Fandom

Harry Potter Wiki

Engorgio

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Engorgio, lub Zaklęcie Żarłoczności (ang. Engorgement Charm) — zaklęcie powiększające dane przedmioty.

Miranda Goshawk wspomniała to zaklęcie w książce Standardowa księga zaklęć, stopień 2 jako trzecie zaklęcie w książce[1]. Napisala o nim także w Księdze Czarów, razem z zaklęciem zmniejszającym, które może działać także jako jego przeciwzaklęcie zaklęcia żarłoczności. Podobny efekt ma zaklęcie powiększenia.

UżyciaEdytuj

  • Silvanus Kettleburn użył tego zaklęciu na swoim popiełku. Spowodował tym wybuch ognia i dostał za to kuratora.
  • Fred i George Weasley użyli tego zaklęcia do produkcji swoich Gigantojęzycznych Toffi.
  • Kevin, chłopiec z kempingu w 1994 roku użył tego czaru na ślimaku z różdżki ojca.
  • W 1992 roku Hermiona Granger podejrzewała, że Rubeus Hagrid rzucił to zaklęcie na swoje dynie.
  • Fałszywy Moody użył tego zaklęcia, aby powiększyć pająka, na którym demonstrował Zaklęcia Niewybaczalne.
  • Harry Potter użył tego zaklęcia, aby wypróbować ukradzioną przez Rona tarninową różdżkę podczas szukania horkruksów w 1997 roku.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki