FANDOM

Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World — mobilna gra opierająca się na znajdowaniu ukrytych przedmiotów, dostępna w systemie iOS i Android. Została wydana 17 listopada 2016 roku przez Warner Bros. Games, a ich twórcą jest Mediatonic.

Fabuła gry Edytuj

Fzgrafika

Logo gry

Gracz wciela się w nowego pracownika Departamentu Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami, który ma za zadanie rozwiązywać tajemnice powiązane z bestiami.

Gracz współpracuje z Mathildą Grimblehawk, pracownikiem Wydziału Zwierząt, powołanym do koncentrowania się wokół odnajdywania i ochrony magicznych stworzeń. Gra wymaga od gracza znajdowania ukrytych przedmiotów, rzucania czarów, tworzenia eliksirów i identyfikowania zwierząt by rozwiązać sprawę. Wszelkie sprawy doprowadzają gracza do znajomych mu miejsc, takich jak ulica Pokątna, Hogsmeade i Dziurawy Kocioł, jednak odwiedzi on także wiele nowych, nieznanych mu lokacji.

Postacie Edytuj

Główne postacie Edytuj

Fzpostacie

Główne postacie w grze

Powracające postacie Edytuj

Poboczne postacie Edytuj

Fzbank

Bank Gringotta

Zagadki Edytuj

Zagadka 1: Something in the Air Edytuj

Zagadka 1

Zagadka 1

Gordon Horton, szukający Armat z Chudley został znaleziony ranny na boisku treningowym Armat. Mathilda Grimblehawk i jej partner mają za zadanie zidentyfikować tajemniczego napastnika.

Zagadka 2: The Smell of Fear Edytuj

Dziurawy Kocioł został zniszczony przez nieznane stworzenie. Mathilda wraz ze swoim partnerem muszą znaleźć bestię, która stała za atakiem na pub.

Zagadka 3: Out of the Woods Edytuj

Mugolscy budowlańcy, dowodzeni przez Dona Harrisona, zostali zaatakowani podczas prac budowlanych w lesie. Dom, który był obiektem prac, zamieszkiwały magiczne stworzenia. Mathilda musi skierować sprawę do Wydziały Zwierząt.

Zagadka 4: Into the Deep Edytuj

Grimblehawk wraz z partnerem wyruszają do pubu Siren's Rest, aby dowiedzieć się, jakie magiczne stworzenie stoi za atakiem na mugolskiego właściciela pubu.

Zagadka 5: Trouble Brewing Edytuj

Zagadka1hipogryf

Zostaje zgłoszone zaginięcie Biliusa Finboka, pracownika Brytyjskiego Ministerstwa Magii. Ministerstwo otrzymuje także doniesienie o dziwnych dolegliwościach dręczących mugolskie zwierzęta.

Zagadka 6: Filthy Business Edytuj

Kolejne zgłoszenie zaginięcia: tym razem znika Philbert Chivers, ekscentryczny czarodziej. Dodatkowo pojawiają się skargi do Urzędu Łączności z Mugolami, mówiące o nieprzyjemnych, zawodzących dźwiękach z toalet. Grimblehawk i jej partner wyruszają, by zbadać kanały Londynu pod kątem działalności magicznych zwierząt.

Zagadka 7: Flames of Attraction Edytuj

Po tajemniczym wybuchu pożaru w hangarze na terenie Hogwartu, Grimblehawk wraz z partnerem mają za zadanie przeprowadzić dochodzenie, co było przyczyną zapłonu.

Zagadka 8: Trial and Error Edytuj

Wpływowa czarownica, Brunhilde Stokke z Wizengamotu skarży się, że Wydział Zwierząt jeszcze nie rozwiązał sprawy bestii, która splądrowała jej dom. Grimblehawk i jej partner szukają zaginionego pliku w Ministerstwie Magii, prowadzącego do nowej sprawy.

Zagadka 9: Cloke and Dagger Edytuj

Wydział Duchów prosi Wydział Zwierząt o zbadanie ruin w pobliżu Upper Flagley, gdzie zaobserwowano dziwne światła i kształty.

Zagadka 10: Counting Sheep Edytuj

Zagadka2

Zagadka 2

Grimblehawk wraz z partnerem wyruszyli, aby zbadać tereny w Kornwalii po tym, jak obecny tam rolnik zgłosił zniknięcie swoich owiec i stwierdził, że słyszy dziwne odgłosy w nocy.

Zagadka 11: I'll Fly if I Want to Edytuj

Po tym, jak czarodzieje donoszą o pojawieniu się dużego latającego stworzenia na stacji kolejowej, Wydział Zwierząt zostaje wysłany do zbadania sprawy w Bamporcie na terenie Szkocji.

Zagadka 12: Lost at Sea Edytuj

Żeglując po Morzu Północnym, kapitan statku wycieczkowego dla czarodziejów, Merlin's Pirde, wysyła syrenę ostrzegawczą i prosi o pomoc ze zwierzęciem, które się uwolniło na statku, w związku z nadchodzącym sztormem na morzu. Wydział Zwierząt zostaje wysłany na pokład.

Zagadka 13: Family Duels Edytuj

Podczas poszukiwania w Hogsmeade prezentu urodzinowego dla Gethsemane Prickle, zespół detektywów zostaje zaczepiony przez starą czarownicę, która skarży się na swojego lokatora, podejrzewając go o trzymanie magicznej bestii w domu. Śledztwo wkrótce prowadzi detektywów do Domu Spokojnej Starości dla Czarownic i Czarodziejów imienia Świętego Oswalda.

Zagadka 14: Fool's Gold Edytuj

Ministerstwo otrzymuje anonimowy list, informujący o magicznym stworzeniu i zaginięciu czarodzieja pracującego w warsztacie Cauldron. Wydział Zwierząt zostaje wysłany w celu zbadania tej sprawy na ulicę Pokątną.

Zaklęcia w grze Edytuj

Używane przez gracza Edytuj

Fzreparo

Zaklęcie Reparo

  • Alohomora – zaklęcie otwierające zamki.
  • Chłoszczyść – zaklęcie domowe, które sprząta, czyści i porządkuje.
  • Obliviate – zaklęcie usuwające pamięć danej osoby.
  • Reparo – zaklęcie reperujące uszkodzone przedmioty. Zaklęciem tym nie można naprawiać rzeczy, które zostały zniszczone przez czarną magię.
  • Revelio – zaklęcie ujawniające ukryte obiekty.
  • Tergeo – zaklęcie czyszczące. Usuwało takie substancje jak krew, kurz, czy tłuszcz.

Zaklęcia wspomniane w grze Edytuj

  • Confundus – zaklęcie służące do zmylenia lub wprowadzenia w błąd czarodzieja, stworzenia lub przedmiotu magicznego. Omyłkowo użyła go na portret barmanka w Dziurawym Kotle[1].
  • Drętwota – zaklęcie pojedynkowe znane także jako zaklęcie oszałamiające lub oszałamiacz. Użyto go wpierw do uspokojenia Widłowęża, a później przez Jacturusa Cloke'a III[2].
  • Expulso – zaklęcie powodujące unikalną eksplozję, ponieważ używa do niej ciśnienia, a nie ciepła. Był częściowo wymawiany przez Cerberusa Langarma[2].
  • Incarcerous – urok, który powoduje wypuszczenie z różdżki lin krępujących ofiarę i duszących ją. Użył go Jacturus Cloke na Megan Scott.
  • Incendio – zaklęcie, którym wyczarowuje się ogień. Oficer Langarm zasugerował, że przyczyną pożaru w Hogwarcie mogło być te zaklęcie[3].
  • Lumos – zaklęcie, które powoduje zapalenie się niebieskiego światła o zasięgu ok. trzech metrów. Użyła go Mathilda Grimblehawk podczas badania kanałów w Londynie[4].
  • Portaberto – zaklęcie otwierające zamki. Przed odkryciem zaklęcia Alohomora było to najbardziej popularne zaklęcie służące w tym celu. Użył go oficer, Cerberus Langarm[5].
  • Silencio – zaklęcie uciszające przeciwnika. Wspomniano o nim podczas zawiadomienia Ministerstwa o afrykańskich ptakach, Świergotnikach.

Galeria postaci Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Twórcą gry jest firma Mediatonic. Ich inne produkcje to między innymi Fable Fortune, czy Heavenstrike Rivals[6].

Przypisy

  1. Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World – zagadka 2, The Smell of Fear
  2. 2,0 2,1 Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World – zagadka 5, Trouble Brewing
  3. Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World – zagadka 7, Flames of Attraction
  4. Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World – zagadka 6, A Filthy Business
  5. Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World – zagadka 5, Trouble Brewing
  6. Oficjalna strona Mediatronic
Cykl Harry Potter autorstwa J.K. Rowling
Kamień Filozoficzny książka film gra soundtrack
Komnata Tajemnic książka film gra soundtrack
więzień Azkabanu książka film gra soundtrack
Czara Ognia książka film gra soundtrack
Zakon Feniksa książka film gra soundtrack
Książę Półkrwi książka film gra soundtrack
Insygnia Śmierci książka film cz.1 gra cz.1 soundtrack cz.1
film cz.2 gra cz.2 soundtrack cz.2
Przeklęte Dziecko książka sztuka obsada sztuki
Seria filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć film scenariusz soundtrack
Zbrodnie Grindelwalda film scenariusz soundtrack
Inne książki
Inne gry

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć
Quidditch przez wieki
Baśnie barda Beedle'a
Prequel serii Harry Potter
Pottermore Presents
Harry Potter Page to Screen: The Complete Filmmaking Journey
Harry Potter: Wyskakująca Księga
Harry Potter: The Character Vault
Harry Potter: The Creature Vault
Harry Potter: The Artifact Vault
Harry Potter Film Wizardry
The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them
Harry Potter. Podróż przez historię magii

Wonderbook: Księga Czarów
Wonderbook: Księga Eliksirów
Harry Potter: Mistrzostwa świata w quidditchu
LEGO Creator: Harry Potter
LEGO Creator: Harry Potter and the Chamber of Secrets
LEGO Harry Potter: Lata 1-4
LEGO Harry Potter: Lata 5-7
LEGO Dimensions
Harry Potter for Kinect
Fantastic Beasts and Where to Find Them VR Experience
Fantastic Beasts: Cases from the Wizarding World
Harry Potter: Gra Karciana

Inne Inne filmy

Oficjalna strona J.K. Rowling
Pottermore
Harry Potter: The Exhibition
The Making of Harry Potter
The Wizarding World of Harry Potter
LEGO Harry Potter
LEGO Fantastyczne zwierzęta

Harry Potter i ja
Torebka królowej
J.K. Rowling: Rok z życia
Magiczne słowa: Opowieść o J.K. Rowling