Wikia

Harry Potter Wiki

Ernest Prang

Komentarze0
4460stron na
tej wiki

Przekierowano z Ernie Prang

Ernest Prang
Ernie prang
Informacje biograficzne
Data urodzenia przed 1975
Pseudonim(y) Ernie, Ern
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów siwy
Pozostałe informacje
Aktor Jimmy Gardner

Ernie Prang — czarodziej. Kierowca autobusu dla czarodziejów – Błędnego Rycerza. Pracował razem ze Stanem Shunpike, który przyjmował podróżowiczów i opiekował się nimi. W książce i filmie widzimy, że jest niezbyt dobrym kierowcą.

BiografiaEdytuj

1993 − 1994Edytuj

Ern

Harry poznał Erniego w 1993 roku, gdy uciekł z domu ciotki Petunii i wuja Vernona po nadmuchaniu ciotki Marge Dursley. Gdy Harry zobaczył Błędnego Rycerza bardzo się przestraszył. Podczas rozmowy Harry'ego ze Stanem, Stanley wspomina o nim kilkukrotnie. Słyszymy jak jego kolega z pracy – Stan Shunpike zwraca się do niego Ern.

Podczas podróży jeździ bardzo nierozważnie: niemal przejechał starszą kobietą, prawie rozbił się o dwa autobusy z mugolami

1997 − 1998Edytuj

W 1997 roku był obecny na pogrzebie dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie – Albusa Dumbledore'a zamordowanego przez Severusa Snape'a.

Możliwe, że pomagał bronić zamku przed śmierciożercami i Voldemortem podczas Drugiej Bitwy o Hogwart lub pomagał rannym.

Wygląd i charakter Edytuj

Tumblr lorw05DgvB1qmlrnno1 500

Ernie jest prawdopodobnie miłym starszym człowiekiem. Mimo tego że nie był zbyt dobrym kierowcą to w ostatniej chwili wychamował przed kobietą i uniknął kolizji co oznacza że warto na nim polegać. Mimo wady wzroku umiał kierować potężnym, szybkim autobusem.

W filmie był przedstawiający jako łysiejący staruszek z siwymi włosami i zielonymi oczami. Miał duże okulary z czarną oprawką. 

WystępowanieEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki