Wikia

Harry Potter Wiki

Evanna Lynch

5336stron na
tej wiki
Komentarze9
Evanna Lynch
Evss
Informacje biograficzne
Data urodzenia 16 sierpnia 1991
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu Szare
Kolor włosów Brązowe
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Aktorka

Evanna Patricia Lynch (ur. 16 sierpnia 1991 roku w Termonfeckin) — irlandzka aktorka znana z roli Luny Lovegood w ekranizacji książek J. K. Rowling od 5 do 7 części. Podłożyła głos w czterech grach wideo o Harrym.

Biografia Edytuj

Mieszka ze swoim ojcem Donalem, matką Margueitą i z rodzeństwem: dwoma siostrami i jednym bratem. Chodzi do żeńskiej szkoły katolickiej Our Ladys College w Drogheda. Evanna Lynch jest wegetarianką. 23 stycznia 2006 jako 14-letnia dziewczyna wygrała casting na rolę Luny Lovegood pokonując 15 tysięcy innych kandydatek. Musiała przefarbować włosy z ciemnego na jasny blond. Jest wielką fanką Harry'ego Pottera. Pisała listy do J. K. Rowling, gdzie wyjawiła, że jej wielkim marzeniem jest zagranie w filmie o Harrym Potterze. Ona odpisała jej, że najpierw musi wygrać z anoreksją. Na planie uczyła się co najmniej trzy godziny dziennie, latem 2008 roku uczestniczyła w letniej szkole dla uzdolnionej młodzieży organizacji Centre for the Talented Youth of Ireland w Glasnevin (Irlandia), a od września 2010 roku uczęszczała do Institute of Education, by uzyskać świadectwo ukończenia szkoły. Wystąpiła także gościnnie w serialu "Sindbad" oraz w obrazach: "Monster Butler", "G.B.F.", "A Very Potter Senior Year" (parodia filmów o Harrym) i "It Don't Come Easy".

CiekawostkiEdytuj

  • Evanna jest wegetarianką.
  • Ma 158 cm wzrostu.
  • Evanna Lynch w wieku 12 lat zmagała się z anoreksją. Szybko jednak wyzdrowiała.
  • Jej ulubioną kwestią postaci, w którą się wciela jest: "Jesteś tak samo normalny jak ja" z piątej części.
  • Ulubionym rekwizytem Evanny jest lwi kapelusz Luny z szóstego filmu
  • Pokonała 15 000 dziewcząt na caastingu do roli Luny Lovegood
  • Zagrała też McKenzie Prince w filmie G.B.F.
  • Jej najlepszą przyjaciółką jest Bonnie Wright grająca Ginny Weasley.
  • Ma ona tak samo na nazwisko, jak Szukający irlandzkiej narodowej drużyny quidditcha, Aidan Lynch.
  • W 2012 roku aktorka zagrała w teledysku brytyjskiej wokalistki Birdy pt. "1901".

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki