziła rozwiązanie – „Newt Skamander miał zatrzymać się w Nowym Jorku tylko na kilka godzin”[10].

15 października 2014 roku Warner Bros ogłosiło, że David Yates bedzie reżyserem filmu, a Steve Kloves zajmie się produkcją. Yates później potwierdził, że Rowling napisała również scenariusz do drugiego filmu i ma pomysł na trzeci. Heyman potwierdził, że Yates i Kloves pracowali razem z Rowling nad scenariuszem[11].

4 czerwca 2015 Warner Bros potwierdziło, że Eddie Redmayne wcieli się w postać Newtona Skamandera[12]. Reszta obsady została ogłoszona w ciągu kolejnych kilku miesięcy, w tym Katherine Waterston jako Porpentyna Goldstein[13] i Alison Sudol jako Queenie Goldstein[14]. Dan Fogler wcieli się w Jacoba Kowalskiego[15], Ezra Miller jako Credence Barebone i Colin Farrell jako Perciwal Graves.

Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w Warner Bros Studios, Leavesden 17 sierpnia 2015 roku[16]. 4 listopada 2015 roku Entertainment Weekly opublikował pierwsze oficjalne zdjęcia promocyjne z filmu. Były to zdjęcia z produkcji i filmowania w kilku planach z postaciami Newta, Tiny i Queenie[17]. 15 grudnia 2015 roku zostały ujawnione zwiastun zapowiadający i teaser plakatu pierwszego filmu[18].

1 lutego 2016 roku ukazał się krótki film przedstawiający komentarze różnych członków obsady i ekipy filmu[19].

7 kwietnia 2016 roku oficjalnie ogłoszono, że James Newton Howard skomponuje muzykę do filmu[20].

19 kwietnia 2016 roku ogłoszono, że na potrzeby filmu powstało kilka nowych postaci. 26 kwietnia 2016 roku ogłoszono, że scenariusz pierwszego filmu zostanie wydany w formie książkowej 19 listopada 2016 roku, dzień po premierze filmu[21]. 26 kwietnia 2016 roku Pottermore ogłosiło, że scenariusz pierwszego filmu zostanie opublikowana w formie książkowej w dniu premiery[22].

W ramach przygotowań do serii filmowej Rowling rozpoczęła publikowanie nowych oryginalnych treści na Pottermore opisujących Historię Magii w Ameryce Północnej. Począwszy od procesów czarownic z Salem z XVII wieku, zagłębiła się w kilka kolejnych dekad, kończąc na latach 20. XX wieku – czasie akcji filmu[23]. Pisarka również ujawniła później informacje o amerykańskiej szkole Szkole Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny[24], a także quiz przydzielający do domów szkoły[25].

3 sierpnia 2016 roku ogłoszono, że drugi film zostanie wydany 16 listopada 2018 roku[26], a także trzeciego filmu – 20 listopada 2020 roku[27].

28 września 2016 roku opublikowano ostateczny zwiastun pierwszego filmu[28]. 7 października 2016 roku zadebiutował pierwszy utwór do pierwszego filmu wraz z tytułami pozostałych utworów ścieżki dźwiękowej[29].

13 października, J.K. Rowling ogłosiła podczas specjalnego pokazu dla fanów w Londynie, że seria będzie składać się z pięciu filmów[1]. Rowling powiedziała, że zawsze wiedziała, że to będzie więcej niż jeden film i że „powiedziała o trylogii jako termin zastępczy”. Jednak kiedy rozpisała historię, którą stworzyła, zdała sobie sprawę, że musi powstać pięć filmów, aby ją opowiedzieć. David Yates stwierdził również, że drugi film będzie bardzo się różnił od pierwszego[1].

2 listopada ujawniono, że miejscem akcji drugiego filmu będzie Paryż[30]. 2 listopada zostało również ogłoszone, że w drugim filmie z serii zagra Johnny Depp (pojawi się już w pierwszym)[31]. 8 listopada David Yates i David Heyman potwierdzili, że aktor wcieli się w rolę Gellerta Grindelwalda[32].

10 listopada podczas oficjalnej premiery pierwszej części filmu, J.K. Rowling w rozmowie z reporterem magazynu "Variety" wyznała, że akcja całej serii będzie się rozciągać na 19 lat[33], czyli będzie przypadać na lata 1926-1945.

12 kwietnia 2017 r. na stronie magazynu "Variety" pojawiła się informacja o wyborze Jude'a Lawa do roli Albusa Dumbledore'a w drugiej części serii. Tego samego dnia wiadomość ta została potwierdzona na Pottermore[34].

Zdjęcia do trzeciego filmu rozpoczną się w czerwcu 2019 roku[35].

Obsada Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 FIVE Fantastic Beasts movies are coming and we cannot breathe
  2. Fantastic Beasts and Where to Find Them Synopsis at Warner Bros website
  3. FIVE Fantastic Beasts movies are coming and we cannot breathe
  4. Warner Bros, J.K. Rowling Team Up for New 'Harry Potter'-Inspired Film Series"
  5. David Heyman confirms he will produce "Fantastic Beasts and Where to Find Them"
  6. Harry Potter spin-off will be a film trilogy
  7. The world of Harry Potter returns to the big screen as WB's FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM drops Nov. 18, 2016
  8. Cry, Foe, Run amok! Fa awry! My wand won't tolerate this nonsense - twitter J.K.Rowling
  9. #helpfulhint The solution is the first sentence of a synopsis of Newt's story. It isn't part of the script, but sets the scene - twitter J.K.Rowling
  10. @EmyBemy2 YES!!!!!!!!!!!!! People, we have a winner! - twitter J.K.Rowling
  11. Harry Potter producer: J.K.Rowling's Fantastic Beasts script is wonderful
  12. Eddie Redmayne to star in JK Rowling's Fantastic Beasts
  13. Katherine Waterston cast as New York witch in JK Rowling's Fantastic Beasts
  14. Fantastic Beasts: Alison Sudol joins Eddie Redmayne in Harry Potter Spinoff (EXCLUSIVE)
  15. The Telegraph: Jacob Kowalski (Dan Fogler)
  16. FantasticBeastsMovies.com - Filming to Begin August 17th
  17. Entertainment Weekly Coverage
  18. Fantastic Beasts Twitter - "The Annoucement Trailer for #FantasticBeasts is here
  19. FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM - BTS Featurette 2016 Harry Potter Movie HD
  20. James Newton Howard to score Fantastic Beasts and Where to Find Them
  21. Pottermore - Fantastic Beasts and Where to Find Them screenplay announcement
  22. J.K. Rowling’s Fantastic Beasts and Where to Find Them screenplay to be published
  23. Pottermore - Historia magii w Ameryce Północnej
  24. Pottermore - Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry
  25. Pottermore - New Ilvermorny writing and Sorting Ceremony by J.K. Rowling now on Pottermore
  26. Warner Bros. Details Strategic Content Plans at Time Warner Investor Conference
  27. Collider
  28. Watch the final Fantastic Beasts and Where to Find Them trailer
  29. Exclusive: Pottermore debuts the main theme from the soundtrack for Fantastic Beasts
  30. Fantastyczne zwierzęta zaatakują Paryż
  31. Johnny Depp w „Fantastycznych zwierzętach i jak je znaleźć 2”
  32. ‘Fantastic Beasts’ producers explain why they cast Johnny Depp as Grindelwald, announce search for Young Dumbledore
  33. J.K. Rowling reveals ‘Fantastic Beasts’ will span 19 years, confirming THAT story is being told
  34. [1]
  35. The Flash Movie Release Date Pushed to 2021 Due to Fantastic Beasts 3: Report