FANDOM

Ernie Prang — czarodziej nieznanego statusu krwi; kierowca autobusu dla czarodziejów – Błędnego Rycerza. Pracował razem ze Stanem Shunpikem, który przyjmował podróżnych i opiekował się nimi. W książce i filmie widać, że jest niezbyt dobrym kierowcą.

BiografiaEdytuj

1993–1994 rokEdytuj

Harry poznał Erniego w 1993 roku, gdy uciekł z domu ciotki Petunii i wuja Vernona po nadmuchaniu ciotki Marge Dursley. Gdy Harry zobaczył Błędnego Rycerza, bardzo się przestraszył. Podczas rozmowy Harry'ego ze Stanem, Stanley wspominał o nim kilkukrotnie. Jego kolega z pracy – Stan Shunpike zwracał się do niego Ern.

Podczas podróży jeździł bardzo nierozważnie: niemal przejechał starszą kobietą i prawie rozbił się o dwa autobusy z mugolami.

1997–1998 rokEdytuj

W 1997 roku był obecny na pogrzebie dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w HogwarcieAlbusa Dumbledore'a zamordowanego przez Severusa Snape'a.

Możliwe, że pomagał bronić zamku przed śmierciożercami i Voldemortem podczas Drugiej Bitwy o Hogwart lub pomagał rannym.

Wygląd i charakter Edytuj

Ernie był prawdopodobnie miłym, starszym człowiekiem. Mimo tego, że nie był zbyt dobrym kierowcą, to w ostatniej chwili wyhamował przed kobietą i uniknął kolizji. Mimo wady wzroku umiał kierować potężnym, szybkim pojazdem.

W filmie był przedstawiony jako łysiejący staruszek z siwymi włosami i zielonymi oczami. Miał duże okulary z czarną oprawką.

Etymologia Edytuj

Ernie Prang i Stan Shunpike zostali nazwani na cześć dziadków J. K. Rowling: Ernesta Arthura Rowlinga i Stanleya George'a Volanta. Nazwisko Erniego jest grą słów, ponieważ prang w angielskim slangu znaczy tyle, co „niszczyć samochód”.

Galeria Edytuj

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki