FANDOM

Ernest „Ernie” MacMillan (ur. 1980 r.) — czarodziej czystej krwi, przydzielony do Hufflepuffu. Miał bardzo wyszukane maniery. Kiedy Bazyliszek zaczął atakować mugolaków, oskarżył Harry'ego Pottera o bycie Dziedzicem Slytherina. Po tamtych incydentach zaprzyjaźnił się z Harrym, głównie przez spędzanie z nim czasu na wspólnych lekcjach zielarstwa. Był bardzo dobrym uczniem. W 1994 roku Ernie wybrał się na finał Mistrzostw Świata w Quidditchu rozgrywany przez Irlandię i Bułgarię. Skończył szkołę w roku 1998.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Ernie urodził się w 1980 roku w czystokrwistej  – od dziewięciu pokoleń – rodzinie, z czego był bardzo dumny. Mimo to nie miał uprzedzeń do mugolaków, wręcz przyjaźnił się z jednym z nich – Justynem Finch–Fletchley'em.

Ernie był spokrewniony z babką Syriusza Blacka (ojca chrzestnego Harry'ego Pottera), Melanią MacMillan.

Pierwszy rokEdytuj

Ernie60.jpg

Ernie z innymi Puchonami w 1992 roku

Ernie uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1991 roku. Podczas ceremonii przydziału został przydzielony do Hufflepuffu. Tam zaprzyjaźnił się z Justinem Finch-Fletchleyem, Hanną Abbott oraz Susan Bones.

Drugi rokEdytuj

Ernie10.jpg

Ernie wierzył, że Harry jest dziedzicem Slytherina, po tym jak poszedł na Klub Pojedynków. Tam Harry próbował obronić Justina przed wężem, ale wyglądało to tak, jakby Harry go podjudzał. Ernie wdał się też w dyskusję na temat Harry'ego. Twierdził, że Voldemort po to chciał zabić Harry'ego, aby mu nie robił konkurencji. Justin początkowo bronił Harry'ego, wierzył, że Potter go obronił. Ernie jednak na odchodnych rzucił, że Harry nienawidzi mugolaków. 

Na domiar złego dzień później po dyskusji spetryfikowany został Justin Finch-Fletchley. To tylko pogłębiło obawy Erniego. Omawiał sytuację z Hanną Abbott. Dziewczyna podchodziła na początku sceptycznie do teorii kolegi, jednak w końcu przyznała mu rację.

Dopiero po spetryfikowaniu Hermiony Granger Ernie bardzo zwątpił w swoje teorie i stwierdził, że na pewno Harry nie jest dziedzicem Slytherina. Macmillan wiedział, że Hermiona to bliska przyjaciółka Pottera i chłopak na pewno nie zrobiłby jej krzywdy. Wtedy Ernie zaczął podejrzewać, że to może być Draco Malfoy.

Trzeci rokEdytuj

Podczas trzeciego roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa Ernie uczęszczał na lekcje mugoloznawstwa. Dowiadujemy się tego, gdy Ernie wspomina Ronaldowi Weasleyowi, że chodzi na ten przedmiot razem z Hermioną Granger.

Czwarty rokEdytuj

Ernie20.jpg

Ernie wraz z Hanną Abbott pokazuje Harry'emu swoją odznakę

Ernie z rodziną byli na Mistrzostwach Świata w Quidditchu rozgrywanych pomiędzy Irlandią a Bułgarią. Macmilian podczas Turnieju Trójmagicznego kibicował Cedrikowi Diggory'emu, a także znów przestał się odzywać do Harry'ego, gdy ten też zakwalifikował się do Turnieju Trójmagicznego. Nosił odznaki Kibicuj Cedrikowi Diggory'emu / Potter cuchnie jak wszyscy uczniowie Hufflepuffu. Był bardzo zrozpaczony i zaskoczony śmiercią Cedrika.

Piąty rokEdytuj

Ernie70.PNG

postać Erniego w grze

Na swoim piątym roku Ernie został prefektem Hufflepuffu razem z Hanną Abbott. On po poprzednich latach mieszanych uczuć do Harry'ego był jednym z niewielu, którzy wierzyli mu w powrót Lorda Voldemorta. Posunął się nawet do publicznej deklaracji, że wierzy Harry'emu. Krótko po rozpoczęciu kadencji prefekta Ernie wstąpił do Gwardii Dumbledore'a. Wierzył Harry'emu, dlatego miał bardzo ograniczone zaufanie do Dolores Umbridge, pracownicy Ministerstwa Magii, która była nowym profesorem obrony przed czarną magią. Ernie wierzył, że Gwardia Dumbledore'a była najważniejszą rzeczą, którą robią prócz przygotowania do SUMów. Uczył się od ośmiu do dziewięciu godzin dziennie i zaczął mieć dziwny zwyczaj pytania
Ernie40.jpg
innych uczniów ile godzin się uczą.

Szósty rokEdytuj

Na swoim szóstym roku Ernie przekonał się, że ciężka praca w poprzednim roku nie poszła na marne. Był jedynym Puchonem od lat, który zdał SUMa z eliksirów. Zaliczył również obronę przed czarną magią, nawet z Dolores Umbridge jako nauczycielką, co było zasługą ćwiczeń podczas spotkań Gwardii Dumbledore'a. Ernie najpewniej wziął udział w pogrzebie Albusa Dumbledore'a pod koniec roku szkolnego.

Siódmy rokEdytuj

Ernie30.jpg

Ernie – ponieważ był czarodziejem czystej krwi – mógł bez obawy powrócić do Hogwartu. Dołączył do reaktywacji Gwardii Dumbledore'a pod kierownictwem Ginny Weasley, Neville'a Longbottoma oraz Luny Lovegood pod nieobecność Harry'ego Pottera, Hermiony Granger i Rona Weasleya. Pomagali uczniom wydostać się z aresztów, bronili ich przed Alecto i Amycusem Carrowami oraz wypisywali zachęcające do sprzeciwiania się reżimowi hasła na ścianach zamku. Ernie wyraził chęć walki w Bitwie o Hogwart. Podczas bitwy Ernie wraz z Luną Lovegood i Seamusem Finniganem uratował Harry'emu życie broniąc go Patronusem, którego wyczarować nauczył ich sam Harry. Późniejsze życie Erniego Macmillana nie jest znane.

Umiejętności MagiczneEdytuj

  •  Eliksiry: Ernie był biegły w tworzeniu eliksirów. Na egzaminach musiał osiągnąć Wybitny lub Powyżej oczekiwań, ponieważ był jednym z dwunastu uczniów w 1996 roku, którzy zdali SUMa z tego przedmiotu. Ernie był jedynym puchonem, który uczęszczał na zajęcia ze Slughornem. 
  • Zaklęcia:Ernest był bardzo dobry w zaklęciach. W czasie Drugiej Bitwy o Hogwart uratował Harry'ego, Hermionę, i Rona, wyczarowując cielesnego patronusa (w formie dzika), co jest dowodem na to, że Ernie miał znakomity w zaklęciach.
  • Obrona przed Czarną Magią: Ernie zdobył SUMY z tego przedmiotu, dzięki przynależności do Gwardii Dumbledore'a.
  • Pojedynki: Ernie umiał się pojedynkować, ponieważ przeżył Bitwę o Hogwart.

CharakterEdytuj

Pomimo, iż był nieco pompatyczny i mówił w sposób nieco zarozumiały, Ernie okazywał lojalność i szczerość wobec swoich przyjaciół, czyli przymioty prawdziwego Puchona. Nie wahał się też przed wzięciem udziału w Bitwie o Hogwart. Jako student był pracowity i starał się uzyskać dobre oceny, co było szczególnie widoczne na piątym roku, kiedy twierdził, że do SUMów uczył się około dziewięciu godzin dziennie.

Pomimo statusu czystej krwi i dumny z niego, Ernie nigdy nie miał uprzedzeń wobec mugolaków i czarodziejów półkrwi. Był również jednym z tych, którzy jako pierwsi otwarcie wyrazili swoje poparcie dla Harry'ego i Albusa Dumbledore'a w 1995 roku.

RelacjeEdytuj

Hanna AbbottEdytuj

Ernieihanna.jpg

Ernest poznał Hannę Abbott w Hogwarcie. Przydzieleni do jednego domu, szybko się zaprzyjaźnili. W 1992 roku oboje przypuszczali, że Harry Potter był dziedzicem Salazara Slytherina odpowiedzialnym za ataki na czarodziejów półkrwi (takich jak Hanna). Na czwartym roku wspólnie kibicowali Cedrikowi Diggory'emu, który reprezentował Hufflepuff i całą szkołę w Turnieju Trójmagicznym. W 1995 roku oboje, Ernest i Hanna zostali powołani na stanowiska prefektów Hufflepuffu. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek łączyło ich coś więcej niż przyjaźń. Ostatecznie Hanna wyszła za mąż za Neville'a Longbottoma.

250px-Justin Finch-Fletchley.jpg

Justyn Finch-FletchleyEdytuj

Obok Hanny Abbott najlepszym przyjacielem Ernesta był puchon Justyn Finch-Fletchley. Chłopcy uczęszczali razem do Klubu Pojedynków w 1992 roku. Kiedy w tym samym roku Justyn został spetryfikowany przez bazyliszka, Ernest, pod wpływem złości, oskarżał o zdarzenie Harry'ego Pottera, którego razem ze swoimi przyjaciółmi posądzał o bycie dziedzicem Salazara Slytherina

CiekawostkiEdytuj

  • Ernie urodził się między 21 kwietnia a 1 września, co można wywnioskować z tego, że podobnie jak Draco Malfoy i Harry Potter nie mógł wziąć udziału w egzaminach na teleportację.
  • W pierwszych filmach w rolę Erniego wcielił się Louis Doyle, zaś w ostatnich Jamie Marks.
  • Harry Potter i Kamień Filozoficzny jest jedyną książką w serii, w której Ernie nie występuje, mimo, że otrzymuje w niej przydział do Hufflepuffu.

Występowanie Edytuj

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Radolphus LestrangeLeta LestrangeRudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Meliflua Araminta Meliflua
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasleyów Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Więcej z Fandomu

Losowa wiki