Wikia

Harry Potter Wiki

Evanna Lynch

6075stron na
tej wiki
Komentarze9

Evanna Patricia Lynch (ur. 16 sierpnia 1991 roku w Termonfeckin) — irlandzka aktorka znana z roli Luny Lovegood w ekranizacji książek J. K. Rowling od 5 do 7 części. Podłożyła głos w czterech grach wideo o Harrym.

Biografia Edytuj

Mieszka ze swoim ojcem Donalem, matką Margueitą i z rodzeństwem: dwoma siostrami i jednym bratem. Chodzi do żeńskiej szkoły katolickiej Our Ladys College w Drogheda. Evanna Lynch jest wegetarianką. 23 stycznia 2006 jako 14-letnia dziewczyna wygrała casting na rolę Luny Lovegood pokonując 15 tysięcy innych kandydatek. Musiała przefarbować włosy z ciemnego na jasny blond. Jest wielką fanką Harry'ego Pottera. Pisała listy do J. K. Rowling, gdzie wyjawiła, że jej wielkim marzeniem jest zagranie w filmie o Harrym Potterze. Ona odpisała jej, że najpierw musi wygrać z anoreksją. Na planie uczyła się co najmniej trzy godziny dziennie, latem 2008 roku uczestniczyła w letniej szkole dla uzdolnionej młodzieży organizacji Centre for the Talented Youth of Ireland w Glasnevin (Irlandia), a od września 2010 roku uczęszczała do Institute of Education, by uzyskać świadectwo ukończenia szkoły. Wystąpiła także gościnnie w serialu "Sindbad" oraz w obrazach: "Monster Butler", "G.B.F.", "A Very Potter Senior Year" (parodia filmów o Harrym) i "It Don't Come Easy".

CiekawostkiEdytuj

  • Evanna jest wegetarianką.
  • Ma 158 cm wzrostu.
  • Evanna Lynch w wieku 12 lat zmagała się z anoreksją. Szybko jednak wyzdrowiała.
  • Jej ulubioną kwestią postaci, w którą się wciela jest: "Jesteś tak samo normalny jak ja" z piątej części.
  • Ulubionym rekwizytem Evanny jest lwi kapelusz Luny z szóstego filmu
  • Pokonała 15 000 dziewcząt na castingu do roli Luny Lovegood
  • Zagrała też McKenzie Prince w filmie G.B.F.
  • Jej najlepszą przyjaciółką jest Bonnie Wright grająca Ginny Weasley.
  • Ma ona tak samo na nazwisko, jak Szukający irlandzkiej narodowej drużyny quidditcha, Aidan Lynch.
  • W 2012 roku aktorka zagrała w teledysku brytyjskiej wokalistki Birdy pt. "1901".

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki