FANDOM

Bartemiusz Crouch Sr: "Znasz innych?"
Igor Karkarow: "Ależ tak... Był Rosier. Evan Rosier."
Bartemiusz Crouch Sr: "Rosier nie żyje. I on został osaczony wkrótce po tobie. Ale wolał walczyć do końca niż się poddać. Zginął w potyczce z aurorem."
— Przesłuchanie Igora Karkarowa[źródło]

Evan Rosierczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu. W późniejszym czasie dołączył do grona śmierciożerców Lorda Voldemorta. Spokrewniony również z rodziną Black.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Evan Rosier urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Rosier, w latach 60. XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Kiedy przybył do szkoły, znał więcej złowrogich zaklęć niż połowa uczniów siódmej klasy. Związał się z bandą Ślizgonów, później się okazało, że prawie wszyscy zostali śmierciożercami
Syriusz Black o Severusie Snapie, szkolnym koledze Evana[źródło]

Pierwszego września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z Peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Evana do Slytherinu.

Razem z Severusem Snape'em, Wilkesem, Averym[1] i Mulciberem[4] należał do grupy uczniów, którzy w przyszłości chcieli dołączyć do Lorda Voldemorta i eliminować ze społeczeństwa wszystkich czarodziejów, w których żyłach płynęła mugolska krew.

Pierwsza Wojna Czarodziejów i śmierć Edytuj

Zabrał na tamten świat kawałek mojej skromnej osoby
Alastor Moody o Evanie Rosierze[źródło]

Po ukończeniu Hogwartu Evan dopiął swego i został śmierciożercą, podobnie jak większość jego szkolnych kolegów. Brał czynny udział w Pierwszej Wojnie Czarodziejów. W 1980 lub 1981 roku on i jego towarzysz Wilkes zostali okrążeni przez aurorów. Zginął z rąk Szalonookiego Moody'ego, deformując przy okazji nos swojego oprawcy.

Jakiś czas później Igor Karkarow podczas przesłuchania w Ministerstwie Magii wspomniał Evana jako jednego ze śmierciożerców. Nie wiedział, że Evan w tym momencie nie żył.

Magiczne zdolności i umiejętności Edytuj

  • Pojedynkowanie: Evan zginął[5] podczas pojedynku z Szalonookim Moodym, najlepszym aurorem swoich czasów i zdołał „zabrać na tamten świat” część jego nosa, co świadczy o jego umiejętnościach.

Etymologia Edytuj

  • Evan to imię pochodzenia greckiego, oznaczające „szlachetnie urodzonego”, co nawiązuje do czystokrwistych, którzy byli uważani za arystokratów wśród czarodziejów. Evan to również walijski odpowiednik imienia Jan, i znaczy tyle samo co „młody wojownik”, którym był Rosier.
  • Rosier to imię jednego z pomniejszych demonów.

Za kulisami Edytuj

  • Bardzo prawdopodobne jest, że Evan Rosier był spokrewniony z Druellą Rosier, matką sióstr Black. Ponieważ urodził się w latach 50. lub 60., Druella mogła być jego ciotką, a Bellatriks, Andromeda i Narcyza kuzynkami. Możliwe, że podobnie jak w świecie mugoli, czarodzieje noszący to samo nazwisko nie muszą być ze sobą spokrewnieni.
  • W książce Alastor Moody wspomina, że Evan zabrał ze sobą na tamten świat kawałek jego nosa. W filmie Moody wskazuje na swoje oko, ponieważ jego nos jest cały.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy