Fandom

Harry Potter Wiki

Fałszoskop

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fałszoskop (ang. Sneakoscope) — dzieło Edgara Stroulgera, jest rodzajem wykrywacza czarnej magii. Przedmiot wygląda jak szklany bączek dla dzieci. Położony sam ustawia się pionowo na spiczastym końcu. Kręci się, świeci oraz gwiżdże, jak tylko w jego pobliżu pojawi się ktoś nieuczciwy lub niegodny zaufania.

W seriiEdytuj

1993 rokEdytuj

Ron Weasley kupił fałszoskop w Egipcie jako prezent na trzynaste urodziny Harry'ego Pottera. Brat Rona, Bill, stwierdził, że to tylko śmieci sprzedawane turystom. Przekonał się o tym, kiedy fałszoskop zaczął się kręcić na stole podczas kolacji. Bill nie wiedział jednak, że bliźniacy włożyli mu chrząszcza do zupy. W tym samym roku, kiedy posiadaczem fałszoskopa był już Harry Potter, przedmiot zaczynał gwizdać kiedy w pobliżu był szczur Rona - Parszywek (w rzeczywistości Peter Pettigrew). W końcu Potter musiał włożyć prezent do starej skarpety wuja Vernona.

1994 rokEdytuj

Barty Crouch Junior przebrany za Alastora Moody'ego miał wielki fałszoskop w swoim gabinecie. Wyłączył go tłumacząc, że wychwytywałby za dużo kłamstw uczniów, np. dotyczących nieodrobionych prac domowych. W rzeczywistości fałszoskop uaktywniłby się z powodu samego Moddy'ego, a właściwie przebranego za niego Croucha Jr.

1995 rokEdytuj

Hermiona dała Harry'emu fałszoskop na siedemnaste urodziny. Później w namiocie zaalarmował ich o zbliżających się śmierciożercach.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki