Fandom

Harry Potter Wiki

Ernest Prang

Przekierowano z Ernie Prang

6969stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ernie Prang — czarodziej nieznanego statusu krwi; kierowca autobusu dla czarodziejów – Błędnego Rycerza. Pracował razem ze Stanem Shunpikem, który przyjmował podróżnych i opiekował się nimi. W książce i filmie widzimy, że jest niezbyt dobrym kierowcą.

BiografiaEdytuj

1993 − 1994Edytuj

Ern.jpg

Harry poznał Erniego w 1993 roku, gdy uciekł z domu ciotki Petunii i wuja Vernona po nadmuchaniu ciotki Marge Dursley. Gdy Harry zobaczył Błędnego Rycerza bardzo się przestraszył. Podczas rozmowy Harry'ego ze Stanem, Stanley wspomina o nim kilkukrotnie. Słyszymy jak jego kolega z pracy – Stan Shunpike zwraca się do niego Ern.

Podczas podróży jeździ bardzo nierozważnie: niemal przejechał starszą kobietą, prawie rozbił się o dwa autobusy z mugolami

1997 − 1998Edytuj

W 1997 roku był obecny na pogrzebie dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie – Albusa Dumbledore'a zamordowanego przez Severusa Snape'a.

Możliwe, że pomagał bronić zamku przed śmierciożercami i Voldemortem podczas Drugiej Bitwy o Hogwart lub pomagał rannym.

Wygląd i charakter Edytuj

Tumblr lorw05DgvB1qmlrnno1 500.jpg

Ernie jest prawdopodobnie miłym starszym człowiekiem. Mimo tego, że nie był zbyt dobrym kierowcą, to w ostatniej chwili wychamował przed kobietą i uniknął kolizji, co oznacza, że warto na nim polegać. Mimo wady wzroku umiał kierować potężnym, szybkim pojazdem.

W filmie był przedstawiający jako łysiejący staruszek z siwymi włosami i zielonymi oczami. Miał duże okulary z czarną oprawką. 

Etymologia Edytuj

Ernie Prang i Stan Shunpike zostali nazwani na cześć dziadków J. K. Rowling: Ernesta Arthura Rowlinga i Stanley'a George'a Volanta. Nazwisko Erniego jest grą słów, ponieważ prang w angielskim slagu znaczy tyle co "niszczyć samochód".

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki