Wikia

Harry Potter Wiki

Ernest Prang

Przekierowano z Ernie Prang

5486stron na
tej wiki
Komentarze0

Ernie Prang
Ernie prang
Informacje biograficzne
Data urodzenia przed 1975
Pseudonim(y) Ernie, Ern
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Rasa Człowiek
Kolor włosów siwy
Pozostałe informacje
Aktor Jimmy Gardner

Ernie Prang — czarodziej nieznanego statusu krwi; kierowca autobusu dla czarodziejów – Błędnego Rycerza. Pracował razem ze Stanem Shunpike, który przyjmował podróżnych i opiekował się nimi. W książce i filmie widzimy, że jest niezbyt dobrym kierowcą.

BiografiaEdytuj

1993 − 1994Edytuj

Ern

Harry poznał Erniego w 1993 roku, gdy uciekł z domu ciotki Petunii i wuja Vernona po nadmuchaniu ciotki Marge Dursley. Gdy Harry zobaczył Błędnego Rycerza bardzo się przestraszył. Podczas rozmowy Harry'ego ze Stanem, Stanley wspomina o nim kilkukrotnie. Słyszymy jak jego kolega z pracy – Stan Shunpike zwraca się do niego Ern.

Podczas podróży jeździ bardzo nierozważnie: niemal przejechał starszą kobietą, prawie rozbił się o dwa autobusy z mugolami

1997 − 1998Edytuj

W 1997 roku był obecny na pogrzebie dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie – Albusa Dumbledore'a zamordowanego przez Severusa Snape'a.

Możliwe, że pomagał bronić zamku przed śmierciożercami i Voldemortem podczas Drugiej Bitwy o Hogwart lub pomagał rannym.

Wygląd i charakter Edytuj

Tumblr lorw05DgvB1qmlrnno1 500

Ernie jest prawdopodobnie miłym starszym człowiekiem. Mimo tego, że nie był zbyt dobrym kierowcą, to w ostatniej chwili wychamował przed kobietą i uniknął kolizji, co oznacza, że warto na nim polegać. Mimo wady wzroku umiał kierować potężnym, szybkim pojazdem.

W filmie był przedstawiający jako łysiejący staruszek z siwymi włosami i zielonymi oczami. Miał duże okulary z czarną oprawką. 

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki