Wikia

Harry Potter Wiki

Expelliarmus

5505stron na
tej wiki
Komentarze6
Expelliarmus
Expelliarmus
Formuła Expelliarmus
Typ Zaklęcie obronne
Ruch ręką Expelliarmus - ruch
Kolor światła Szkarłatne[1]
Efekt Rozbraja przeciwnika[2]
334506906

zaklęcie Expelliarmus w grze HP i Insygnia śmierci cz 2

Expelliarmuszaklęcie rozbrajające, które wytrąca z ręki przeciwnika to, co trzyma w tym czasie. To jest popularne zaklęcie używane w pojedynkach do wytrącania różdżki z ręki przeciwnika[1].

Historia Edytuj

Nie wiadomo, kto dokładnie stworzył to zaklęcie. Niektórzy czarodziejscy historycy twierdzą, że mogło być wynalezione przez samego Merlina, a według innych jego pierwsze rozpowszechne stosowanie zaczęło się na Madagaskarze w XXI wieku[3]. Nawet jeśli cokolwiek z tego jest prawdą, faktem jest, że nie było bardzo popularne, aż do roku 1379, kiedy to Elizabeth Smudgling – najbardziej prawdopodobnia wynalazczyni, zdaniem Mirandy Goshawk – użyła go w turnieju w Dartmoor[3].

Zaklęcie stało się zaklęciem popisowym Harry'ego Pottera, to nim spowodował śmierć Lorda Voldemorta w bitwie o Hogwart poprzez odbicie jego Avada Kedavra.

Użycie zaklęciaEdytuj

Pierwszy raz zaklęcie jest użyte przez Snape'a, w II tomie podczas spotkania Klubu Pojedynków, Snape rozbroił wówczas Lockharta, aby pokazać uczniom czego będą się uczyć. Następnie w IV tomie zaklęcie jest używane przez Harry'ego w czasie Turnieju Trójmagicznego wobec Voldemorta co spowodowało Priori Incantatem - efekt odwrócenia zaklęć, bowiem Lord Voldemort użył wobec Harry'ego zaklęcia Avada Kedavra. Zaklęcie najwięcej razy pojawia się w tomie piątym, m.in. podczas spotkań Gwardii Dumbledore'a i Bitwy w Departamencie Tajemnic. Pojawia się również w tomie siódmym podczas przenoszenia Harry'ego do domu rodziców Tonks. Uratowało również Harry'ego przed Voldemortem. Zaklęcie Voldemorta odbiło się i trafiło w niego.

Błędy Edytuj

  • W filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic, Gilderoy Lockhart został uderzony zaklęciem i wyleciał do tyłu. W locie zgubił różdżkę, ale kiedy podniósł się z podłogi miał różdżkę z powrotem w ręce.
  • W filmie Harry Potter i Więzień Azkabanu Harry rzuca zaklęcie na prof. Snape'a. Kolor zaklęcia jest wtedy niebieski i Snape nie traci różdżki, lecz zostaje odrzucony do tyłu. Później Harry używa tego zaklęcia na Glizdogonie, i zaklęcie trafia jedynie w różdżkę.
  • W filmie Harry Potter i Czara Ognia, Cedric i prof. Dumbledore używają tego zaklęcia. W obu przypadkach jego kolor jest niebieski, i ofiary zaklęć nie tracą różdżek. Jednak kiedy Harry pojedynkował się na cmentarzu z Voldemortem błysk zaklęcia był czerwony.
  • W filmach to zaklęcie jest pokazane jako zaklęcie blokujące Avada Kedavra.

Galeria Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Expelliarmus

  • Expelliarmus

    2 wiadomości
    • Po raz pierwszy użyte w Klubie Pojedynków.Pamiętacie,jak Snape rzucił to zaklęcie na Gilderoya Lockharta,a tego odrzuciło i upadł...
    • Pamiętać pamiętam, ale mocna to raczej była końcówka książki :)

Więcej od Wikii

Losowa wiki